Tiyatro

104 3 0
                                    

“Tiyatro” adlı eski bir PC oyununu hiç duydunuz mu? Evet, öyle düşünmedim. Muhtemelen, çünkü çoğu insan var olmadığını söylüyor. Gördüğünüz gibi The Theatre, Doom ile aynı saatlerde piyasaya sürülen eski bir bilgisayar oyunudur. Bugün, eğer onu bulursanız, bu sadece, sadece normalden daha fazla oyun içermeyen berbat bootleg CD-ROM'larında mevcut. Gün içinde serbest bırakıldıklarını söyleyen asıl meşru kopyalar, 'Bilet-Alıcısı' olarak adlandırılanın sprite'sı dışında hiçbir şeyi olmayan boş bir kılıf içeriyor. O sadece beyaz bir gömlek ve siyah pantolon üzerinde kırmızı bir yelek giyen büyük kırmızı dudaklar ile kötü çizilmiş, pikselli Kafkas, kel bir adam. Tamamen duygusuzdur, ancak bazıları diski parçaladığınızda yüzünün bir dahaki sefere baktığınızda yüzünün sinirlendiğini gösterir. Ancak bu sadece bir şehir efsanesi olarak reddedilmiştir. Yine de, Tiyatronun kendine özgü özelliği, mücevher davasında isimlendirici veya arkada bir oyun tanımlaması olmamasıdır. Her iki tarafta da beyaz fonda Bilet-Alıcısıdır.

Oyun başlangıçta doğru yüklenemediği için biliniyordu. Yükleme işlemi, kullanıcı lisans sözleşmesine ulaştığında bilgisayarı hemen kilitler. Ayrıca, Tiyatro için lisans sözleşmesiyle ilgili garip olan şey, geliştirme stüdyosunun ne zaman seçilmesi gerektiğine dair metnin boş bir satır olması. Her neyse, orijinal CD'lerden birine sahip olduğunu iddia eden çoğu insan, oyunun nasıl kurulduğunu, içinde bulundukları diskle yapılan lisans sözleşmesinde bilgisayarlarını yeniden başlatarak bulduklarını söylüyorlar. Ardından başlangıçta 'KABUL EDİYORUM' seçeneğine basmaları istenir. Sonra kuruluma devam ederler. Oyun daha sonra boş bir şehir caddesinde sadece bir sinemanın dışının sprite olan bir ana menü dışında herhangi bir giriş olmadan başlar. Başlık kaybolur ve ardından 3 menü düğmesi 'NEW GAME, LOAD, SEÇENEKLER'. OPTIONS'ı seçmek hemen oyunu masaüstüne çarpıyor. LOAD, hiç çalışmamalı. Kaydedilmiş bir oyun olsa bile, basıldığında hiçbir şey olmuyor. Böylece, YENİ OYUN sadece çalışan menü seçeneğidir.

Seçildikten sonra ilk kişi görünümündesiniz. Boş bir sinema salonunun lobisinde duruyorsunuz, Ticket-Takeer'in karanlık bir koridorun önünde durması dışında, sadece tiyatroların kendilerine yol açabileceğini varsayabiliyorsunuz. Yapılması gereken hiçbir şey yok, kötü çekilmiş, çoğunlukla okunaksız film afişlerine bakmak ya da Bilet Alıcısına yaklaşmak. Oyuncu Bilet Alıcısına doğru hareket ettikten sonra, aynı şeyi söyleyen bir konuşma kutusuyla birlikte “FİLMİ ZARARLA TEŞEKKÜR EDERİN” diyen çok düşük kaliteli bir ses klibi çalınır. Daha sonra koridora giriyorsunuz ve ekran kararıyor ve boş lobiye geri dönüyorsunuz ve tam olarak tekrar tekrar yapıyorsunuz.

Bu gerçekten dehşet verici bir oyun gibi görünse de, oynamaya devam ederken bir dizi tuhaf şey ortaya çıkıyor. Garip olayların gerçekleşmesinden önce biletinizi Bilet Alıcısına verdikten sonra salona devam etmek zorunda olduğunuz süre bilinmiyor. Çoğu, tamamen rastlantısal olduğunu ve ilk oyunculuktan dördüncü yüzyıla kadar her yere gidebileceğini belirtiyor. Ne olursa olsun, bazı oyuncuları derinden rahatsız etti.

