Aşk; görmekten çok özlemeyi sever, dokunmaktan çok düşlemeyi. Ve aşk öyle haindir ki; nerede imkansız varsa gider onu sever.
.
.
Özdemir ASAFAfra AKGÜN'den
Sabah kapının çalmasıyla uyanıvermiştim.
Herkes uyuyor olduğundan Sevde 'nin feracesini giyip yazmasınıda başıma hızlı bir şekilde bağladım merdivenlerden inerken. Kapıya yaklaştıkça kapıyı çalma sesi hiddetleniyordu.
Korkmuştum. Açmasam mı acaba ? Saçmalama Afra burası senin evin değil ki sana gelmemişlerdir. Ama herkes uyuyor aç bak bakalım belki önemlidir. Son kez yazmamı kontrol edip kapıyı açtım.
O da ne ?
Kimdi bu kız elinde benim defterim ne geziyordu? Hiddetle defteri avucuna vurup bana sinirli bir o kadarda üzgün bir şekilde bakıyordu .
Ne olduğu hakkında bir fikrim yoktu sadece merak etmeye başlamıştım. Bu kız kimdi ve defterimin onda ne işi vardı?
Kız öfkeli bir sesle "Bunu nasıl yaparsın?!! Benim eşim olacak insana defterinde neler yazmışsın. Amacım ne senin? Onu elimden mi almak ? Hayır bunu başaramayacaksın!!"
Ne kim senin eşin olacak kime yazmışım ben ?
"Kimden bahsediyorsun sen hem benim defterimi nasıl aldın okudun mu onu ?! "diyivermiştim sinirle .
Yükses bir sesle cevap verdi "Harun' a"
Sabah ezanı mı okunuyordu?
"Afra! Afraaa! Uyan Afra kardeşim. "
"Hıh ne oluyor nerdeyim ben ?O kız nerde defter nerde Sevde !?"
"Ne defteri ne kızı Afra benim odamdayız sen ve benden başkası yok rüya görmüşsün "
"Ama çok gerçekti "
"Afra namaz vakti kaçacak kardeşim namazımızı kılalım hadi sonra da uyumak yok her şeyi konuşacağız "
Kalkıp feracemi ve yazmamı takıp namazlama durdum .O sıra arkamdan kahkaha sesi geldi ."Hay Allah seni cennetine alsın Afra hahahaha abdestsiz namaz yeni mi moda oldu kızım " Cümlesini bitirmişti ama gülüyordu. Tabi bende sabaha rüyayı saymazsak gülerek başlamıştık . Bu güzeldi. Çok güzeldi. Abdestinizi alıp namaza durduk sakin ve yavaş bir şekilde namazımızı kıldık. Şimdi en sevdiğim kısma gelmiştik. Dua zamanııı. Dua da olmasa ne yapardım?
"La ilahe illallah kable külli şey'in, La ilahe illallah ba'de külli şey'in, La ilahe illallah yabka Rabbüna ve yefni küllü şey'in''
"Ya uddeti ınde şiddeti, ve ya gavsi ınde kürbeti! Ührüsni bi-aynikelleti la tenamü vekfini birüknike ellezi la yüramü ''
"Lâilâhe illa ente sübhâneke innî küntü mine’z-zâlimîn."
Rabbim ben bildiğim ve bilmediğim bütün seslerden sana sığınırım
Bu içerisinde olduğum durumdan bana hayırlı olan şeyi hayırlı bir zamanda hayırlı bir şekilde nasip et Yarabbi."
Namazlalarımızı kaldırıp yatağın üstüne otuduk. Bütün her şeyi anlattım dün olan.
Ben anlattıkça Sevde 'nin gözleri dahada açılıyordu. Eli ağzına gidiyordu . Biri bana acıyarak bakmasından nefret ederdim ama Sevde bunu yapmazdı. Acıdığı için değil gerçekten yanımda olduğu için yanımda olurdu .O yüzden o ne yapsa kabulümdü .
En son her şeyi anlatınca "Peki sabah ki halin neydi " diye sordu. Sabah ha şu rüya. Rüya?!
Defterim !
"Sevde defterim nerde ?!"
"Akşam seni eve getirirken defter felan yoktu Afra "
"Nasıl yoktu ? Nerde o zaman ?
"Afra anlattıklarına bakılırsa Harun da kalmış olmasın ?"
"Neeeee!!! Olmasın Sevde olmasın lütfen olmasın ! Ne yapacağım şimdi ben ?" derken odada ordan oraya gezmeye başlamıştım.
