Pov Droomwolk:
Niet begrijpend staarde Droomwolk haar zus aan: 'Havik wat?' Haar Zus rukte haar blik van de grens los. 'niks..' murmelde ze. Droomwolk haalde haar schouders op en richtte zich weer op het jagen. 'Kunnen we niet beter naar het kamp?' Hield Schemerval vol. Droomwolk hield haar kop scheef: 'Hebben we genoeg prooi dan?' Schemerval knikte kort. Ze graafden hun prooien op en liepen terug naar het kamp. Het ontging Droomwolk niet dat haar zus steeds blikken op de Schaduwclangrens wierp.'Waar was je?' Mauwde Hommelval die op haar afsprong. Droomwolk snorde: 'Jagen met Schemerval.' Hommelval keek Schemerval na: 'Ze lijkt nadat ze bij gekomen is... afwezig..' Droomwolk keek haar zus na: 'tja...' Hommelval verzachte zijn blik. 'En? Hoe gaat het met jou?' 'Prima.' Snorde Droomwolk. 'Heidemaan zei me dat je je in de kraamkamer moet gaan intrekken.' Informeerde haar partner haar. 'Wat? Serieus? Nu al?..' Klaagde Droomwolk. Hommelval knikte met sterrenlichtjes in zijn ogen. 'Laat alle katten die oud genoeg zijn om hun eigen prooi te vangen zich onderaan de Hogesteen verzamelen voor een clanvergadering!' Klonk de bekende oproep van Dennenster. Droomwolk spitste haar oren: 'Wat zou er zijn?' Schaduwpoel scheen haar woorden te horen want ze snorde: 'Vlekpoot word krijger!' Schaduwpoel trippelde op haar leerling af en gaf haar een tikje op haar oor: 'En? Klaar voor?' Vlekpoot leek bijna te barsten van enthousiasme en knikte. Mistpels trippelde op Droomwolk af: 'Wat hoor ik nou? Moet mijn vriendin zich in de kraamkamer vestigen?' Droomwolk knikte en knipperde blij met haar ogen. Ze wou wat zeggen maar beweging trok haar aandacht, Schemerval dook snel het Medihol in. Ze zag Heidemaan een bezorgde blik op Schemerval werpen voor ze Zonneval tegen hield met haar staart, die achter Schemerval aan wou gaan.
Mistpels volgde haar blik: 'Zonneval moet echt een keer met haar gaan praten. Miss is dat ze enige kat waar ze wat tegen zegt.' Droomwolk schudde haar kop: 'nee, tijdens haar coma had Zonneval daar haar leven verwoest. Heidemaan vermoed dat het Duistere Woud haar expres die droom gaf. Maar dat de sterrenclan ook twee katten die droom gaf waar Schemerval nu alles aan los zou laten.' Ineens viel Droomwolk nog wat in: 'Ze staarde vanochtend constant naar de Schaduwclangrens. En ze mompelde wat over een Havik.' Mistpels spitste haar oren. 'Havikstorm?' Gokte ze. 'Stil en luister!' Snauwde Kwartelstaart over haar schouder. Mistpels grinnikte voor ze haar aandacht weer op Dennenster richte. 'Weer denkt mijn voormalige mentor dat ze me het zwijgen op kan leggen.' Grapte ze fluisterend. Droomwolk proeste het uit. 'Koppen dicht!' Siste Kwartelstaart. Mistpels rolde met haar ogen. 'Ja dat Zweer ik.' Mauwde Vlekpoot met haar blik strak op Dennenster gericht. 'Dan geef ik je nu uit Sterrenclansnaam je krijgersnaam. Vanaf nu zul je bekent staan als Vlekzang. De sterrenclan eert je moed en je bedachtzaamheid en we heten je welkom als een volwaardige krijger van de Donderclan.' Eindigde Dennenster. Vlekzang likte Dennensters schouder eerbiedig en draaide zich totslot om naar de clan. 'Vlekzang!' Riep de clan. 'Vlekzang! Vlekzang!' Juichte Droomwolk met hen mee. Mistpels porde in Droomwolks zij. 'Kom nou, we gaan Havikstorm opzoeken!' Drong ze aan. Droomwolk schudde haar kop: 'Nee, we moeten dit eerst afwachten.' Mistpels ogen stonden vol ontzetting: 'Maar Heidemaan zei..'
'Heidemaan zei dat ze het vermoedde.' Onderbrak Droomwolk haar vriendin. 'Ze zei niet dat ze het zeker wist.' Mistpels murmelde: 'nou oke dan.' En trippelde weg.
'En nou hup de kraamkamer in!' Riep Hommelval grijnzend. 'Niet voor vannacht!' Riep Droomwolk terug. 'Eerst naar de Grote Vergadering!'Pov Schemerval
--
Schoorvoetend volgde Schemerval de clan naar de Grote Vergadering. 'Misschien ontmoet je die twee katten wel.' Opperde Heidemaan. Schemerval haalde haar schouders op. 'In ieder geval..' ging Heidemaan verder. 'Wil ik dat je met de komende Halve Maan mee gaat naar de Maanpoel.' Schemerval keek verrast op: 'Wat? Hoezo?' Maar Heidemaan was het grasveld al op verdwenen. Schemerval voelde een tikje op haar schouder. 'Hey Schemerval, ik wil je samen met Appelstap en Heidemaan spreken na de Grote Vergadering.' Mauwde Vogelster. Schemerval zuchte opgelucht: 'Had jij die droom ook?' Vogelster knikte: 'Maar wie is de 3e kat?' Schemervals vacht tintelde. 'ik... ik denk Havikstorm..' opperde ze voorzichtig. 'Zeg het hem dan.' Beval Vogelster haar voor ze naar Briesvoet en Raafpels toe trippelde. Schemerval keek haar na en trippelde naar de Schaduwclankatten. Al gauw ontdekte ze Havikstorms wit bruin/rode vacht. 'En toen sprong ik op zijn schouders en beet de das in zijn nek dood.' Verklaarde hij net. Schemerval trok zijn aandacht. 'Momentje, ik zie wat vrienden. Doei Molhommel en Meeuwklap.' Mauwde hij. De witte poes murmelde wat in Molhommels oor voor ze haar aandacht weer op haar clangenoot richte. 'Wat is het?' Vroeg Havikstorm. 'Vogelster wil ons spreken na de Grote Vergadering.' Deelde Schemerval hem mee. Havikstorm hief enkel zijn schouders op. 'Oke, en hoe gaat het met jou?' Zijn blik verzachte wat. 'Ik.. het is zo raar.. ik voel me een vreemde in mijn eigen clan. Ik was zo gehecht geraakt aan de Rivierclan en nu..' barste Schemerval los. Havikstorm murmelde meelevend. 'Ik begrijp je, de droom was ook raar, maarja, waar zou je zijn als ik je niet gered had?' Grapte Havikstorm. Schemerval grijnsde: 'In de Sterrenclan om eikels op je kop te gooien.' Havikstorm snorde van plezier. 'Dan had ik Haviken op de Sterrenclan afgestuurt!' Grapte hij. Schemerval schudde proestend haar kop. Daarna richte ze haar aandacht weer op de leiders op de grote steen. Distelster was al geweest. Nu was Dauwster aan de beurt. 'Havikstorm is de nieuwe Schaduwclancommandant. Met Kastanjedruppel gaat het prima maar ze heeft zich terug getrokken in het oudstenhol.' Havikstorm liet een zachte 'Phoe.' Horen. 'Wat is er?' Fluisterde Schemerval. 'Kastanjedruppel heeft groenhoest.. ze is in het medicijnhol.' Reageerde Havikstorm. Vogelster was naar voren gestapt: 'Mistschijn is de gelukkige moeder van haar kittens geworden, ze zullen bekent staan als Wilgkit en Lentekit. Verder heb ik niks te melden.' Mauwde ze terwijl ze Schemerval strak aan keek. Dennenster scheen haar blik te volgen en zette zijn haren op. 'Wel als dat alles was mag de Donderclan zijn verslag doen.' Siste hij. Kwartelstaart liet een overdreven zucht horen voor ze met haar ogen rolde. 'We zijn volledig hersteld van de aanval van Duisterklauw. We zullen klaar staan voor iedere aanval. Vooral als het om proberen krijgers te stelen gaat.' Snauwde Dennenster. Iedereen verstijfde en Vogelster keek Dennenster recht aan: 'Verklaar je zelf. Als je een goede reden hebt.' Dennenster spuugde op de grond: 'Ik zie wel de blikken die je naar mijn krijgers werpt. Maar oke, verder heeft Droomwolk zich in de kraamkamer gevoegt. En we hebben een nieuwe krijger! Vlekzang zal vanacht over ons kamp waken!' Een half goedkeurend gemurmel klonk onder de clans. Dauwster stapte naar voren: 'Deze vergadering is ten einde.' Schemerval en Havikstorm keken elkaar recht aan en verstopten zich in de struiken. Ze zag Vogelster Raafpels met de clan wegsturen terwijl zij, Briesvoet en Appelstap bleven. De Donderclan was al vertrokken en de andere clans ook. Voorzichtig stapten Schemerval en Havikstorm de struiken uit. 'Ga zitten.' Verklaarde Vogelster. Havikstorm trok meteen zijn mond open: 'Waar gaat deze droom over?' Appelstap zette zijn haren overeind: 'ik-' hij werd onderbroken door een bekende stem: 'Schemerval kan alle clans redden, het Duistere Woud gaf haar deze droom maar de Sterrenclan stopte ons er in.' Heidemaan en Liefbloem sprongen het veld op. Appelstap keek ze wantrouwig aan: 'En wat moeten wij hier mee?'
'Omdat van iedere clan een krijger deze droom gekregen heeft.' Mauwde een diepe stem. Toen Schemerval opkeek zag ze de Windclanmedicijnkat met Meeuwklap aan komen lopen. Vogelster zuchte: 'Iemand die makkelijk het Duistere Woud in kan en spieden?' Schemerval sprong overeind: 'Havikstorm en Duivelstreep kunnen dat!' Liefbloem trippelde meer naar voren. 'Duivelstreep?' Echoode ze ongelovig. 'Ik heb haar zelf in het Duistere Woud ontmoet.' Reageerde Schemerval. Liefbloem knikte naar haar nieuwe leerling: 'Ga haar halen.' Ineens gleed er wat Schemerval binnen: 'Twee sterrenclankatten spioneren voor het Duistere Woud, ze heten Sneeuwpels en Vallendklauw volgens mij.' Heidemaan trok een ernstig gezicht. 'Was de Sterrenclan maar hier.' Verzuchte Appelstap. Alsof zijn woorden de sterrenclan bereikten verscheen een kleine nevel tussen de katten in. Verschillende sterrenclan krijgers gingen tussen de katten inzitten. Een sneeuw witte poes met blauwe ogen nam het woord. 'Ik vorige leider van de Rivierclan, Sneeuwster, heb hier ook mee te maken. Verder zijn hier: Bloedster, Heidester en-' Mauwde ze glimlachend op Schemerval neer: 'Schemervals vader, Hazelster.' Schemerval sprong overeind en drukte zich tegen haar vader aan. Hazelster gaf zijn dochter een lik over haar kop en blikte naar de rest: 'We hoorden over Vallendklauw en Sneeuwpels. We zullen ze verjagen.' Bloedster keek hem rustig aan. 'Misschien is vermoorden beter.' Mauwde hij nocholant. Liefbloems leerling en Duivelstreep verschenen. 'Waarom zou ik jullie helpen?' Siste Duivelstreep toen ze uitverteld waren. Bloedster zette zijn haren op. 'Luister is domme zwerfkat! Je hebt niet veel keus meer! Óf je werkt nú met ons mee, of je beland binnen 2 sec in het Duistere Woud waar we je persoonlijk nog een keer komen vermoorden.' Snauwde Bloedster. Duivelstreep knipperde met haar ogen. 'Vader.. waarom zou ik jullie niet helpen..' mauwde ze. 'Ik ben daar alleen om mijn vechttechnieken bij te werken.' Duivelstreep ging zitten en waste haar oor: 'en dat is niet alles.' Vervolgde ze. 'Ik, Schemerval en Havikstorm zullen iedere trainende krijger in het Duistere Woud overhalen.' Met twinkelende ogen voegde ze toe: 'Wanneer het grote gevecht er zal zijn zullen ze opkijken.' Heidester snorde goedkeurend. 'Als jullie drie je gedragen als een Duistere Woud kat zullen ze jullie vertrouwen. Kom allemaal bij Halve maan mee naar de Maanpoel.' Eindigde Sneeuwster voor de Sterrenclankatten verdwenen. Iedereen mompelde elkaar een haastig afscheid voor ze weer naar hun eigen clan gingen. 'Ik zie je nog wel is, heh?' Fluisterde Havikstorm tegen Schemerval voor hij achter Liefbloem, Distelpoot en Duivelstreep aan snelde. Schemerval snorde, draaide zich om en volgde Heidemaan terug naar het kamp.
JE LEEST
Warrior Cats Beauty's Reis
Przygodowebeauty is een poesipoes een leeft langs een groot bos. haar vrienden durven er geen stap in te zetten maar beauty wel. dan overlijd beauty's moeder en krijgt ze een schokkend geheim te horen. ook slaapt Beauty slecht, haar dromen worden verstoord do...