Met knipperende ogen keek Beauty naar Zonneval op, een oranje kater en de zon scheen zo op zijn vacht dat zijn vacht weerkaatste tegen de zon, zijn ogen keken haar vriendelijk aan. Beauty voelde een enorme steek in haar zij en blikte op die plek neer,bloed heel veel bloed. De moederpoes schoot naar voren. 'Arme kat, kom mee, je moet naar Heidemaan!" Beauty's hooft tolde. Al kon ze niet helder meer zien murmelde ze: "Wie zijn jullie? Wat willen jullie?" Een grijze rossige kater kwam aanlopen. "Nemen we deze poesipoes mee?" Vroeg hij. Bij het woord poesipoes schoten Beauty's haren overeind. "Ik ben geen poesipoes! Mijn vader kwam uit het woud en mijn moeder is een zwerfkat!" Snauwde Beauty. Zonneval knipperde met zijn ogen. "Ze heeft clan bloed, Asloper. Goudsmaan, bijt haar halsband kapot, ze moet naar Heidemaan wil ze blijven leven." Rondkijkend zag Beauty dat de moederpoes -die ook gewond was- naar voren trippelde en haar halsband kapot beet. Beauty liet een zucht ontsnappen en keek de katten nog is goed aan. Weer dacht ze aan sokjes woorden "Ga niet het bos in, blijf bij Schruk zijn clan, daar zul je veilig zijn." Beauty twijfelde, ookal was ze een poesipoes, Schruk heette haar altijd welkom in de BloedClan en scheen deze katten te haten. Maar anderzijds bloedde ze enorm, ze zou sterven als ze niet met hun mee ging. Veel keus had ze dus niet. Ze keek Zonneval dof aan en mauwde schor: "breng me naar jullie dierenarts." Zonneval knikte enkel en legde uit:" we hebben hier geen dierenarts, we noemen de dierenarts de snijder, onze Medicijnkat:heidemaan geneest ons en staat in contact met onze voorouderen.. ze verschijnen in katten hun dro-" Beauty keek Zonneval stom verbaast aan en riep:'katten met sterren in hun vacht?!' Geschokt gemurmel klonk rond om de katten achter Zonneval. De jonge kat stapte naar voren, zijn stemmetje beefde een beetje toen hij vroeg: 'h-hoe ken jij de Sterrenclan?' De moederpoes keek Beauty bang aan, alsof ze het jong ging vermoorden. Beauty keek de jonge kat vriendelijk aan:'ik denk het, ze storen mijn dromen en leidden me naar het woud, er is pas nog een nieuwe bij, een zwarte met een witte staart.' Asloper slaakte een zucht:'spinstaart..' Zonneval hief zijn staart op. "We gaan naar het kamp, kom mee patrouille.'
Goudsmaans haren schoten overeind. 'En Dennenster dan?' Beauty keek fronzend 'dennenster?? Hoe ziet hij eruit?' Goudsmaan knipperde met haar ogen. "Een rood bruine kater met groene ogen,een ster op zijn kop en één gescheurt oor.' Vol met schok keek Beauty Goudsmaan aan in het besef wie daar enorm op leek. Asloper siste: "Wat is er?" Beauty haalde diep adem: "hij bezoekt iedere dag de woonwijk en gaat naar zijn Huismensen. Hij woont een straat verderop." Een enorme stilte heerste over de patrouille. Tenslotte verbrak Zonneval de stilte. "Interessant nieuws, maar we moeten naar het kamp, Snoekpoot waarschuw Heidemaan voor de gewonden en vertel Dennenster wat er net gebeurt is." De jonge leerling knikte en racete weg. Beauty haalde diep adem, dit had Nachtpoel bedoelt, ze ging zich misschien bij die DonderClan aan sluiten...Moe trippelde ze achter Zonneval aan, ze rilde. Heidemaan was erg aardig voor haar geweest. Maar Zonneval nog het meest. Hij had aangeboden haar te begeleiden naar de grens. Ineens hield Zonneval halt en riep: 'wie is daar?!' Beauty hield hem tegen met haar staart. 'Het zijn mijn vrienden maar.' Beauty verstrakte haar blik 'jongens ik ben het maar, Beauty, ik weet dat jullie er zijn, ijs,donsje,ynte, lijster en straat' meteen liepen de katten uit hun schuilplaats en Donsje riep 'de geenvachten jagen op ons!' Zonneval keek Donsje raar aan. Beauty kwam er meteen tussen "geenvachten zijn de tweebenen" zonneval knikte. Beauty wierp een blik op hem en vervolgde "waar is de rest?" Ijs haar ogen stonden vol angst. 'De meeste zijn gevlucht maar Bloem, Lins en vooral Gruis zijn gewond geraakt!' Straat stapte naar voren 'we hoorden dat er in het woud vele katten waren en we hoopte dat die ons konden helpen.' Zonneval keek achterom 'er komen katten aan, van mijn clan' een patrouille van 8 katten kwam aan rennen. Dondergrauw, voorop gleed tot stil stand. Strovacht remde en informeerde 'een kat, genaamt Schaduw kwam ons waarschuwwen en we zijn meteen gegaan. Waar is het?' Beauty beantwoordde onmiddelijk zijn vraag. " volg mij!" Zonder op antwoord te wachten racede ze weg. Misja was daar ergens!
Al snel roken ze de geur van geenvachten ze stonden om een kat heen.. het was Bloem..
"NEEEE!!" Gilde Beauty en stortte zich op een 2been. Met schok besefte ze dat er te veel 2benen waren. Ze grepen de dc en zwerfkatten vast en gooiden ze door de lucht. Vol angst besefte Beauty dat ze aan het verliezen waren. Beauty vocht nog harder en kreeg een klap tegen haar kop aan en viel op de grond. Opnieuw hoorde ze een Strijdkreet. Beauty kon bijna huilen. Niet nog meer geenvachten!!
JE LEEST
Warrior Cats Beauty's Reis
Aventurabeauty is een poesipoes een leeft langs een groot bos. haar vrienden durven er geen stap in te zetten maar beauty wel. dan overlijd beauty's moeder en krijgt ze een schokkend geheim te horen. ook slaapt Beauty slecht, haar dromen worden verstoord do...