PART 18

359 29 7
                                    

"WHAT?!"

Red yang tadinya tenang duduk di atas kerusi pantas berdiri tegak. Panggilan dari Jisung yang diterimanya itu pada mulanya dia tak syak apa-apa sehinggalah Jisung menyampaikan berita yang sungguh tak terduga. Ho Jin's mansion diserang dan kerana terlalu ramai pembelot, kini Ho Jin, ketua White Sword menjadi tahanan Myung Soo.

"Kenapa baru sekarang kau nak beritahu aku?! Kenapa bukan masa Ho Jin's Mansion diserang? WHY?!", Red kedengaran agak tak brrpuas hati. Tegang seluruh wajahnya kerana marah dan geram.

"Saya minta maaf, tuan. It was a chaos and I can't think anything", jawab Jisung dihujung talian. Red meraup wajahnya dan cuba untuk bertenang.

"How's Ho Jin?", soal Red lagi. Suaranya sudah tidak setegang tadi.

"He's fine. Saya dan Kang Daniel ada dengan diorang sekarang ni. We're waiting for The Silents to make a move", Jisung menjawab serius. Red mengerutkan dahinya.

"The Silents? How come you can contact them?", Red tertanya-tanya.

"Panjang ceritanya tapi apa yang penting sekarang adalah Myung Soo. You get what I mean?", soalan Red tidak dijawab malah dia langsung kembali pada tujuan utamanya menghubungi Red.

Red mengangguk tanda mengerti.

"Ok. Aku akan kumpulkan semua orang-orang White Sword and go there. Stay alive!"

Panggilan diputuskan dan Red meletakkan telefon pintarnya di atas mejanya. Tubuhnya dibongkokkan sambil kedua tangannya diletakkan di atas meja. Jelas riak marah dan tegang pada wajahnya dan mampu menakutkan sesiapa sahaja yang melihatnya.

Myung Soo. Dia ingatkan lelaki itu akan hilang buat selamanya setelah apa yang dia lakukan pada keluarga Hwang. Tapi tak sangka, dalam diam dia merancang sesuatu dan kini ketua yang paling disanjungnya menjadi tawanan lelaki tak guna itu. Yang paling membuatnya lebih marah adalah, dia tidak dimaklumkan sedari awal lagi.

"LUCAS!", panggilnya lantang.

Seorang lelaki pantas masuk ke dalam bilik itu dan mendekati Red. Tunduk hormat diberikan sebelum telinganya bersedia mendengar arahan dari ketuanya itu.

"Informkan kepada semua ketua kawasan di bawah White Sword. Ho Jin dah jadi tawanan Myung Soo. Arahkan mereka untuk kumpulkan orang dan kita akan pergi ke Myung Soo mansion as soon as possible. Get it?"

"Baik, tuan"

Lelaki bernama Lucas itu pun keluar dari situ untuk melakukan apa yang diarahkan oleh Red tadi. Red melabuhkan punggungnya di atas kerusi. Cuba untuk bertenang dan membuat rancangan untuk menyelamatkan Ho Jin. The Silents? Dia tak kesah sebab dia yakin dengan kumpulan itu. Walaupun mereka melakukan ikut kepala diorang tapi mereka tak pernah gagal.

*****

Jisung pandang SinB. SinB pandang Jisung. Tawa mereka meletus serentak. Mereka kini sedang duduk di atas lantai sambil bersandar pada dinding bilik tahanan itu. Kang Daniel pula sedang duduk bersama-sama Ho Jin dan Minhyun kerana terpaksa menghadap pelbagai soalan mengenai hubungannya dengan SinB dari dua lelaki itu. SinB tak nak masuk campur dan sebab itu dia tarik Jisung untuk duduk di sudut bilik.

"SinB masih tak sangka yang oppa ni abang kandung SinB", kata SinB setelah tawanya reda. Jisung tersenyum.

"SinB tak marah ke?", soal Jisung mengundang kerutan di dahi SinB.

"Nak marah kenapa pula?", soalnya kembali. Jisung melunjurkan kakinya dan menyilangkan tangannya ke dada. Nafas ringan dihela sambil dia memandang ke arah siling bilik tahanan itu.

"Yelah. Selama ni SinB kan anak tunggal. Anak kesayangan appa. Kasih sayang appa pada SinB je tapi sekarang ni. SinB kena kongsi dengan oppa. Perhatian appa bukan pada SinB sorang je tapi pada oppa juga", jelas Jisung sambil melirik ke arah SinB. SinB ketawa kecil lalu peha Jisung ditampar lembut.

BEAUTY TARGET [Completed✔] (The Watty Awards 2019 •Fanfiction•)Where stories live. Discover now