POV HARUN MURNI
Kedengaran bunyi telifon aku di atas katil. Aku yang baru keluar dari bilik air. Terus mencapai telifon aku itu. Tertera nama sahabat aku, Sharul Ozriml. Aku terus menyambut panggilannya dengan menekan butang hijau.
"Hello Sha, sorry aku lambat angkat tadi. Aku baru lepas mandi nie. Asal kau call?" kata aku sambil mencapai tuala kecil di atas katil lalu mengelap rambut aku yang masih basah.
"Hello Aru, Jom teman aku gi club malam nie"
"Hah, club? Ish~ asal aku pulak ? Biasanya kau bawak Ell ann. Kalau dia jumpa aku, dia pulak cari gaduh dengan aku. Kau jangan main-main kalau aku dah jumpa dia yang duk cari pasal. Memang separuh mati aku keje kan Si Ell tu."
"Ell takde. Aku tak tau dia gi mana. Aku chat dia .Sampai sekarang dia tak seen.Selalu dia duk rumah je. Nie aku pelik dia keluar,jalan-jalan dengan kawan. Kata uncle aku lah."
"Tapi aku tak minatlah nak gi club nie"
"Janganlah cakap camtu, semalam aku pengsan kot"
"HaA?! Asal tak bagitau aku?!"
"Memang nak bagitau tapi nanti dekat club tu lah"
"Haih... Yelah aku gi club malam nie. Tempat biasa tau. Bye "
"Ouh okey, nanti jumpa malam nie. Dalam pukul 10 gitu. Bye"
Lalu aku memutuskan panggilan itu. Aku bingkas bangun dari katil sambil membawa telifon aku. Aku melihat contact list. Terdapat satu nama yang buat perasan aku tidak puas hati apabila melihat namanya. 'Elmin Lizam'.
Ishhh~ nape eh aku geram sangat tengok nama budak nie. Haihh... dari semalam aku duk fikir pasal dia. Nasib arinie cuti. Kalau tak memang aku cari dia dekat University tu. Makin lama di biarkan makin sakit hati pulak. Apa kena dengan hati aku nie? Cool Harun, kau boleh!
Aku menghela nafas panjang sambil melihat luar tingkap.' Nak telifon or chat dia ke? Tapi nanti dia tipu lagi camne? Bukan leh percaya sangat budak tu, kena face to face jugak lah' kata aku dalam hati.
POV DAHMIL RIZAL
Didalam Shopping Mall, Club. 6:00p.m.
Aku memasuki sebuah bilik yang di suruh oleh pelayan. Pelayan itu kawan baik aku sepanjang aku berkerja di club ini. Nama dia, Nik afiq. Katanya bos mahu berjumpa dengan aku . Dalam beberapa minit muncul bos aku yang sedang sibuk berbual dengan rakannya. Aku cuba menyapanya tanpa menganggu perbualan mereka dengan mula menunduk badanku sedikit lalu berbicara.
"Good Evening,sir " Kataku dengan sopan santun.
" Rizal. I want you to take the night shift. Replace the empty shift. Can you? "
"Yes, my pleasure, sir "
Lalu aku meninggalkan bos yang masih sibuk berbual dengan rakannya. Aku sambung kerja aku semula. Iaitu mengelap tingkap belah dalam di club itu. Sedang aku mengelap, Nik Afiq menyapaku dari belakang dengan tiba-tiba.
"Iz, asal kau setuju tadi ehh? Malam nie bukan cuti kau ke? Aku pun tadi bos tanye jugak. Tapi aku tolak sebab aku nak rest malam nie. Penat doh"
"Ouh Nik... Actually no reason."
"Yelahh tuu... Aku tau nie mestiii...... Sebab tu ann.." Sindir Nik Afiq kepada ku.
"Yeah,what you expect ... Lagi pun hari nie kan cuti so mesti ramai budak University aku datang. Dapatlah duit lebih sikit nanti. Hehehehe" Kata ku sambil ketawa kecil.
YOU ARE READING
Takdir kami
AléatoireSynopsis ( Chapter-00 ) TAKDIR KAMI by Harukasama8 menceritakan tentang sisi kehidupan lima orang watak lelaki yang berbeza status diri. Pertemuan empat orang lelaki iaitu Harun Murni, Kaell Ozriml, Sharul Ozriml dan Dahmil Rizal dengan watak...