School

120 6 0
                                    

Ik keek op de klok; het was 6 uur. Ik kon me geeneens herinneren dat ik de wekker had gezet, en ook niet waarom. Ik ramde er een paar keer op todat hij uit ging.
Zo'n 20 minuten later hoor ik iemand me kamer binnenstormen. "Mia!" Schreeuwt een vrouwenstem, die ik linkde aan mijn moeder. "Ik had je wekker toch gezet? Het is al twintig over zes! Je hebt godverdomme school!" Die was ook lekker blij uit bed gestapt. "Ja sorry hoor maar het is veel te vroeg voor school." Snauwde ik terug, en ik draaide me weer om. School, pfff. Wacht, school, school?? Ik schrikte op. "Heb ik vandaag school?" Riep ik. "Ja, ik dacht dat je dat nu wel wist. Ga je nu maar klaarmaken, jou kennende ben je over vijf uur nog niet klaar." Ik zuchtte. Ik stond op en pakte de eerste beste trui uit me kast, maar toen begon ik met twijfelen. Ik wou wel zeg maar iets van een reputatie krijgen, hoe kut ik school ook vond, ik moet er toch iets leuks aan gaan vinden, ik was verdomme 17. Over een paar jaar zit ik geeneens meer op school, en dan ga ik echt spijt hebben van deze dag. Oke, ik deed dus weet dramatisch over een trui, maar he, that's me. Ik pakte een spijkerrokje met een zwarte bodysuit, en een roze velvet jasje. Ik deed mijn haar in een rommelige knot, en smeerde wat concealer over me gezicht. Ik deed een beetje mascara en lipgloss op, en ik was klaar. Ik keek op de klok, shit, het was al 7:15. Snel rende ik naar beneden.

Even later, op school...

Deze school is dus echt huge. Bijna niemand is op de fiets, ik zie vooral auto's en brommers geparkeerd staan. Even was ik verbaasd hierover, maar toen besefte ik dat ik een los angeles was en dat iedereen hier meer geld verdiende in een maand dan ik in Nederland bij me bijbaandje in 5 jaar. Elke auto was dan ook een BMW of een jeep. Jeez, wat een kakkers hoor.
Vol "zelfvertrouwen" (niet dus) stapte ik op de school af. Ik zag groepjes meiden naar hun telefoon staren en giechelen, en jongens maar naar die meiden zitten staren. Ook zag ik een paar stelletjes, dat was dan wel weer schattig. Even miste ik Bram, mijn ex. We hebben bijna een jaar wat gehad, todat we een erge ruzie kregen. Sindsdien vertrouwde ik hem met niks meer, zelfs geen zoetsappige appjes van mij, en die wou ik dan ook zeker niet van hem ontvangen. Maar toch, ik hield van hem, misschien nog steeds. Hij was speciaal. Snel schudde ik die gedachten van me af, want zo mag ik van mezelf dus niet over hem denken. Hij is een asshole, en ik wil niks meer met hem te maken hebben.
In de gang checkte ik mijn telefoon, waar mijn rooster opstond.

1st period : english   classroom 207
2nd period : maths.  classroom 304
3d period : science    classroom 433
4th period : spanish  classroom 009
5th period : PE           field 1
6th period : PE          field 1

Gelukkig was mijn eerste uur Engels, want dat is dan ook een van de weinige vakken waar ik goed in was. Ik zuchtte bij het zien van de rest van mijn rooster. In wiskunde en scheikunde was ik dus nogal extreem slecht, ik heb nog nooit van me leven een woord Spaans gezegd, nou ja, behalve 'despacito' dan, en ik had zo'n stronthekel aan gym. Ik keek op de klok en zag dat ik nog 10 minuten had om naar Engels te gaan, en aangezien ik geen flauw idee had waar elk lokaal was, besloot ik alvast te gaan.

MY FAVORITE BAD BOY ~ a Grayson Dolan fanfiction (Nederlands)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu