Chapter 9 : Look For Me

72 2 0
                                    

POV SHARUL OZRIML

     
      Aku melihat Harun bergegas keluar dari kelas selepas melihat profile budak yang telah menyelamatkan aku itu. Ye,memang muka budak yang bernama Elmin Lizam ini lah yang menyelamatkan aku tempoh hari semasa di cafe itu.

      Senyuman dia memang teringat-ingat hingga ke mimpi. Sehingga aku sakit kepala sebab dia selalu duk datang dalam mimpi. Petanda ke? Aku sendiri tak tau. Tapi aku kena buat sesuatu. Jadi aku fikir maybe dengan ucap terima kasih secara berdepan dengan dia, boleh buat mimpi pasal dia tu hilang.

      Maybe dia just tuntut terima kasih dari aku. Aku pun tak pasti.

      "Aqmal, asal dengan Harun tu?.. Korang kenal ke Elmin Lizam tu? " Teka aku. Si Nufil Aqmal nie dari tadi duk ketawa. Aku sendiri tak tau mana part lawak tu.

      "Haah, kitorang kenal gitu-gitu jelah. First time dia masuk University nie ada bertembung sekali dengan kitorang."

      "So, apa yang lawak sangat?"

      "Niee.. Budak Elmin tu ada tipu kitorang. Lepas aku tengok profile baru terkantoi pasal benda dia tipu tu. Habis lah budak tu di kerjakan oleh Harun. Haih" Kata Nufil Aqmal sambil dia mengelap air mata.

      "Kau ketawa pasal tu je?"

      "Aku ketawa sebab aku percayakan kata-kata Elmin tu first - first. Tapi si Harun tak. So bila dah terkantoi nie. Rasa lawak pulak sebab Elmin tipu and si Harun betul. Mati-mati aku menyebelahi pihak Elmin. Haih"

      "Kaukan memang senang ditipu" Sindir aku jujur.Nufil Aqmal hanya sambung ketawa setelah mendengar kata-kata aku itu.

      "Tapi! Muka Elmin tu cam budak baik. Tu pasal aku caya. "Kata Nufil Aqmal tak nak mengalah. Ummm aku maybe setuju pasal tu. First jumpe dia pun aku rasa camtu. Tapi muka budak tu lah always muncul buat aku tak leh lupakan dia. Peliknya.

      "Dia tipu pasal ape ehh?" Soal aku dan sekali lagi si Aqmal nie ketawa terbahak-bahak. Aku usya je buku teks biology sebelah dia tu. Nak aje aku buat cam Harun buat tadi. Hempuk kepala dia.

      "Pasal umur.. Dia ngaku umur dia 25 cam kitorang. But, actually he is just 22 "

POV HARUN MURNI

      "Dik.. Dik!, kenal tak budak nama Elmin Lizam?" Soal aku tergesa-gesa kepada budak-budak sem 1 itu.

      "Sorry bang. Tak kenal lah "Aku terus berlalu pergi. Ishh susah pulak mau cari. Selalu senang je, nak nampak kelibat dia dekat sini.

       Tetiba telifon aku berbunyi. Sape pulak call? Ish.. Aku melihat paparan skrin, nama yang tertera. Asfa Hakim. Asal senior aku telifon time camnie.

"Hah! Hello, Asfa? Asal call? Orang busy nie!"

" Busy managing visit registration ke ?? Or busy other things. if it's about busy registering. I do not care. Go ahead. "

      Aduhhh cakap pasal tugasan aku pulak. Nie yang menyusahkan nie. Aku bahagian discipline je. Asal aku kena uruskan registration untuk lawatan tu bagai.

"Aku nak uruskan bahagian Discipline pelajar untuk lawatan nanti . Yang registration tu asal tak suruh Denied je."

"No! If you just handle registration . You don't need to think about discipline during the visit. Aku dengan Denied ambil alih part tu."

      Memandai je dorang nie. Yang Denied  nie pun satu ngada nak part discipline. Bukan ada pengalaman pun. Jawatan bendahari macam Denied tu lah patut buat kerje nie .Aduhhh.. Ishh lantak dorang lahh! Ikut kan jelah. Nak gaduh pasal tugas pun aku dah takde mood.

Takdir kamiWhere stories live. Discover now