Hoofdstuk 12

45 6 0
                                    

POV Havikstorm:
Dauwster wenkte Havikstorm en Liefbloem. 'Waar waren jullie?' 'Maanpoel.' Mauwde Liefbloem snel.
Dauwster keek haar medicijnkat verwonderend aan voor ze haar blik op Havikstorm liet rusten: 'Havikstorm, we moeten praten.' Havikstorm keek verrast op naar zijn leider en volgde haar naar haar hol. Dauwster nestelde zich in haar nest en begon: 'Ik voel me de laatste tijd erg zwak. Ik wil het met je over de clan hebben, dat je weet wat je moet doen wanneer ik er niet meer ben. Als eerste, hou de andere clans te vriend. Hou vooral hun krijgers te vriend, wie weet kun je ze overhalen bij de Schaduwclan te komen. Verder, kies uit wijsheid je commandant. Niet uit vriendsschap. Dit is mijn laatste leven Havikstorm, ik wil dat je er op voor bereid bent wanneer ik sterf. Verder heb ik nog een geniaal plan. Kom dichter bij en luister. Hiermee kunnen we alle clans overwinnen..'  muizenbrein. Als ik leider ben weet ik precies wat ik wil de Havikclan zal over het woud heersen! Geen enkel andere clan zal nog bestaan!

Pov Schemerval.
'Vergeet niet dat je dit aan niemand kan vertellen. Iedere kat hier kan bij het Duistere Woud horen.' Waarschuwde Heidemaan haar. Schemerval zuchte. 'Waarom ik? Waarom niet Dauwschaduw?' Mauwde Schemerval verward. 'Omdat jij, Havikstorm, Duivelstreep en Meeuwklap zoon en dochters zijn van de voormalige leiders.' Legde Heidemaan uit terwijl ze een kompress klaar maakte. 'Droomwolk is ook Hazelsters dochter.' Snoof Schemerval. 'Jij bent de oudste.' Reageerde Heidemaan. 'Oja? En hoe zit het dan met Havikstorm en Duivelstreep?? Leg dat is uit!' Snauwde Schemerval. Heidemaan keek bedachtzaam voor zich uit. 'Ze zijn allebei jongen van Bloedster. Maar ze hebben allebei een andere moeder.' Heidemaan vermeed Schemerval aan te kijken en concentreerde zich nog meer op haar werk. 'Maar... wie dan van de Rivierclan?' Vroeg Schemerval. 'Vogelster heeft nooit een partner gehad. Daarom hoort ze zelf bij de profetie.' Legde Heidemaan haar uit. 'En het Duistere Woud? Weet die van de profetie?' Mauwde Schemerval. Heidemaan schudde ontkennent haar kop: 'Ik zou het niet weten.' Schemerval blikte weg: 'Zou Meeuwklap...'  'Heidemaan!! Mijn poot!' Maanpoot racete het medicijnhol binnen op drie poten. De derde bloedde hevig. 'Hoe is dit gebeurd?!' Mauwde Heidemaan geschokt. Maanpoots gezicht betrok: 'Schaduwclanpatrouille..' Heidemaans haren schoten overeind: 'wat! En Dennenster weet hier niks van?!' Schemervals ogen flitsten van leerling naar medicijnkat: 'Wie zaten er in die patrouille?' Maanpoot keek naar haar op: 'Havikstorm-' meer hoorde Schemerval niet meer. Ze racete het kamp uit naar Schaduwclan terretorium. Ze zag net hoe Nevelwit Dauwschaduw tegen de grond beukte en zijn tanden in haar nek boorde. 'Neee!!' Krijste Schemerval en wierp zich op Nevelwit en boorde haar tanden in zijn nek. Nevelwit slaakte een doodskreet en viel onmiddelijk slap op de grond. Dauwschaduw keek dof naar Schemerval op: 'Z-zeg Strovacht dat we elkaar ooit zullen zien.. i-in de S-Sterrenclan.' Daarna viel haar kop neer tussen de bloemen en werd haar lichaam koud. Schemerval uitte een woedende schreeuw, greep een krijger vast en vermoorde hem met Spikkeldoorns aanwijzingen. Ineens beukte een kater haar tegen de grond. 'Verrader!' Hijgde Schemerval. Havikstorm keek haar verbluft aan: 'Schemerval?'

Pov Meeuwklap:
'Je mag dit aan niemand vertellen, beloofd?' Raspte Rafelklauw. Meeuwklap knikte kort: 'Ik begrijp het. Mag Rotsvlam het weten?' Rafelklauw onderbrak haar woedent. 'Luister is even heel goed! Jij verteld dit NIEMAND of je krijgt met mijn klauwen te maken!' Snauwde Rafelklauw. Meeuwklap bromde wat en liep het medicijnhol uit. Klaverpoel sprong op haar af: 'Ik heb een idee! Zullen we patrouileren bij de sc/dc grens?' Meeuwklap knikte en volgde haar vriendin het kamp uit.
Ineens klonk er een woedende schreeuw. Onmiddelijk herkende Meeuwklap Schemervals stem. 'Vlug! Daarheen!' Riep Meeuwklap naar haar vriendin. Samen snelden ze de grens over. De stank van bloed werd vreselijk maar Meeuwklap bleef doorrennen. Ineens zag ze Havikstorm Schemerval tegen de grond aan duwwen terwijl Schemerval tegen hem snauwde: 'Verrader!' 'Schemerval?' Mauwde Havikstorm verbaast. Zonder na te denken krijste Meeuwklap: 'Verrader! Wat doe je!' Ze vloog op Havikstorm af met ontblootte nagels. Ze smeet Havikstorm van Schemerval af en samen drongen ze hem weg van de rest. Meeuwklap hief haar poot op, klaar om hem de genade slag toe te dienen. 'Schoft. Je hebt de profetie verraden!' Siste Meeuwklap. 'Je weet wat er met katten gebeurt die de profetie verraden en in het Duistere Woud thuis horen.' Siste Schemerval toevoegend.  'Ze zeiden niet dat je ineens als een sterrenclankat moest leven.' Grauwde Havikstorm. Schemerval voelde Sneeuwsters aanwezigheid en zag haar woest Havikstorm aan staren.

(Okej, heb jullie laten kiezen, de meesten wouden dat Havikstorm bleef leven dus ja XD, verder heb ik niet echt meer inspiratie zoals jullie merken aan dit korte hoofdstuk:srry daarvoor. Er komt miss een korte break. In de Carnavalsvakantie ga ik naar Texel, miss krijg ik daar meer inspiratie. Bye for now)

Xxx Loofpoeltjahh

Warrior Cats Beauty's ReisWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu