Het is na de zomervakantie en we moeten weer eens naar school. Ik wil weer vakantie, lekker weer terug naar Zwitserland naar de Alpen in de sneeuw heerlijk! Maar ja school hoort er ook bij! De tweeling gaat nu naar groep 5, ik naar klas 4 en mijn zus studeert verder voor docente. Het leuke is wel dat ik al mijn vriendinnen weer ga zien! Ik heb ze wel in die lange 6 weken gemist. Nou tijd om op te staan en naar school te gaan. Gelukkig heb ik geen lange dag vandaag!
Later ben ik op school en zie mijn groepje al staan. "Hey meiden ik heb jullie zo erg gemist!! Hoe was jullie vakantie?", zei ik.
"Mijn vakantie was super leuk, we gingen naar Zuid-Korea en we zagen daar BTS. Wel van ver af, maar ik zag ze en heb een foto. Volgens mijn ouders was ik redelijk rustig voor als je een beroemdheid ziet!", zei Rosé
Rosé die is wel echt naar Zuid-Korea gegaan, maar heeft BTS niet gezien want die zei nu op een World-Tour! Zij is een echte Army, maar de rest niet echt!
"Ik ben naar Amerika geweest en zag daar helemaal geen beroemdheid, maar had wel een leuke vakantie in Californië!", zei FayDe bel gaat en we moeten naar de les! Als eerste hebben we een blokuur geschiedenis. En het leuke is dat we nieuwe docenten hebben. Dus de jongens gaan ze sowieso wegjagen, dat wordt leuk!
"Oké klas, ik heet Mevrouw Smith. Ik geef aardrijkskunde en geschiedenis, maar ik geef jullie geschiedenis! Open je boek op bladzijde 4 en dan gaan we lekker beginnen met geschiedenis!De geschiedenisles duurde voor mij uren vanwege dat het saai, niemand begrijpt er toch wat van en niemand. Wij krijgen ook van die moeilijke vragen die niemand snapt en die je uit de tekst moet halen wat er geen eens in staat. Wat een stom vak zeg. Gelukkig nog een paar minuten en dan hebben we beeldende vorming (bv). Een vak wat ik tenminste wel kan en begrijp.
Paar minuten later hebben we pauze en dan hebben we bv met ook weer een nieuwe docent. Krijgen we straks bij elk vak een nieuwe docent, dan ga ik meteen van school veranderen.
"Iris, weet je al wat er met je oog aan de hand is? Want ik zie een gekke ruimte als je iris en je pupil is een soort van een maanachtig iets. Je moet het wel van dichtbij bekijken, dan kan je het heel goed zien! Misschien weet je het al?"
"Kom mee naar de spiegel, dan kan ik het zelf ook beter bekijken!"
"Wat nou als we er een foto van maken. Inzoomen en je ziet het beter!"
"Nee dat gaat niet dan verdwijnt de kleur helemaal en ziet het eruit als een normaal oog"
"Vreemd ik ga wel mee!"Even later kijk ik in de spiegel en zie ik een maan met daarom heen een een hele andere kleur heelal die je nooit ziet. Wat zou dit betekenen woon ik op de maan? Nee dat kan niet vanwege ze daar nooit iemand hebben gezien. Opeens krijg ik een flashback;
Ik woon op een planeet achter de maan uit ons sterrenstelsel. Mijn echte moeder heeft mij hier naar toegebracht, omdat mijn planeet in gevaar is. Het is in bezit van een gemene vijand van ons. Iedereen en heel de planeet is van steen geworden al 14 jaar lang. Mijn vader en moeder zitten gevangen op de planeet, maar niet van steen. Ze gaven mij zo'n raar oog zodat ze meekonden kijken hoe het met mij ging!"Hallo Iris ben je er nog?"
"Ja ja, ik kreeg even een gekke flashback!"
"Van wat?"
"Zou zeggen van heel mijn leven, we moeten nu maar bv gaan anders zijn we te laat"
"Cool en ja klopt. Je hebt net al vijf minuten verspilt van mijn pauze aan die flashback!"
"Het was het waard, het was het waard."Het is na schooltijd en ik ging snel naar huis om aan Diana te vertellen wat er gebeurde op school. Ik vertelde dat ik een flashback kreeg van 14 jaar geleden, hoe toen mij leven was. "Ik kom dus van een andere planeet af die in bezit is genomen van onze vijand. Heel de planeet en de mensen is van steen, behalve mijn echte ouders. Zij gaven mij dit oog, zodat ze mee konden kijken en mij misschien waarschuwden. Ik heb soms dan dromen over die planeet en waarom weet ik niet"
"Ik denk dat we verder moeten zoeken waar je planeet ligt. Er heus wel wat op het internet staan over planeet!!", zei Diana.
"Laten we dan maar eens gaan zoeken voordat het te laat is!"
"Iris ik weet zeker dat we het kunnen vinden en dat jij weer naar je thuisplaneet kan met je familie! Ik geloof erin dat wij het kunnen!!"
"Thanks sis, ik met niet wat ik zonder jou moet!"
"Ik ook niet zonder jou! Nu gaan we opzoeken waar je planeet ligt, wat er aan de hand is en hoe je terug kan gaan!"Vinden jullie deze manier van lezen fijn of moet het anders doen, bijvoorbeeld: wat ik als eerste deed met de eerste letter van hun naam en dan wat ze zeggen! Laat ook weten wat er beter kan en of je het een leuk boek vindt!!
JE LEEST
My Space Eye (NL)✔️
FantasyIris is een meisje met een speciaal oog! Ze leeft op de aarde bij een pleeggezin, want ze weet waar haar echte familie is, niemand weet dat. Ze blijft zich, maar afvragen waarom ze zo'n raar oog heeft en het andere oog normaal. Tot op een dag ze goe...