„Jarvisi, uzavři ventilaci!" vykřikl po několika dlouhých vteřinách Tony. „Vytvoř co nejmenší okruh, aby se nemohl pohybovat, a najdi jeho pozici."
„Samozřejmě, pane."
Thor, kterého mezitím museli od vstupu do ventilační šachty odtrhovat násilím, se zoufale natahoval k místu, kam had zmizel. „Ne! Loki! Pusťte mě, musím jít za ním!"
„Thore, Thore, klid!" Steve ho pevně svíral a nepouštěl, Ásgarďan měl i v takhle malém těle překvapivou sílu. „Uklidni se, najdeme ho, ano?"
„Dovolím si vás opravit, pane Rogersi," ozval se Jarvis. „Našel jsem ho. Okruh, v němž se může pohybovat, však zahrnuje kromě tohoto patra i patro nad a pod námi. Ostatní místa má ale uzavřená."
„To je velký prostor," poznamenala Natasha. „A stále zbývá vymyslet způsob, jak ho dostat ven... Clinte, co děláš?"
Lukostřelec přecházel po obýváku s hlavou zakloněnou a vzhlížel ke stropu. Přisunul si stoličku a natáhl se po další ventilační šachtě, tentokrát vedoucí ze stropu. Opatrně chytil mřížku a odsunul ji. „Půjdu za ním."
„Jsi si jistý, že je to dobrý nápad?" namítl Bruce.
„Máš nějaký jiný? Kromě toho, s plazením se skrz ventilace mám zkušenosti."
Kapitán přikývl. „Dobře. Co spojení? Jak ho najdeš?"
„Budu vám k dispozici, agente Bartone," vložil se do toho počítač. „Mé působení se vztahuje na celou věž."
„Počkej chvilku," zarazil ho Tony, když se chystal vyrazit, a odběhl k výtahu. Během pěti minut byl zpátky a nesl s sebou pistoli, podávaje ji Clintovi.
Thor se při pohledu na zbraň zhrozil, vytrhl se Stevovi a vyběhl k nim. „Nezabíjejte ho! On se z toho dostane, nesmíte ho zabít!"
Vynálezce zvedl ruku, když mladý bůh skákal po zbrani. „Hej, uklidni se, tohle ho nezabije. Je v tom uspávací sérum, kdyby náhodou. Netuším, jak jedovatý ten jeho jed je, ani co za druh to je, takže bych nerad, aby s ním Clint přišel do styku."
Zlatovlasý hoch se zarazil. „Vy ho nechcete zabít?"
„Proč bychom ho měli zabíjet?" vyjevil se Kapitán zamračeně.
„Je to mág, proměnil se a ztratil kontrolu," vysvětloval Thor a zmateně nakrčil obočí. „Na Ásgardu, když mág neudrží svou mysl a zůstane uvězněný ve zvířecím těle natolik, že jeho lidská část úplně vymizí a on zdivočí, tak ho... zabijí. Protože je nebezpečný pro sebe i okolí díky stále funkční magii a nevyzpytatelnosti zvířete. Častokrát potom útočí na lidi i jiná zvířata." Rychle je všechny přelétl pohledem. „Ale to není Lokiho případ!" vyhrkl. „Lokimu se podaří přeměnit zpátky, určitě ano."
Clint přebral od Starka zbraň a zastrčil si ji za opasek. Pak se sklonil k Thorovi a poplácal ho po rameni. „Věř mi, že nemáme v plánu tvého bratra zabíjet. Je to dítě, proboha, a teď jsi na Zemi, ne na Ásgardu."
Thor pomalu kývl. „Najdi ho, prosím." Upíral na něj vyloženě štěněčí prosebný pohled. „Neměl jsem mu dovolit to zkoušet," hlesl potichu, ovšem to už Hawkeye vyskakoval a mizel v úzkém prostoru ventilační šachty.
Přitáhl se dovnitř. Vešel se tam tak akorát, nad hlavou měl několik desítek centimetrů místa. Dobře, když se Avengers Tower stavěla – respektive přestavovala –, tak trochu přemluvil Tonyho, aby pro něj udělal lepší šachty na plížení a plazení. Prozíravost se mu vyplatila, no ne?
ČTEŠ
Princové Midgardu ✔️
أدب الهواةAvengers jsou zvyklí, že v boji s Lokim se může stát ledacos zvláštního. Na situaci, která nastala, však připraveni nebyli. Magie navrátila Lokiho s Thorem zpět do let dětských. Ostatním Avengerům nezbývá nic jiného, než se o ně postarat - a že hlíd...