🌼 بسم الله الرحمن الرحيم 🌼
*******************************فى تمام الساعة 4 عصراً ...... فى قاعة الطعام كانت الطلاب يجلسون لى تناول الطعام الغذاء و أصواتهم كانت عالي وهم يتحدثون الى بعض .............
أحد الشباب بسخرية وهو يقف فى منتصف القاعه وهو يحاول أن يقلد الدكتور .....فى المحاضرات ....... وكان الجميع ينظرون إليه و يشركونه فى الكلام وضحك ........
الشاب بسخرية وهو يضخم صوته : احنا النهارده أن شاء الله تعالى هنخلاص جزء الخاص بنظري و هنبدا الجزء العملي بعد كدا ....... ماشي ...فى حد عنده اعتراض على حاجه ....ولو عندك اعتراض على حاجه خاليى لى نفسك ......هههضحك الجميع على الشاب وطريقة كلامه ....ثم أكمل أحد الطلاب الكلام وقال :
ونصب الاسود أنه مش فهم حاجه خالص يا دكتور اسمع حضرتك انت فهم غلط احنا اصلا مخلصين الجزء النظري والجزء العملي فاضل فى سكاشن واحد بس وشكرا الله و سعيك على كدا ......ولا هو هنا ... ثم قال بمرح بقالك ايه طالما دخلنا فى جو اسماعيل ياسين فى الجيش ...ما تقلد لنا هولاكو وفرقته ابو لهب اللي معه ......
شاب وهو يرد بسرعه : بسم الله الرحمن الرحيم ربنا يجعل كلامنا خفيف عليهم بس يا بابا ده لو سمع ممكن يموتنا بدون اى رحمه ...... ده أدركوا يا رجل والله العظيم .......ثم قال بسخرية قال ايه المقدم اسر عمران الجارحى ههههه بالا اسر ولا بطيخ ههههههههههه
الشاب بيستغرب وهو ينظر لهم : فى ايه كل واحد فيكم بص ناحية تاني كدا ليه ......شعر شاب بيد حد علي كتفه ....فبتاع ريقه بخوف شديد ......
اسر من خلف الشاب بصوت مرعب مثل حثيث الافاعي : انا اقولك هم مالهم يا خفيف الظل ........
الشاب برعب وهو يلتفت إلى الخلف فوجد اسر وفرقته يقفون خلف الشاب برعب : لااااا............ ااانانانانا ....مقصدش حاجه والله العظيم يا فندم .......
اسر بصوت الا يقبل النقاش وحاد : عقابا ليك تنزل تجري فى الساحه الخارجية 10 لفات انت فهم...............
حسام بصوت عالي : دلوقتى قدامكم بس 10 دقائق علشان تخلصوا الغذاء بيتاعكم وتكون تحت فى الساحه ..............
نهض الجميع لكى ينزول الى الساحة كما تطلب منهم ......... ماعدا مكة التى كانت فى عالم آخر .........
مكة وهى تحدث نفسها : هو عرف اذى انى عندي فوبيا .....طيب ليه عمل كدا معي ....اوف يارب .....انا مش عارف ايه اللي بيحصل معي بس اول ما بقف اتكلم معه .....
مش عارفه ليه بحس بالأمان والاطمئنان لما بيكون قدمي ......طيب ايه اللي بيحصل معي
العقل : فى ايه يا ست مكة هو ده التديون أبتعك مش عيب عليك اللي بيحصل ده ده حتى انتي عارف وحافظ كتاب ربنا كويس يحصل منك كدا .......... يخسارت تربية الحاج حسن وادهم وياسين فيك .....
مكة بسرعه : لا انا مستحيل اعمل ايه حاجه ممكن تجرح باب وياسين فى يوم مهما حصل ..........بس انا بحس بحاجة غريب الاول ما يكون قدمي مع أنه شكل صعب بس فى انسان جوه ........
وعند خروج الجميع من القاعة ....ظل اسر وقف مكانه ينظر لها وهي سرحانه ثم اقترب منها ...... ونحنا بجازعه الرجولي الى مستواها
وقال بصوته الرجولي : مفيش حاجه ممكن تحصل من اللي بيتفكري فيها .....ثم بنبره تحمل الغموض الامه من المستحيل انى إخوانه مهما حصل ................
عندما اقترب اسر من مكة ...... بدأ الفواقم عند مكة ...... مكة اوف اهو بدا تانى .....ولكن عندما استمعت إلى صوت اسر الرجولي زياده الموضوع ........عندها
مكة وهى ترفع راسها له : هو ....ايه ده لا ........ولكن سكت عندما رأته امامها لا يفصل بينهما غير تلك الطاولة .....وتحول وجهها إلى الون الاحمر من قربه لها بتلك الطريقة ......... مكة وهى تحول ظبط اعصابها وتقليل من خجلها فقالت بتلعثم : ممم ممكن .....تبعد لو سمحت .....ممم...... مينفعش كده ........
ابتسامه اسر بداخله من ارتباكها وقال بجدية وهو ينظر إلى عيناها : قدامك دقيقتين و تكوني تحت مع بقي الطلاب ...ثم وقف وتركها وذهب ............
مكة إلى نفسها : اقسم بالله الرجل ده عفريت وهو بتحول ليه كدا .........
أنت تقرأ
الوحوش يقعون في الحب
Romanceتحدث القصة عن خمسه ابطال في الجيش يقال عليهم الوحوش فهم رمزا للقوه والشجاعه لا يستطيع احد الوقوف في وجهاهم فماذا سوف يحدث عندما يقعون في الحب