Huzeyfe ALTINOCAK 'tan
Sevde telefonu kapatınca hemen Harun'u aradım. Bir şeyler dönüyordu ve bunu benim öğrenmem gerekti.
"Selamunaleykum kardeşim "
"Vealeykumselam kardeşim sabah sabah beni mi özledin hayırdır önemli bir şey değilse sonra konuşalım kardeşim yorgunum ."
Gerçekten sesi hiç iyi değildi.
"Sen bu saatte uyuyan biri değilsin noldu? "
"Huzeyfe yorgunum kardeşim "
Bu sözüyle lafı kısa kesip konuya gelmemi istediğini açıkça belli edince "Kardeşim Sevde beni aradı. "
"Ne zamandan beri Sevde 'yle konuşmalarınızı anlatıyorsun bana sen Huzeyfe ?"
"Konu Afra olduğundan beri ."
"Nasıl yani Afra'mı ? O dün gece Sevde'de kalmıştı. Niye seni arıyorki Afra için anlamadım
Huzeyfe açıkça anlat şunu kardeşim! Bir şey mı oldu Afra 'ya ?! "
Afra' yı duyunca sesi birden toklaşmıştı. Telaşlandığı sesinden belli oluyordu .
"Afra iyi kardeşim. Defter mevzusu var .Beni sende kalan Afra'nın defterini alıp onlara getirmem için aradı.Afra yanındaydı muhtemelen. Hayır o defter sana nasıl geçti ben onu anlamadım .Onu geçtim gece Sevde 'gilde kaldığını nerden biliyorsun ?"
"Sorma Huzeyfe dün olanları "diye başlayıp dün olanları kısa bir şekilde anlatmıştı.
"Harun anlamadığım bir şey var .Hadi sen onun öyle görmesini istemediğinin nedenini bilmiyorum da o neden o hale geldi kardeşim?
Biri canını mı sıkmış oraya gelmeden nolmuş ?
Sen defteri naptın ?Okudun mu?"
"Ne okicam Huzeyfe kizin defterini saçmalama"
Sinirlenmişti devam etti sözüne.
"Bilmiyorum hayır ben de bir şey yapmadım . Neyse kardeşim ben gerçekten yorgunum Allah a emanetsin ." diyerek telefonu kapattı.
Harun Akel 'den
Sabah namazından sonra geri uyumuştum. Dün beni epey yormuştu. Tabi dün eve gelince annemle babam beni beklediğini farkettim .
Onlarada bir açıklama yapmamıştım yorgunum deyip odama çıkmıştım. Onlarda konuyu açmamayı tercih ettiler . Kızın ailesini arayıp özür dilediler acil bir iş çıktığını söylediler . Afra nasıldı acaba? diye düşünürken Afra nın defterini elime aldım. Açmakla açmamak arasında kalmıştım . Açsa mıydım acaba ?
Olmaz başkasının eşyasını ne zamandan beri karıştırıyorsun Harun?
Aklıma takılan bir soru vardı . Afra o saatte orada ne yapıyordu ? O akşamları çıkmazdı ki..
Kapımın açılmasıyla daldığım düşüncelerden çıktım. "Oğlum iyi misin ?" sesiyle anneme doğru baktım . Onu da merakta bırakmıştım. Doğrulup yanına gittim ve "anne ne olduunu sorma tamam mı? Gerçekten işim vardı . Özür dilerim .."
"Biliyorum oğlum biliyorum önemli değil. hadi aşağıya gel biz kahvaltımızı yaptık ama sen yorgun olduğum için ellemedik . Sana hazırlandım şimdi . "
"Annem hakkını nasıl öderim bilmiyorum "diyim ellerinden öpmüştüm.
"Bütün hakkım sana helal olsun oğlum. Bu arada babanın iş arkadaşı olan Affan Bey ler bize çağırdık. Az sonra burada olurlar .Biliyorsun dün ayıp oldu gitmeyince " Ne diyecegimi bilememiştim .Haklıydı annem . Sözlerini bitirince odamdan çıkınca oturduğum yerden kalkıp yaseminlere baktım .Eski haline geri dönmeye başlamıştı . Ama dökülüyordu. O da mı bizim gibi davranıyordu ? Iyi görünmeye çalışıp içi aslında hiç de iyi değil miydi?Afra AKGÜN'den
Eve geçmem gerekiyordu . Hazırlanıp evime doğru yola çıktım. Eve vardığımda annem benimle bir şey konuşmak istediğini söyledi.
"Kızım birdaha disari çıkarken telefonunu al yanına .Merak içinde bıraktın beni. Bunu daha sonra konuşuruz. Başka bir şey daha var teyzen hastalanmış kızım onun yanına gitmeliyız Mersin'e .Akşam sen gelmeyince söyleyemedim. Biletleri aldım iki saat sonra otobüs kalkıyor hadi hazırlan çıkmalıyız."
