Dening: Kenya Surya Winahyu (21)
Laras,sawijine putri tekan sewelas saduluran : Larasati, Anita, Sapundi, Delia, Edel, Bening , Shinta, Adinda, Kenanga, Gendis lan Lasmi. Saben putri ayu lan beda, nanging rolas sadulur nduweni siji kapadhan :kabeh seneng nari. Sadulur kuwi meneng ing istana kaliyan ayahe duda, Raja Banupati. Banupati tresno sanget marang putrine, nanging nalika wektu ora bisa ngerteni kabeh lan ngeroso yen sadulur iku kudu ngelakoni luwih koyok "tenan" putri. sifat putri-putri 'petualang lan jiwane bebas didelok dadi "ora wajar gawe sawijine wanita terhormat" lan "ora tepak" gawe anggota liya teka masyarakat kerajaan lan asring nggawa masyarakat gawe komentar kasar babagan putri. Iki ngelarani Banupati sang ayah. Percaya putrine perlu cekelan wanita, raja nyeluk sepupune, Arimbi Sari, nang kastil gawe mbiyantu nggedhekake para putri. Nanging, Arimbi duwe rencana dhewe, yaiku nyingkrino Banupati lan putri-putrine saengga dheweke bisa njupuk kakuwasaan kerajaan.
, Laras lan adik-adike nyoba gawe alasan lan mbujuk sang ayah supaya ora usah ana pengasuh wae para putri bisa mbenakake karaktere sing kurang pantes dadi putri, nanging amarga gangguan Arimbi, raja ora percaya para putri lan ngomong, para putri kudu ngrungokake dhawuhe bibi Arimbi. Nyoba gawe ngowah pola urip sang putri, Arimbi nggawe kauripane putri sangsara amarga teka sekabehane sing disenengi lan ditekuni putri ora oleh maneh dilakoni ing istana kalebu kabiasaan para putri yaiku nyanyi lan nari.Dheweke ngajarna cara kipasan sing bener lan ajaran-ajaran sing awale apik lan maringunu dadi ngekang kauripan para putri kerajaan.
Sedih kaliyan perubahan, para putri nemokake kenyamanan ing buku crita senengane ibue, sing nyritakake babagan kerajaan sihir lapis emas lan akeh kembange, putri bisa nari di panggon paviliun sihir suwene telung wengi.
Sadurunge sang ibu seda, Ratu Reswati wis nggawe rolas salinan crita, lan nduweni salah sijine kembang khusus anak wadone ing sampule dewe-dewe. Para putri pungkasane nemokake yen crita iku bener anane. Lasmi, sing paling enom, ndelok yen lily ing nduwur buku iku cocok kaliyan lily ing tegel. Ngekei weruh kabeh wong gawe nemokake pasangan ing bukune nang watu. Laras nyoba nari teka watu siji nang watu liya nyontoh koyok sing dilakoni sang putri sing ana ing sajrone buku dongeng ibue, nanging ora kedadeyan. Dheweke maringunu nyoba nari teka watu paling tuwa nang paling enom lan bisa kasil. saben pidekan ing watu iku ngetokno cahaya,nanging anehe watu Lasmi ora kedadeyan saengga dheweke kudu ndelok maneh isi buku dongeng lan diwacane sang putri muter ping telu ing watu pungkasan, koyok ing njero crita. Para putri ngleboni kerajaan magis lan akhire kabeh nglakoni kegiatan sing saiki dilarang bibine ing njero istanae dhewe.Para putri nari-nari sapuase sampek-sampek Lasmi, sing wuragil, tiba lan beset dhengkule. Laras ngolesi banyu teka air mancur cidek nang luka sang adhi lan banyu iku langsung marasake luka adhine, pungkasane para putri weruh yen banyune nduweni sihir pisan.
Sesuke , sang putri pegel wis nari sewengi ing negeri ajaib mau bengi, putri isih turu pules ing kasure dewe-dewe lan Kenir parewange bibine nemokakae sepatu anyar sang putri delokane rusuh koyok wis digawe nari. Arimbi curiga, dheweke duwe keyakinan yen para putri metu gawe dansa kaliyan pangeran. Sakwise nduga-nduga Arimbi nimang pikirane lan nyingkrih teka kamar Para putri
Sawetara iku, para putri nemoni tukang sepatu kerajaan sing disenengi putri Laras jenenge Senwang gawe mbenakake sepatu para putri, Senwang ndelok keanehan yen sepatu-sepatu sang putri katutup ambek debu emas. Sang putri sing kecewa kaliyan keputusan sang ayah lan ora seneng pisan kaliyan kekangan bibine pungkasae mutusake gawe kabur lan meneng ing negeri ajaib wae sing bisa nggawe para putri bebas.
Putri Laras nari gawe mbuka kunci menyang negeri ajaib,bareng-bareng para putri kabur tekan istana. Sadurunge tindak ninggalna istana, putri Laras ngekei pesen marang Senwang gawe ngeweruhi apa rencana Arimbi sak temene.
Arimbi terus ngalangi para putri teka kenikmatan apa wae nyegah para putri nari utawa nyanyi sing mulai biyen pancen wis diwuruki ibune nang ayah para putri sing mara-mara lara. Dokter ngekei Arimbi obat gawe Banupati supaya cepet waras, nanging Arimbi ngguwak obat iku lan ngomong yen raja mung perlu istirahat bengi iku, sawise ngeterno dokter metu tekan kerajaan wektu jam turu para putri wis muni. Arimbi lan kenir kudu nang kamar para putri gawe mriksa apa putri wis pules ing turune.
KAMU SEDANG MEMBACA
antologi cerkak-;
Cerita Pendekkumpulan cerkak bahasa jawa kelas x i i - i b b [ 2 0 1 8 ]