Dadi Wong Jawa sing Jawani

967 9 0
                                    

Dening: Sintiya Septa Dwi Pratiwi(31)

Giandra yaiku salah sawijining siswi SMA Negeri neng Sulawesi Selatan. Dheweke yaiku bocah wadon asli keturunan wong Jawa, kapindho wongtuane ketemu amarga padha - padha ngerantau neng Makassar, sing banjur nikah lan urip neng kana. Makassar dudu panggon asing kanggo keluarga Giandra. Sadurunge nikah Ayahe Giandra wis katampa nyambut gawe dadi karyawan tetap neng salah sijine perusahaan swasta neng kana. Hal kuwi bisa didadekne alasan kapindho wongtuane Giandra kanggo ora mungkur saka Sulawesi.

Lair lan gedhe neng Makassar nggawe Giandra biyasa karo budaya kana, justru sawalike dheweke asing banget karo sing jenenge tradisi Jawa kayata kenduren, tedak sinten, lan sapanunggale sing sakudune isih dadi kanggonan saka awake Giandra. Giandra dhewe during tau menyang Jawa. Senajan kanggo ndeleng kaluwarga ing dina raya dheweke mung silahturahmi liwat surat utawa pesan singkat. Nganti akhire sakwise lulus SMA Giandra ngegawe keputusan kanggo nerusne pendidikane menyang Jawa. Saktenane dheweke durung ngerti tanggepane wongtuane marang keputusane kuwi piye. Ananging, dheweke nduweni keyakinan yen keputusane kuwi bisa ditampa marang Ibu lan Ayahe.

Giandra seneng banget nalika wongtuane ngomong marang dheweke "Iya, boleh Gi". Akhire Giandra nduweni kesempatan lunga neng Jawa lan dheweke bisa ketemu kaluwargane neng kana sing biasane mung bisa Giandra deleng liwat foto. Sawise iku Giandra cepet – cepet ngekek'i kabar marang Mas Banyu sing ora liya yaiku sepupune neng Jawa.

"Mas Banyu, Ibu sama Ayah bilang boleh loh, aku akan berangkat ke Jawa mas"

"Wah aku akan kasih tau Mbah soal ini Gi, supaya Mbah seneng".

Wis wektune Giandra gawe budhal lunga menyang Jawa. Pesawate bakal mangkat jam 9:15 WITA saka Ujung Pandang, Makassar menyang Surabaya.

"Gi, hati - hati ya disana, jangan sungkan minta bantuan mas Banyu atau saudara yang lain kalau sedang bingung atau kesusahan" tuture ayahe Gi.

"Yang nurut ya sama mbah, Gi jangan buat masalah, sering sering kabari ibu sama ayah disini, sama ibu titip salam ya buat Mbah dan Budhe disana" tambahe ibune Gi.

Giandra teko ing bandara Juanda, Surabaya jam 10.55 WIB, ning kunu Mbah, Budhe, lan sepupune Mas Banyu lagi nunggu Giandra. Liwat kertas sing njelentrekake jenenge (Giandra Sukma) sing digawa dening Mas Banyu, Giandra ngerti yen iku kulawargane, kulawarga ora tau ketemu sadurunge.

"Saya Giandra"

"Oalah ini toh cucuku yang datang jauh jauh dari Makassar, bagaimana kabarmu nduk? ini mbahmu mbah Sukmi" takoke Mbah Sukmi karo logat medhoke.

"Gi baik kabarnya mbah, mbah sendiri bagaimana sehat?"

"Mbah alhamdulillah sehat, oh ya ini Budhe Esti nduk, dan yang itu Mas Banyu" Mbah Sukmi ngenalke anak lan putu kapisane marang Giandra.

"Saya Giandra budhe, budhe apa kabar?" sapa Giandra marang Mbak.Yune Ibune kasebut. "Budhe baik nduk, Budhe senang sekali bisa bertemu kamu nduk"

"Selamat datang di Surabaya Gi, semoga kamu betah ya tinggal disini nanti" Guneme Mas Banyu.

"Iya, akhirnya aku bisa bertemu keluarga disini mas, senang sekali rasanya" jawabe Giandra karo mesem.

Mbah Sukmi nyawang Giandra kanthi seneng, ora ngandel yen dheweke duwe putu sing saiki wis gedhe, dheweke ngerasa kayata kerep wingi ngeculake Ibune Giandra nikah. Ing kene, Giandra bakal ana ing omahne Mbahe, awale Giandra ngrasa rada ora nyaman lan sungkan, amarga dheweke isih ngerasa wong asing ning kunu.

Telung sasi kepungkur dheweke manggon ing Jawa nggawe Giandra rada ngerti titik akeh. Ing Makassar dheweke biasa disebut "Ji" lan sapunika, nalika dheweke ana ning kene, dheweke wis biasa yen ana wong negur dheweke nganggosebutan "Mbak", Giandra ngerasa dheweke wis b isa adaptasi kaliyan lingkungan.

antologi cerkak-;Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang