Dening: Adam Ridho I.P (01)
Preian wes teko sak mari ne semester arek-arek sekolah podo preian.Ono arek SMA jenenge adam. Dee arep lunga karo kanca-kancane naging isih bingung arep lunga menyang endi. Adam pingin ngerundine karo kanca-kancane gawe iso lunga menyang endi Adam arep ngumpul no kancane nang ngen biasane ngumpul lek dolan.
Adam lan konco konco ne pun wes molai kumpul lan mulai ngerencanak no arep lunga menyang endi adam takon nang arek-arek "Rek sido nang ndi iki preian wes teko mosok nang umah wae" Ical pun jawab "yok opo lak nang pantai ae" galih lan kanca liane jawab" ok wes lek aku ngunu melok wae" kaben pun setuju arep lunga menyang pantai.
Kabeh arep runding an nang wa grub opo ae seng arepndi gowo menyang pantai. Adam wes bagi opoae seng arep di gowo dewe-dewe opo seng di gowo gae bareng. Ana seng nggawa tikar, tenda, panggangan lan lio-lio.
Dino wayae budhal wes teko Aadam lan kancane podo ngumpul nang kos e Bima seng ono nang cideke sekolahan e Adam. Kabeh wes ngumpul arep budhal lan berdoa supaya bisa slamet teka tujuan lan moleh tanpo onok opo-opo.
Perjalanan wes mulai Adam lan 9 kancane teka nang pom bensin lawang gawe ngisi bensin lan tuku jajan gawe perjalanan. Sayang e kedadenan seng kurang nyenengno teko ban ku bocor lan harus nyurung 1km adohe gawe nemu no tambal ban. Sak teka ne nang tambal ban aku nambal no banku lan ban motor ku wes mbalik apik maneh. Perjalan wes oleh 3jam krungu suara adzan kene langsung marani masjid gawe sholat lan ngasuh sediluk. Adam lan kancane molai ngelanjutake perjalanan nagun iseh ora wero pantai pundi seng arep dadi tujuane kalian salah sawijine teko Adam karo koncone durung ngerti dalan. Ical pun molai mrikso hpne kanggo ngoleki dalan nang gps sayang e nang area mriko mboten enten sinyal nganggo golek dalan Dandi pun tanglet marang wong sekitar nakoni nangndi iku pantai tamban Dandi pun tanglet "pak ten pundi arah pantai tamban" bapak e njawab "mriku mas samean lurus terus sampe ono pertigaan trus samean ngeri niku pantai tamban" dandi njawab "walah pak matursumbahnuwun nggeh". Adam lan kancane pun budhal nang pantai tamban gawe tuku iwak.
Saktekane nang pantai tamban Adam lan kancane istirahat disambi ngenteni nelayan nepi teko laut nggawa iwak. Adam lan kancane teka teng pantai tamban jam 10 nganti perjalanan wes mlaku 5jam nanfing durung teko nang pantai seng di tujuh ne.
Nelayan pun wes teka Ical marani nelayan nganggo tuku iwak gawe di bakar remng pantai tujuan mengko, Ical tuku iwak 2 senf abot e iso 3kg per iwak niku di tedha wong 13 regane larang lan arek-arek podo urunan kanggo tumbas iwak niku maeng. Arek - arek podho mbalik nang motor e masing-masing lan budhal perjalanan maneh.
Nang tengah perjalanan iku mau ora disongko kancane Adam seng jeneng e dandi lan galih knek musibah yaiku blai nang dalan mudhun untunge tiboe ora nemen nanging nggawe kabeh panik lan wonten catu nang sebgian awakne dandi lan galih. "Mari teko kejadian iku kene iso lebih ati-ati yo rek" penangepane Adam.
Waktu wes mlaku senajan kene durung ero pantai endi aeng arep di parani jam wes nujujno jam 01.00 nanging durung teka nang pantai ne. Adam lan kancane nyobak mlebu nang pantai gatra nanging ora oleh mlebu soale wonten acara kanggo nyedekahi pantai kene pun mulai bingung lan mulai debat siji gan siji nanging kene kudu iso mecah ne masalah iki dadi kene kudu pindah liyane pantai gatra. Akhir e kne iso nemuk no pantai liyane yaiku pantai ngantep kito bisa istirahat nang pantai ngantep lan seneng iso teka tujuan.
Masio Adam lan kancane wes perjalanan 8jam nanging iku iso terbayar kabeh nalika iso teka nang pantai seng ora di rencana ake. Adam lan kancane mulai ngadek no tenda, mbeber tikar lan nyiap no api unggun kanggo masak iwak maeng seng wes di tuku. Terus Adam lan kancane istirahat sekalian turu nang tendha e dewe-dewe.
Dino wes isuk suara manuk lan suara gemuruh ombak nangino arek-arek. Adam lan kancane podo dolanan nang pinggir pantai kale di sambi karo fto-fto mumpung pemandanang e sek apik lek sek isuk. Nanging akhire Adam lan kancane podo keluen soale durung sarapan mereko dadi tuku panganan nang pinggir e pantai.
Adam lan kancane molai ngelanjutake dolanan nang pantai yo enek seng renang, nang pinggir tenda ngombe kopi, foto-foto lan istirahat nang jero tenda. Ora disongko yen pantai iki makin awan makin apik lan ketok onok nelayan seng nggolek iwak nang pantai. Pantai gatra yo iku pantai sing nek sing sampeyan surasakne karo wisata pantai yaiku siji destinasi sing nganyangna pemandangan segara lan wedi putihe, lan sampeyan kudu membayar tiket mlebu iki karo parkir tunggangan, sampah pepak karo asuransinya. antara pantai karo parkir tunggangan sampeyan ora ngono edoh, cukup beberapa jangkah wae wis kena percikan banyu segara saka deburan ombaknya. lan sing paling umum, ora edoh saka lambe pantai, berjajar dawa toko lan warung sing nganyangna aneka produk kanggo para pelancongnya.nek sampeyan sempat ndelok sampah berserakan neng pinggir pantainya, uwis entuk dimestekne kuwi dudua ulah saka pengunjung pantai gatra, ngliyakne sampah-sampah sing terseret arus segara lan kegawa ombak nganti neng pantainya. nanging nek iki yaiku ulah pengunjung, mula arep ana tumindak tegas saka panugas pantai lan ngewehake hukuman padha karo kesepakatan lan tata aturan sing diberlakukan ketat saka pos lawang mlebu.
proses seleksi lan edukasi marang kabeh pelancong, diawali saka lawang lumebu menuju pantai. panugas jaga karo grapyak arep ngapa pengunjung, menehi saithik pangaruwanan lan informasi babagan tata tertib pengunjung kawasan pantai gatra padha sing tertera neng beberapa papan informasi neng sekitar lawang lumebu. sasambunge nggae daftar barang gawan pengunjung sing berpeluang arep dadi sampah lan menghimbau kanggo nggawa walik kabeh sampah sing dipakolehake. Arek-arek wingi bengi mbayar Rp 250.000 gawe arek 13 regane murah lan kita iso ngentuki pengalaman lan keindahan alame pantai gatra. Pantai gatra yo iku pantai seng lumayan gede soale onok pantai pantai liyane seng ndampingi pantai gatra. Contoh e pantai teluk asmoro, pantai savana lan pantai tiga warna.
Adam lan kancane wes arepe siap-siap kate moleh soale wes nang pantai setengah hari. Molai mbongkar tendha, nggulung tikar lan ngeresik i sampah-sampah soale nang pantai kudu njaga ben kita lan liyane iso ngenikmati keindahan ane pantai gatra masio wes suwe.
Adam lan kancane wes otw moleh lewat jalur selatan ben lebih cepet lan lebih aman dalan e ora ono kejadian seng ora di pingini lan slamet sampe mbalik nang omah.
>>
KAMU SEDANG MEMBACA
antologi cerkak-;
Short Storykumpulan cerkak bahasa jawa kelas x i i - i b b [ 2 0 1 8 ]