"Afra otur başım döndü ya okumuş olamaz sonuçta .O senin özel defterin herkes bilir bunu. "
"Ben dün geceden sonra ona gidip defterimi isteyemem ."
"Nasıl alacaksın o zaman ? "
"Almayacağım aldırcaksın "derken yanlamasına gülmüştüm.
"Nasıl kime aldıracağım Afra ben? "
"Hu-"
"Huzeyfe mi ?Asla olmaz !Nasıl aldırayım ben ona ? Daha 1 ay önce sözlendik , hem nasıl açıklarım ona? "
"Bence ne dersen yapar. Huzeyfe hem ne var? Huzeyfe Harun'un en yakın arkadaşı değil mi? Of Sevde nolur ya bunu benim için yapamaz mısın ?
"Ya o defterin sahibi zaten o değil mi ? Neden geri alıyoruz ? Hem okursa o da gerçekleri bilir artık ."
O an içime kaynar sular döküldü.Rüyam gözümün önüne geldi . Ve istemeden gözümden yaş döküldü. Tek seferde " O artık benim değil benim de olmayacak başkasının anladın mı Sevde ? Görüşürüz " dememle kapıya yönelmem bir oldu. Kolumdan tuttu Sevde. Kırgın bir sesle "Özür dilerim Afra .Gitme .Aldıracağım defteri ."
Dönüp sarıldım ona. O benim dostumdu. Tek dostumdu. Koltuğun üzerinde olan telefonunu alıp Huzeyfe' nin numarasını çevirdi. Biraz sonra telefondan bir ses geldi .
"Selamunaleykum Sevde hayırdır bir şeymi oldu bu saatte ? "
Haklıydı saat 07: 29 idi.
"Vealeykumselam Huzeyfe şey bir şey diyecektim . Daha doğrusu senden bir şey isteyecektim ."
"Tabi isteyebilirsin Sevde "
"Bizim Afra' nın defteri Harun' da kalmış da ondan defteri alsan getirsen bize olur mu "
"Afra 'nın mı? Hani şu meşhur defteri. Emin misin ? Çünkü sen de biliyorsun o Kendini unutsa defterini unutmaz. "
"Ya Huzeyfe ben burda şaka yapmıyorum . Yapabilir misin? Onu söyle lütfen."
"Ama ben Antalya' dayım ."
"Antalya mı? Neden ?"
"Babamın burada halletmesi gereken işler varmış geldik nisan da ancak gelebilirim oda sonlarında gelebilirim."
"Tamam . Bir şey diyor musun ?"
"Hayır. Rabbime emanet ol Sevde "
"Sende inşallah Huzeyfe dikkat et kendine "
Telefonu kapatmıştı Sevde .Tabi kapatınca benim çaresiz yüzümü görünce oda üzülmüştü.
Nisan' da benim DHBT mülakatım vardı. Şimdiye kadar Kpss ve DHBT sınavı iyi geçmişti. Eğer mülakattan da geçersem her şey daha güzel olacaktı. Eğer atanırsam bir nebze de olsa unutabilme şansım vardı .Ama ben unutmak istiyormuydum ki?"Sevde Insallah DHBT mülakatımı başarıyla geçerim. Hem geçersem belki burdan uzak bir yere atanırım ." diyince Sevde 'nin yüzü düşmüştü birden." Ne diyorsun sen Afra !Ne yaparım ben sensiz ? Ben o sınava öylesine girdiğini sanıyordum."
"Ben de öyle düşünüyordum ama buradan kısa süreliğine de olsa gitsem iyi olacak anlaman gerek beni "
"Anlıyorum tabi ama ne bilim senden ayrılmak ta istemedim .Bencillik ettim kusuruma bakma olur mu?"
Ne kusru Sevde hem gelirsin yanıma . Burada kalıp düğününü görmek istemiyorum .Başka bir kızın eşine nasıl bu gözle bakabilirim. Sevdayı bitirmek bu kadar kolay mı? Bunları atlatmam zor olacak Sevde .Gerçi atlatabilir miydim? Oda bir muamma ."
Ben Harun'a olan ilgi alakâm nerden bilebilirdim birgün sevdaya dönüşebileceğini ?Yolun sonu böyle olacağını bilseydim sever miydim ? Severdim...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yasemin Kokusu -Tamamlandı-
RandomEvlerinin arasında 150 metre vardı lakin ikisi arasında büyük uçurumlar..