İlk olay, oyuncunun koridorda yürüdükten sonra geri kaybolmasıdır. Bu sefer Bilet Alıcının tamamen bulunmadığını fark edecekler. Daha sonra, oyuncu, başka bir seçenek olmadan, karanlık koridorda yürümeye karar verir. Daha önce bahsedilen ses klibi ve metin kutusu, Bilet Alıcı'nın yokluğunda hala çalıyor, ancak oyuncu koridorlara girdiğinde ekran kaybolmuyor. Koridorda daha derin yürüdükçe zifiri siyahlaşıyor, ancak klavyesindeki yukarı düğmesine basmaya devam ederken oyuncunun ayak sesi hala klibi oynuyor. Orijinal oyun raporunu oynadığını iddia edenler, koridorda yürürken son derece rahatsız hissetmiş, korkunç bir şey olacağını düşünmüşlerdir. Sonunda, oyuncu ileri doğru hareket edemiyor. Birkaç dakika boyunca 'Bilet Alıcısı ancak bir yüz için bir girdapla' olarak tanımlanan ve oyuncu önünde duran garip bir sprite olmadan önce hiçbir şey yoktur. Oyunun orjinal oyuncuları vücutlarının derhal donduğunu ve midelerinin çalkalandığını söylüyor (bu şekilde “Swirly Head Man” olarak adlandırıldı). Girdap Baş Adamı önlerinde dururken hiçbir şey olmuyor. Sonra aniden bir delici çığlık, oyun büyüdükçe oynar. Bu çığlık sürekli devam ederken, birkaç dakika sürer. Daha sonra oyuncu aniden lobiye geri döner ve tüm sesler ve grafikler olması gerektiği gibi olur. Oyunun orjinal oyuncuları vücutlarının derhal donduğunu ve midelerinin çalkalandığını söylüyor (bu şekilde “Swirly Head Man” olarak adlandırıldı). Girdap Baş Adamı önlerinde dururken hiçbir şey olmuyor. Sonra aniden bir delici çığlık, oyun büyüdükçe oynar. Bu çığlık sürekli devam ederken, birkaç dakika sürer. Daha sonra oyuncu aniden lobiye geri döner ve tüm sesler ve grafikler olması gerektiği gibi olur. Oyunun orjinal oyuncuları vücutlarının derhal donduğunu ve midelerinin çalkalandığını söylüyor (bu şekilde “Swirly Head Man” olarak adlandırıldı). Girdap Baş Adamı önlerinde dururken hiçbir şey olmuyor. Sonra aniden bir delici çığlık, oyun büyüdükçe oynar. Bu çığlık sürekli devam ederken, birkaç dakika sürer. Daha sonra oyuncu aniden lobiye geri döner ve tüm sesler ve grafikler olması gerektiği gibi olur.

Oyun normalde devam eden birkaç 'döngü' için koridora girerken, Swirly Head Man'in kısa bir süre görüneceğini ve canlı bir 'eğlence' ses efekti çalarken ekranın köşesinde kaybolacağını iddia eden orijinal oyunculardan birkaçı ile devam ediyor. Sonra, Swirly Head Man ile bir araya geldikten sonra, oyuncu Bilet-Alıcının ileri ve geri pacingini görür (yürüme animasyonu olmasa da - sprite uzuvları tamamen statiktir, bu yüzden sadece yerine hafifçe yukarı ve aşağı atlar) gözleri geniş ve ağzı açık, endişeli bir yüz ifadesini simüle etmek için. Bazı oyuncular, film afişlerinin yerini Swirly Head Man'in görüntüleriyle değiştirdiğini, bunun da karakterlerinin başlarını posterlerden uzağa çevirmelerine ve Ticket-Takeer'a yaklaşmalarına neden olduğunu belirtti. Sonra, farklı, düşük kaliteli bir ses klibi çalınır, ancak konuşma kutusu, kutuda bulunan metnin tamamen okunaksız olmasına neden olan bozuk karakterlerden başka bir şey içermez. Sesin çok düşük kalitesi nedeniyle, bu noktada Bilet-Alıcının tam olarak ne söylediği oyuncular tarafından tartışılıyor, ancak 'DİĞER YERLERE ASLA HİÇBİRMEME' derken geniş çapta kabul görüyor. Ardından ekran bir kez daha kaybolur ve oynatıcıyı lobideki başlangıç ​​noktasına geri döndürür, ancak Ticket-Taker gider ve koridor büyük bir tuğla duvar sprite tarafından engellenir. Tuğla duvara dokunmak derhal oyunu çökertir. Ve hepsi bu kadar. Hiç kimse “Diğer Seviyeler” in ne olduğunu veya bunlara nasıl erişileceğini bilmiyor, Swirly Head Man'ın neden oyunda kendisini görenlerde bu kadar ciddi bir korku yarattığını da bilmiyor. Tiyatronun tüm orijinal kopyaları kayboldu veya imha edildi. Fakat en tuhaf kısım, oyunun orijinal oyuncularının ara sıra Swirly Head Man'i kısa bir süre gözlerinin köşesinden gördüğünü iddia ettikleri gerçeği.

Creepypasta Hikayeleri Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin