POV ELMIN LIZAM
Beberapa minggu kemudian,
Di dalam University, 16 January 2018
Yeahh, sudah seminggu aku belajar dekat University nie. Setakat nie, nicelah jugak aku duk belajar. Setiap assignments yang di beri pensyarah pun boleh aku selesaikan. Tak lah susah sangat just bertimbullah juga assignment yang diberinya.
Hubungan aku dengan penjaga pun baik. Abang Hazril Ufirizmi pun takde dah nak duk cari pasal dengan aku sebab dia ada sesi photoshoot di overseas dalam dua bulan ini. So aku duk dengan Abang Aril Ufirzimir jer. Dia jaga aku dengan baik. Walaupun dia kadang-kadang sibuk dengan sesi autograph dengan peminat di beberapa negeri. Kadang-kadang dia tak balik juga. Tapi aku tak kesah, sebab aku dah biasa.
Aku pun tak nak menyusahkan sesiapa sepanjang duduk dengan orang lain nie. Lain lah kalau dengan keluarga boleh mengada sikit. Mintak macam-macam. Of course dorang bagi. Yup! Tunggu birthday aku nanti. Berapa hari jer lagi. Hohohohohoh.
By the way, chapter sebelum nie, Keberadaan Kaell Ozriml ann. Ak.. aku sendiri pun tak tau apa jadi dekat dia. Lepas hari tu, batang hidung dia langsung tidak kelihatan. Aku hairan jugak. Mana dia pergi ehh? Ada pape jadi dekat dia ke hari tu? Yang pasti kelibat dia memang tidak muncul dalam seminggu nie.
Selain daripada dia, Cerita pasal Harun and the geng. Ummmm.. Aku dah mula tak senang duduk dengan dorang lepas kejadian Kaell tu. Dorang pun macam tak kesah dengan aku sebab dorang takde pulak tegur aku. Tapi,aku still elakkan diri,setiap kali hampir bertembung dengan dorang. Nombor dorang berdua, yang Harun Murni dan Nufil Aqmal pun aku dah block. Sejak kejadian Kaell Ozriml menghilang, dorang macam lain.
Bukan sahaja Harun Murni and the geng, Fahmi Mirzan, Rizwani Ilfariz, Saiful Hizmir dan Sharul Ozriml pun aku elakkan diri dari mereka semua. Aku pasti dorang tidak mengetahui apa yang sebenarnya terjadi. Kalau mereka tahu mesti dah cari aku punya. Haihhhhh.. Aku sendiri pun tak pernah mintak semua benda nie jadi dekat aku. But ini lah namanya takdir. Nama cerita pun 'Takdir Kami' So korang tengok jelah apa jadi lepas nie.
Di dalam Library, bangunan utara //12:21.p.m.
Time nie biasa lunch. Tetapi nak elakkan diri dari orang yang aku tak nak jumpa tu aku tak gi cafeteria mahupun cafe luar University tu. Sebab korang tau ann. Pergi cafeteria mesti jumpa Harun and the geng. Pergi Cafe luar University mestilah jumpa Sharul Ozriml. So hari-hari sebelum ini aku banyak habiskan masa gi Library jer. Seminggu muka aku terpacak dekat Library time lunch hours. Kalau ada orang duk usya mesti tau.
Tambahan, Hari nie aku kena revision semula pembelajaran yang lalu. So aku kena cari buku rujukan. Dalam kelas aku slow sikit nak dapatkan nota. Korang faham jelah pensyarah cakap pantas. Aku kena faham dulu baru leh jadi nota nie tidak.
Sedang aku melihat buku rujukan yang menarik perhatian. Aku bukan main ambil. Kena cari buku yang lawa, taknak terkoyak nanti nak pinjam susah. Time nak ambil buku dari rak tu. Suddenly otak aku entah camana teringat dekat Kaell Ozriml. Aduhhhh...
Teringat masa-masa kitorang bersama. Banyak benda dah jadi sebelum nie and sudah kitorang lalu bersama. Contohnya, time kitorang jalan-jalan dekat mall tu, part Kaell lawan tu aku duk protected depan dia ,time dia chat aku banyak-banyak tu plus call lagi.., time dia cakap dingin dengan aku, and the last, time aku tengok dia menagis depan mata...Even kitorang baru kenal and kejadian tu berlaku dalam masa yang singkat ..Giler aku rasa sebak sangat, kalau ingatan itu terlintas di benak fikiran.. Sekarang empunya badan dah takde.. Mana dia pergi eh? Soalan tu selalu muncul tapi aku sendiri tak tau jawapan nya.
YOU ARE READING
Takdir kami
RandomSynopsis ( Chapter-00 ) TAKDIR KAMI by Harukasama8 menceritakan tentang sisi kehidupan lima orang watak lelaki yang berbeza status diri. Pertemuan empat orang lelaki iaitu Harun Murni, Kaell Ozriml, Sharul Ozriml dan Dahmil Rizal dengan watak...