POV HARUN MURNI
Flashback //Tuesday //8:11a.m.
Pagi tu aku datang ke University seperti biasa. Tiba-tiba, aku di tegur oleh Nufil Aqmal dalam perjalanan ke kelasnya.
"Haru, kau okey tak nie?"
"Patutnya aku yang tanya kau tu. Tangan kau okey tak? Sakit lagi?"
"Okey! Ala sikit jer nie. Budak tu tak sengaja. Takut sangat dengan muka aku nie kot "
"Hemmp.. Yelah tu "
"By the way, Haru. Nie aku ada chat Elmin semalam. Aku suruh dia datang jumpa kita nanti dekat bilik khas 011 tu. "
"Hemph... Kalau dia tak datang?"
"Erghhhh... Aku adalah suruh si Zif tu datang cari dia. Hehehe"
"Elok jugak tu. Nanti aku suruh budak aku cari Elmin tu sekali "
"Ummm okey jugak tu.... Erghhhh... Haru, kau elok jer mood hari nie. Semalam punyalah tak puas hati. Siap tengking satu geng kita dekat cafeteria sebab tak tangkap dia even dah depan mata"
Ouh Ye memang semalam, giler aku tak puas hati. Aku rasa kalau semalam jugak aku jumpa Elmin tu memang melayang penumbuk sulung aku nie tepat dekat muka dia.
Tapi selepas fikir masak-masak balik. Rasanya bukan salah dia bila fikir. first time kitorang berjumpa tu, aku tau dia tak selesa. Jadi aku cuba tolak benda negetif,berfikiran matang sikit. Plus dia Junior aku, takleh tunjuk attitude negative aku nie dekat dia. Lagi-lagi aku sebagai AJK discipline nie.
"Hari nie kita cari dia cara baik jelah. Malaslah aku nak cari pasal dengan dia. Aku pun banyak homework kot" Jawap aku tenang.
"Huishh! Nie bukan Haru yang aku kenal!..- Pfft - nice, nie lah perangai yang kena dengan muka kau, yang always calm tu " Sindir Nufil Aqmal sambil ketawa.
"Aku rasa biasa jer... Dah informs dekat Sha?" Soal aku.
"Ouh jap! " Kata Nufil Aqmal sambil mengeluarkan telifon dari poket seluarnya. Aku juga turut mengeluarkan telifon untuk menelifon orang bawahan aku itu.
Tutt..Tutt.Tutt..
"Hello , Auffan. Kamu busy tak lunch time nanti?"
"Hello, abang Harun! Busy apa??"
"Mana tau. Kamu ada game ke? practice? Tutorial classmates ke?
"Takde. Free lah kot! "
"Nice, boleh kamu tolong abang cari budak Elmin Lizam, budak semalam tu? "
"Boleh!! Tadi girlfriends saya baru kata budak tu ada masuk kelas "
"Good! Bawak dia time lunch dekat bilik khas 011 tu. Kamu nanti dengan Zif tau "
"Ouh okey... Erggg.. Adarish Zifrin Eh? Budak famasi tu?"
"Yup"
"Okey, saya akan settel, bos! Even semalam kitorang failed. Thanks bagi second chance!"
"Pape jelah, bye"
"Kau suruh siapa?" Soal Nufil Aqmal tetiba, sebaik aku mematikan panggilan telifon itu.
"Auffan Aliansyah"
"Fuyoooo.. Suruh budak team hoki bhai! Asal tak suruh Isyni?? Budak kepercayaan kau tu. Dia ann team budak ragbi. Boleh heret Elmin tu nanti. Dah lama aku tak nampak dia"
YOU ARE READING
Takdir kami
RandomSynopsis ( Chapter-00 ) TAKDIR KAMI by Harukasama8 menceritakan tentang sisi kehidupan lima orang watak lelaki yang berbeza status diri. Pertemuan empat orang lelaki iaitu Harun Murni, Kaell Ozriml, Sharul Ozriml dan Dahmil Rizal dengan watak...