الفصل 35

12.5K 298 11
                                    

.......... بسم الله الرحمن الرحيم ..............
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀

اول حاجه خلاص احب اقولها ليكم...
كل سنه وانتم طيبين بنسبة عيد الافطار المبارك......
و شكراا عن جدا على تعليقكتم والله بتسعدني جداا اتمنا ان يعجبكم الفصل انهاردا

🎋🎋🎋🎋🎋🎋🎋🎋🎋🎋🎋🎋
وفى جناح الخاص بال فتيات ......
كانت كل واحد من الفتيات تجلس تحت يد واحد من اشهر الماك  اب ارتست وهى تريدى فستان من الون ابيض الوسع الذي يخص الافراح... وتبدو فيه مثل الملكة.. تفوق القمر فى جمله......
خبيره تزين : احنا كدا شغلنا انتهاء.... يا انسات سلام.....
ثم خروج من الغرفة تركين الفتيات صدمه من ما هم فيه لا يفهموا شيء.......
🎋🎋🎋🎋🎋🎋🎋🎋
بينما على جانب لاخر فى غرفه المجاورة كانت مكة تجلس مع بقي الفتيات حتى ينهين ملابسهم....
اقترب تبارك من مكة التى كانت مشغوله فى مساعدة اسر لكى يرتدى ملابسه هو ايضا تبارك بفرحه تشوبه بعض الخجل :عن جدا شكراا خلاص يا مكة على فستان انا مش...

قطعتها مكة قال بابتسامة حب : عيب كلام ده يا بنتي انتى اختي الصغير يا حمار ومفيش شكر بين الاخوات ماشي....
بينما جاءت امانى من خلف وهى تركض نحو مكة وتضع قبله صغير على خدها وتقول بفرحه:عسل الفستان على صح يا ابله مكة...

مكة ابتسامة جميلة : طبعا يا قلب مكة.....
سارة من خلف : طيب يحلو يلاه عشنا مكة تلبس هى كمان.....
وقف الجميع حول مكة وقال بفرح حقيقي تعيشي وتجبلنا يا مكوك ههههه
ابتسامة اسر الصغير وهو يقترب من مكة ويقول : انا هروح استنك بر عشان نروح سوا عند العروسه
مكة ابتسامة : ماشي يا باشا ههههه
توجهت الفتيات نحو غرفة  عرائس وعلى وجههم ابتسامة فرح ورضه بينما ابدات مكة تستعد لا تعلم لما شعرت بضيق وقلقك بعض
شىء وبدا توتر وقلق يتسلل اليها سقطت دمعه حار من عيونها الصفية التى تشبه البحر بطيء شديد...... وشعرت بقات قلبها تزداد بسرعه رهيب فرفعت يدها وضعتها على قبلها وخذت تقراء بعض من ايات الله تعالى حتى ترتح..... ثم بدات تهداء بعض شيء وكملت ارتداء ملابسها.......
🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄

وعند شباب..... كان الوضع مختلف جداا فهم انهوا ارتداء ملابسهم فى وقت قياسي جداا وجلس كل واحد فيهم بهدوء ويفكر فى حاله و وضعه لان..... كان كل واحد يفكر فى شيء مختلف عن الاخر... تمام....

ف زياد يفكر فى كيف سوف يكون وضعه مع نور بعد الزوج وكمان هل تسرع فى امر زوج هو يعلم وموتاكد انه يحبها بل يعشقها ولكن هو خائف من ان يكرار حالة ابيه وامه او ان يتبدل كل ذلك الحب فى لحظه الى لا مباله فهو حقا وقتها سوف ينكسر.....

☘☘
اما حازم فكان سعيداا لدرجه كبير جداا لا توصف فهو سوف يحقق كلامه اخيرا وحلم جده ان يكون اسره صغير يعيش معاها كل ما افتقده من صغره فهو فقد وابويه وامه من صغره يتمنا ان يعوض ذلك مع فاطمة وان يعيش معاها كل ما لم يعيشه مع عيلته....

الوحوش يقعون في الحب حيث تعيش القصص. اكتشف الآن