"Ne neyi varmış teyzemin ?Tamam hemen hazırlanıyorum 10 dakikaya hazırım annem."
diyip hemen odama çıktım bavuluna gerekli olan eşyalarımı koyup el çantamı hazırlamaya başladım.O da bitince hazırlanıp aşağı indim. Annem hazırdı. Dışarda taksi bizi bekliyordu. Dışarı çıkıp kapıyı kitlerken annem binmişti
bile . Annem arabaya binmişti. Gözüm birden Harungilin evine takıldı. Gitmeden defteri almalıydım bi cesaretle anneme "Ben Harungilden birşey alıp geleceğim anne 5 dakika lütfen"
"En son 5 dakika dediğinde neler oldu biliyorsun hem bavulunuda koymamışsın daha "
"Anne tamam gelince koyacağım "
Istemeye istemeye de olsa kapılarına kadar geldim. Kapıyı çalınca Zeynep Teyze çıktı. Harun geldiğimi görünce " Anne sen içeri de beni bekler misin ?" dedi nazikçe . "Ne için geldiğini biliyorum .Bekle getireyim ." Demesiyle merdivenlerden çıkması bir oldu. O sırada evin önünde araba durdu . Buraya doğru geliyorlardı . O kızı sanki daha önce görmüştüm. Evet ama nerde ? Nerde ? Rüyamdaki kız değil miydi o ?
Zeynep Teyze kapıya çıktı onları görünce onlarla selamlaşıp içeri aldı . Bana dönerek dUa et kızım bu iş hayırlısıyla olsun "diyerek gülümsedi ve gitti. Ne işi? Olamaz . Haykırıyordum da dışardan duyulmuyordu. Gitmeliydim buradan . Sevdiğim insanın başka bir kızla evlilikleri için dua mi edecektim ? Bunu yapamazdım . Oradan hızla uzaklaştım. Arabaya bavulu koyarken Harun gördü beni. Seslenmişti de duymamazlıktan geliyordum .Gitmeliydim buradan . Olamaz buraya geliyor . Hemen taksiye bindim . Hareket ettik. Uzaklaşıyorum senden Harun . Gerçi gönüller arasında uçurumlar olduktan sonra yanında olsam ne ye yarardı ?
HARUNDAN
Defteri vermek için indiğimde misafirlerin geldiğini görünce hemen Afra'ya baktım. Yoktu gitmişti . Yine olmuştu işte . Ne oluyordu bu kıza ? Yoksa ?Belkide o da beni ?
Ne diyorsun Harun kız gitmiş .Git bak defteri ver.
Kapıdan çıktığımda Afra'nın taksiye bavul koyduğunu gördüm. Gidiyor muydu? Gidemezdi .Nereyeydi böyle ? Arkasından hızlanmaya başladım ama bindi ve gitti. Seslenmelerimi duymazdan geldi. Neden böyle yapıyordu? Annemin arkadan "Haruuun" diye çatışmasıyla eve geçtim. Çaylar içildi . Annem "Hanı gidin siz mutfakta masada konuşun "demesiyle kalkıp mutfağa doğru geçtik. Ayaklarım gitmiyordu zorla sürüküyordum.
Masadaydı karşımda oturuyordu hayal ettiğim kişi değilde onun yerinde başkası oturuyordu .
Söze biryerden başlamam gerekiyordu.
En sonunda tam başlayacakken ısmini bile bilmediğim kız konuşmaya başladı.
"Ben Gamze, Harun. Sen beni tanımıyorsun ama ben seni tanıyorum gerektiği kadar. Lafa nasıl başlanır bilmiyorum bu nasıl söylenir onu da bilmiyorum ama bunu ben istedim. Bu görüşmeyi. Çünkü ben ben s-"
"Gamze benim gönlümde biri var " diyerek lafını kestim .Çünkü daha fazla ilerlememeliydi.
O an kalkıp içeri gitti hüzünlenmişti. Ulan Harun naptın hani incitmeden diyecektin. Hem bir dakika o beni nasıl tanıyordu nerde görmüştü? Nasıl sevmişti ki daha ilk defa gördüğüm bi kız?
Oyu yapmadın Harun diyerek kalktım. Oturma odasın geçtim. Gamze size başladı . "Fikirlerimiz ve düşüncelerimiz uyuşmadı " diyerek beni büyük bir şeyden kurtarmıştı . Biraz ters tepki alakaya bu günüde bitirmiştik . Misafirleri uğurladıktan sonra annem "Afra nın neden gelmiş oğlum ?" diye sordu . "Öyle anne neyse ben odama geçiyorum "dedikten sonra susadığı mı farkettim. Mutfağa geçtim. Suyu içtikten sonra merdivenlere doğru geçerken annemin "aa geçmiş olsun Hafsam önemli bir şey değildir inşallah " dediğine şahit olunca bir an duraksadım. Yoksa Afra ?
Annem telefonu kapatınca hemen "Kim hasta anne "diyetle bir soru yönelttim anneme. " Hafsa teyzenin kardeşi hastalanmış onun için oğlum .Mersine gittiler ya bugün . "
Demek Mersin'e gitmişti teyzesinin yanına o zaman geri gelecek demekti bu.Ah anne içimi ne kadar ferahlattığını bir bilsen. "Aa geçmiş olsun anne neyi varmış" "Kendine pek dikkat etmemiş son zamanlarda oğlum o yüzden fenalaşmış biraz " "Rabbim şifa versin anne "diyerek odaya çıktım. Zor bir gündü. Ve bitti birgün daha ...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yasemin Kokusu -Tamamlandı-
DiversosEvlerinin arasında 150 metre vardı lakin ikisi arasında büyük uçurumlar..