Flasback, a week ago //3:53 p.m.
POV SHARUL OZRIML
Di luar University,
"Sha, tunggulah! " aku tidak memperdulikan suara itu. Malahan meneruskan langkah kaki aku yang tiada tujuan ini.
"Sharul Ozriml!!" Jeritnya pula.
"What do you want ?!" Kata aku dingin sebaik langkah kaki aku berhenti.
"Stop! Kau nak pergi mana? "
"Calm my mind" Kata aku sambil menyilang tangan di dada. Masing - masing terus mendiamkan diri.
Aku mengeluh nafas berat baru memandang mukanya. Tiba-tiba telifonnya berbunyi. Dia tidak melengahkan masa lalu menyambut panggilan itu.
15 minit kemudian dia datang ke arah aku. Telifonnya di masukkan semula kedalam poket seluarnya itu.
"Sha, jomlah balik. " Katanya tenang. Aku yang dah malas nak duk fikir. Tentang pekara yang sudah menimpa adik sepupu aku itu pun, terus memulakan langkah pergi ke parking.
Di tempat parking kereta. Kelihatan kereta Fahmi Mirzan dan kereta Ruisyam yang di letakkan berdekatan telah pun tiada. Aku mengambil kunci kereta dari poket luar jean's aku itu lalu terus membuka kunci kereta aku, menggunakan butang kawalan jauh.
Lantas aku terus memasuki badan kereta di tempat duduk pemandu. Manakala dia memasuki tempat duduk penumpang, sebelah pemandu pula. Aku menghidupkan enjin kereta itu dan membiarkannya terlebih dahulu.
"Kita cuba settle satu per satu dulu. Mereka pun dah bawak Kaell gi hospital. So sekarang pasal Dar..."
"Do not mention that asshole!" Kata aku dingin sambil memandang ke luar tingkap kereta.
"How about his condition? " Soal aku pulak geram sambil menjeling mata ke arahnya. Dia terus memandang ke arah luar tingkap. Lalu mengeleng kepala lemah.
"Shitt!!" Jerit aku geram lalu memukul stereng kereta dengan ganas. Dada aku terus naik turun dek bengang dengan situasi yang aku lalui sekarang. Mata aku mula bertakung dengan air mata. Dia yang mungkin tidak tahan melihat keadaan aku sebegitu rupa terus keluar dari badan kereta setelah berkata.
"Sorry, tapi aku just nak bagitau kau. jangan buat perkara bodoh pula. Susah kalau uncle kau tanya nanti. Lagi-lagi keadaan Ell camtu. Cool down, okey! "
Aku membalas dengan jelinggan mata sahaja ,baru memandu kereta itu keluar dari parking lalu menuju terus ke jalan besar. Destinasi aku mahu pergi tidak di ketahui.
POV HARUN MURNI
Aku melihat kereta Sharul Ozriml sudah keluar dari tempat parking. Lalu aku menghela nafas berat. 'Aku harap Sharul tak buat perkara bodoh tu je '. Tiba-tiba telifon aku berbunyi lagi sekali. Tadi daripada Auffan Aliansyah. Sekarang daripada Nufil Aqmal pula. Aku terus menyambut panggilan itu.
"Camane? Dia datang tak? Kitorang dah call ayah Ell and now tengah on the way ." Kata Nufil Aqmal di hujung talian.
"Tak.. Tak dapat "
"Aduhhh... Aku tak tau camane nak explains dekat uncle dia nanti"
"Hey.. Elok sikit, si Sha tak ada. Takdelah dia duk tambah cerita bukan-bukan pasal hal Darish tu. "
"Hehh.. Banyaklah kau. Aku sekarang fikir lari jer. Biar uncle dia tertanya-tanya. Kita tak tau pape cite kot"
"Tak... nie aku nak tanye dulu.. Fahmi mana? Kereta dia takde dekat parking University nie?"
YOU ARE READING
Takdir kami
RandomSynopsis ( Chapter-00 ) TAKDIR KAMI by Harukasama8 menceritakan tentang sisi kehidupan lima orang watak lelaki yang berbeza status diri. Pertemuan empat orang lelaki iaitu Harun Murni, Kaell Ozriml, Sharul Ozriml dan Dahmil Rizal dengan watak...