hoofdstuk 4: de 1e dag in de dc

66 6 0
                                    

Distelster keek ontzet. 'We halen het nooit naar het kamp!' Dennenster stapte naar voren "Ze kan met ons mee, wij zijn het dichtsbijst.' Distelster keek Dennenster dankbaar aan maar Dennenappel sprong naar voren. 'Dan wil ik mee! Ik ben haar partner!' De twee leiders knikten meteen en de clans gingen naar huis. Samen met Ynte en Donsje ondersteunden ze Rossigbloem die met ogen vol pijn voortstrompelde. Zonneval hield Dennenappel voor dat het goed kwam met zijn partner en zo verliep de tocht. De wind woei hard door het terretorium en de katten gingen om Rossigbloem lopen om haar te beschermen. Eindelijk was de doorntunnel inzicht en trippelden ze met Rossigbloem naar de Kraamkamer. Klapvaren stond al in de opening te wachten en riep: 'er is nog een nest vrij!' Dennenappel drong ruw de Kraamkamer in en keek Goudsmaan verbaast aan. Goudsmaan keek fronzend en stapte meteen de Kraamkamer uit. Klapvaren trippelde naar Rossigbloem toe. 'Het komt helemaal in orde met jou en je kits.' Suste ze. 'Ja, Dennenappel zal een goede vader zijn!' Voegde snoek toe. Een flits trok door Rossigbloems ogen toen ze de jonge kat scherp aan keek. Is hij wel de vader? Vroeg Beauty zich af. Rossigbloems reactie was anders dan dat Klapvaren zou reageren op dat Strovacht een goede vader zal zijn. Rossigbloem siste: 'Dennenappel wacht jij maar buiten. Alleen Beauty en Klapvaren mogen blijven, Heidemaan natuurlijk ook.' Dennenappel opende zijn mond naar Zonneval duwde hem de Kaamkamer al uit. Met Pijnlijke ogen wenkte Rossigbloem de poezen dichterbij en fluisterde hees 'hij is de vader niet. Maar hij doet alsof het zo is. Ik mag de echte vader niet van hem zeggen of hij vermoord mijn kits!' Haar ogen stonden vol wanhoop. Klapvaren drukte zich tegen haar aan. 'Je kan het ons wel zeggen, wij zullen het niemand zeggen, dat beloven we.' Beauty knikte plechtig bij die woorden en Heidemaan snorde instemmend. Rossigbloem aarzelde maar vervolgde 'hun vader is Regenval.' Beauty hoorde Klapvarens adem stokken maar Heidemaan onderbrak haar vriendelijk 'ik ben blij voor je, ik weet zeker dat hij een goede vader is.' Rossigbloem slaakte een kreet toen een wee over haar buik heen trok. 'Owh Heidemaan..' fluisterde ze bang. 'Ik durf niet meer terug naar mijn clan!'
Heidemaan antwoorde haar abrupt 'we moeten ons op de bevalling richten, en anders sluit je je bij ons aan. Onze krijgers zullen jou en je kits beschermen.' Rossigbloem knikte en haar buik trok samen toen er weer een wee kwam en een nat bundeltje gleed het mosbes op. 'Een poesje' verklaarde Heidemaan. Rossigbloems ogen waren vol liefde en pijn. Even later waren er nog twee bundeltjes op het mosbed. 'Een katertje en nog een poesje.' Verklaarde Heidemaan warm. Daarna draaide ze zich om naar Beauty. 'Ik heb een taak voor je, zeg dat we extra poten nodig hebben en vraag ynte en Regenval om te komen.' Beauty knikte en dook de Kraamkamer uit en trok een ernstig gezicht. Katten draaiden zich naar haar om. 'Heidemaan heeft extra poten nodig!' Riep Beauty. Schok rimpelde door de vachten van de katten om haar heen. Dennenappel zat rustig zijn vacht te wassen en keek niet op of om. Sommige katten siste kwaad naar hem. 'Ynte en Regenval, komen jullie mee?' Dennenappel sprong woedend overeind. 'Hoezo ik niet!?' Spoog hij. 'Omdat ZIJ wat van kruiden weten en JIJ niet!" Kaatste Beauty terug. Ynte keek haar ongelovig aan en murmelde 'hij is hun vader niet heh?' Beauty schudde haar kop, zocht Schorspoot en wenkte hem. 'Luister Schorspoot, ik heb een speciale taak voor je.' Snel vertelde ze zacht alles en voegde toe "ga naar Distelster en vertel hem dit, vraag ook of ze bij onze clan mag." Schorspoot knikte en snelde weg. Beauty keek Regenval aan en mauwde zacht 'je hebt mooie kits Regenval, twee poesjes, een katertje.' Regenvals ogen werden groot en zijn ogen stonden vol liefde. Hij stormde op de Kraamkamer af met Beauty en Ynte op zijn hielen.

Warrior Cats Beauty's ReisWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu