Ik probeer elke keer uit te breken, maar dat lukt niet. Ik blijf met versteende Diana en mijn ouders in mijn hoofd zitten. Het is zo stressend. Blackheart heeft mij al opgesloten, maar ik ben niet snel tegen te houden.
"Zo zo, probeer je uit te breken! Dat gaat je mooi niet lukken. Ik ben nu al te sterk voor jou en al verder met mijn plan gegaan!!" Zei Blackheart.
"Wacht plan? Wat heb je in je hoofd met een plan?" Zei ik
"Oh wist je dat nog niet? Ik ga heel het heelal in mijn macht nemen en dan ben ik onverslaanbaar MWHAHA!!"
"Dat gaat je mooi niet lukken."
"Echt wel ik ben al bijna klaar met het plan!"
"Nee echt niet Julian."
"Ik heet geen Julian, ik ken geen Julian, ik heet Blackheart, als je mij zo nog één keer noem, dan verander ik je in steen en vermorzel ik je zo erg totdat ik al je botten hoor kraken."
"Julian!" Zei ik uitlokkend.
Blackheart wordt boos en schiet zijn straal op mij af. Er gebeurd niks, de straal verdwijnt vanwege mijn kroon en hij loopt weg.Ik zat mij uren te vervelen en niks te doen. Het enige wat ik echt doe is uit de cel proberen te ontsnappen.
Ondertussen weer bij Blackheart;
"Tijd om mijn wapen te halen en dan moet het als goed is lukken. Iris, nu kan je mij al helemaal niet tegen houden. Met dit wapen kan ik je wel van steen veranderen. Dan kan je mij niet meer stoppen en kan ik mijn plan uitvoeren om het heelal te veroveren MWHAHAHA!! Ik ga je nu van steen veranderen, tot zo nichtje." Zei hij boos.Ik zie Blackheart aan komen met een raar ding in zijn hand. Hij staat voor mijn cel en richt een gek wapen op mij. Het gloeit op en komt een rode straal. Ik ben net te laat om die straal te ontwijken. En ja... ik verander in steen. Dit betekent het einde van het heelal. Ik kan niemand meer redden als ik van steen ben. Einde mij... einde heelal.
"Sta op, Iris. Het is nog niet afgelopen. Je bent speciaal voor het heelal. Je weet nog niet welke krachten je allemaal bezit. Je bent de enige die dit allemaal kan doorstaan. Zet door... je kan het. Sta op!!" Zei een vreemde maar bekende stem.
Ik sta op en zie mijn moeder en blij om haar te zien, maar ik zie mijn vader niet.
"Waar is papa?" Vroeg ik verdrietig.
"Weet ik niet, maar hij is vast oke! Ga nu weer terug naar Nauria. De planeet heeft je nodig!"
"Hoe dan?"
"Dat zie je vanzelf..." zei ze en ze verdween."Dit wordt nog wat. Ik moet terug naar Nauria, het enige wat ik zie is wolken, zon en lucht. Wat zei het boek allemaal; 4 stenen, hart, moed en trouw."
Toen schoot er wat te binnen bij mij.
"Ik ben Iris, prinses van Nauria en niemand, nee niemand kan mij verslaan. Ik zal Nauria bevrijden en gelukkig erop leven. Ik ben ook de enige doe mijn volk kan redden. Mijn leven, mijn plicht." Zei ik moedigIk keer terug naar Nauria en breek het steen van mij af.
"Maar.. maar dat kan helemaal niet. Hoe dan?" Zei Blackheart verward.
"Je kon mij wel van steen veranderen, maar dat ging toch niet goed. Je kan mij pijn doen, maar het doet mij toch niks meer. Ik keerde terug vanwege dat ik moed heb. Moed om jou te verslaan." Zei ik moedig.
Dan komt er weer felle licht voor mij en daar heb je het. De steen van moed. Het is mij gelukt om de een na laatste steen te verdienen.
"Blackheart, je komt steeds dichterbij je ondergang en dat ik Nauria redt van jou."De steen veranderd in een diamanten helft van een hart en wordt geplaatst op mijn kroon.
Ik zet mijn kroon op en breek de cel uit.
En ik reis naar de aarde zodat ik veilig ben.
Gefeliciteerd prinses, je hebt de een na laatste steen zeker weten verdiend! Voor jou is blijkbaar alles een makkie. Ik zeg wel dat de trouw wat moeilijker is met verdienen. Maar we weten zeker dat je het gaat verdienen. Na die stenen kan je het gevecht met Blackheart doorzetten. Succes nog prinses!
"De steen van trouw is moeilijk te krijgen. Maar hoe ik het moet krijgen heb ik geen idee in. Waar moet ik trouw vandaan halen. Dank je boek, wat een leuke opdracht weer maar niet heus." Zei ik sarcastisch.
En dan heb ik het wat ik moet doen om trouw te krijgen en de steen te krijgen.
JE LEEST
My Space Eye (NL)✔️
FantasyIris is een meisje met een speciaal oog! Ze leeft op de aarde bij een pleeggezin, want ze weet waar haar echte familie is, niemand weet dat. Ze blijft zich, maar afvragen waarom ze zo'n raar oog heeft en het andere oog normaal. Tot op een dag ze goe...