Dening: Shelsa Egitia Frinola (30)
Ing salah sawijining desa ana bocah sing jenenge Tati. Tati saka keluarga sing kurang mampu. Bangunan deweke pinter kan aktif ing organisasi. Deweke pinter kesenian. Tati pinter nari lan nyanyi, dewek'e bakat dadi sinden. Tati terinspirasi sama idola'e yaiku Soimah. Tati kepingin dadi sinden sing terkenal kaya idola'e kuwi. Dewek'e sering melu lomba-lomba sing ana ING pangganone.
Ing sawijining Dino Tati oleh informasi tentang ana lomba nyinden ing kabupaten. Tati kepingin Melu lomba kuwi, kan izin menyangkut wong tuwane. Ing wektu sore keluarga e Tati ngumpul ing ruang tengah. Tati banjur ngomong "Buk... Pak... Tati badhe ngomong" , "apa Ti?" pitakon bapak'e "Kula kepingin nderek lomba ing kabupaten" omonge Tati. "lomba apa toh Ti" Takon ibuk'e menyangkut Tati. Tati banjur njawab "sinden Bu". Nanging mbak'e Tati ora setuju "kowe Iki piye? Jaman wis modern iseh seneng nyinden" . Tati banjur njelasake "aku mungkin kepingin dadi kaya idolaku mbak, Soimah" . "Luwih apik yen kowe nggawe grup band, terus Kowe sing nyanyi. Saiki lagu pop luwih diminati ketimbang nyinden" mbak'e nyaranin menyangkut Tati. "Tapi aku pingin nglestareake budaya Jawa" Tati njelasake menyangkut mbak'e. Mbak'e ora setuju "budaya Jawa saiki wis kurang diminati". "apa Salahe aku nyoba mbak?" ngandika Tati kanthi pasuryan sedih Mbak'e banjur ninggalake ruang tengah. tati maneh takon "Ibu ... Pak... panjenengan ngizini?" , "Niatmu Fedi nduk, aku ora tego yen ora ngizini. Bapak sih sakkarepe Kowe wae" ngandika bapakne "ibu Yo ngizini Ti." tambah ibu. Tati bali menyang kamar kanthi pasuryan sing seneng.
Ing mene'ne Tati budal menyangkut sekolah langsung daftar kanggo lomba nyinden menyangkut Guinea sing ngajar ekstrakurikuler karawitan. Tati luwih giat latian. Ndelok usaha'e Tati gurune luwih bangga. Tati Bandung anak'e wong ora nduwe, nanging semangate kanggo ngewujudake cita-cita lan nyenengake wong tuwane gedung.
Dino kanggo lomba luwih cedek. Sedino sak durunge lomba Tati bingung arep nganggo klambi apa, amarga Tati ora nduwe ini klambi sing apik kanggo lomba. Dewek'e cerita menyangkut gurune, "Bu kula bingung badhe ndamel kostum Napa?" , "kowe Ira nduwe kebaya Ti?" Pitakon gurune. Tati banjur njawab "mboten Bu" . Gurune banjur ngomong "ya wis Ti, Saiki ayo budal menyang toko, tuku kebaya kanggo Kowe". Tati lan gurune banjur budhal menyang toko kebaya.
Dina iki wayahe lomba. Jam 07.00 WIB Tati budhal dibarengi gurune menyang panggon lomba. Tati oleh urutan nomer 10. Pas jam 09.00 lomba molai. Peserta tampil siji siji. Ndelok penampilan peserta sing maju sak durunge Tati. Tati ngrasa gugup lan Wedi. Tati ngrasa dewek'e luwih elek Tinimbang peserta sing wis maju disik. Tati ngomong menyangkut gurune "Bu kula wedi kalah. Peserta niku luwih apik saka Kula Bu" , "wis Ti aja Wedi, aja pesimis kaya ngono Kuwi" jelas gurune Tati.Akhire jenenge Tati di sebut. Tati banjur maju lan molai nyanyi. Dewek iso rampungake penampilan kanthi apik, gurune bangga Tati nampilake seapik Kuwi.
Pas jam 13.00 WIB pemenang langsung diumumake. Juara 1, 2, 3 wis diumamake, nanging jenenge Tati ora di sebut. Tati banjur nangis amarga pra menang. Gurune banjur nyemangati "iki iseh awal Ti, Iseh ana kesempatan maneh, Iki duduk sing terakhir, Kowe aja sedih. Kowe iseh iso Melu lomba ing panggonan Liya." . "Inggih Bu" jawabe Tati Karo nangis. Banjur iku Tati lan gurune moleh.
Ing ruang tengah Tati cerita pengalaman pas wayah lomba. Tati iseh nangis, banjur mbak'e ngomong "aku wis ngomong Kowe ora usah Melu ngono Kuwi, ora bakal menang" Ibuk'e banjir ngomong "wis to mbak, adikmu Kuwi iseh gelo, aja di omongin kaya ngono Kuwi, mbok Yo adike Iki disemangati" , "iyo kowe iki mbok ya sing duwe semangat kaya adikmu Kuwi, nduweni cita cita. Ora kaya Kowe sing penggaweane turu ae" bapak'e nambah omongan e ibuke. "Halah Tati wae terus sing dibanggakno" mbak'e njawab nganggo nada kasar banjur balik menyang kamare. Tati iseh nangis, ibuk'e banjur nyemangati "wis Ti aja nangis wae, Iki duduk lomba terakhirmu, iseh ana lomba maneh", "iyo Ti, wis aja nangis. Kowe belajar luwih apik maneh ben iso menang Yen ana lomba maneh" tambahe bapak'e Tati. "inggih Pak... Bu" Tati banjur balik nang kamare.
KAMU SEDANG MEMBACA
antologi cerkak-;
Cerita Pendekkumpulan cerkak bahasa jawa kelas x i i - i b b [ 2 0 1 8 ]