Hoofdstuk 25 -Short Bonus!-

26 3 0
                                    

Pov Distelpoot
>>>
De kleine jonge medicijnkatleerling schoot overeind, klaar wakker. Een woedende hart verscheurende kreet doorkliefde de nacht. "W-wat is dat?" Piepte ze en schudde haar mentor, Liefbloem wakker. Vlug luisterde ze naar de echo van de schreeuw. De schreeuw klonk woedend, maar diep van binnen hoorde je het ongeloof en de pijn. Pijn van een kat die verraden was door een kat waar ze enorm van hield.

Liefbloem knipperde slaperig met haar ogen en drong voor Distelpoot het medicijnhol uit. Verschillende katten waren hun holen uit gekropen en staarden naar de hemel voor ze elkaar vragend aan keken. Fluisterend begonnen haar clangenoten te praten.

Distelpoot wierp een blik op de hemel en haar vacht schoot omhoog. "L-Liefbloem!" Piepte ze angstig. Scherpe blauwe ogen staarden op haar neer, alsof ze haar de hele tijd fel in de gaten hielden. Het poesje kromp ineen. "Liefbloem.." stamelde ze opnieuw omdat de gespikkelde poes haar waarschijnlijk niet gehoord had.

De grijze medicijnkatleerling keek even op toen haar mentor op haar af liep en haar staart geruststellend op haar ruggetje liet rusten. "Wat is er, Distelpoot?" Vroeg ze met haar zachte lieve stem. "Boven je." Distelpoot slikte. De Sterrenclan had vast een duidelijk teken voor haar! Mijn eerste! Ergens in haar voelde ze vreugde. Maar het andere deel was ontzet en bang.. heel erg bang. Liefbloem volgde haar blik en fronste haar voorkop even. Toen boog ze zich naar haar leerling over. "Zo te zien heb je je eerste teken binnen." Snorde ze zachtjes. "Bestudeer hem eens, wat denk je dat het is?" Spoorde ze haar aan.

Hoe kun je zo kalm zijn, Liefbloem! Er staat iets vreselijks te gebeuren! Dat voel ik! Ging het door Distelpoot heen.

Toen haalde ze diep adem. Met tegenzin keek ze opnieuw naar de met Sterren gevulde hemel. Haviksogen. Blauwe haviksogen. Dát was wat ze zag.

"Waar kijken jullie naar?" Klonk een stem bezorgd naast de twee medicijnkatten. "Zie je het teken dan niet, Havikster?" Vroeg Liefbloem hem verwonderd. "Welk teken?" Miauwde die verbaasd. Leiders zien altijd alle tekenen. Flitste het door Distelpoot heen. Tenzij..

Ze blikte naar haar leider die vol spanning naar de twee poezen keek. Tenzij ze er zelf iets mee te maken hebben!

Distelpoot voelde zich erg klein zo plots naast de leider en kroop achteruit.
"Distelpoot?" Liefbloem klonk bezorgd. "Wat is er toch met je."

"Jij bent het!" Distelpoots stem was niet meer dan een schriel gefluister. "Jij hebt alle clans verraden!"

Warrior Cats Beauty's ReisWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu