Prolog

140 14 0
                                    

Seorang lelaki berusia sekitar 45 tahun masuk ke dalam rumah. Dia mempunyai sebotol wiski dan dia juga kelihatan mabuk.

Isterinya menuruni tangga apabila dia mendengar suaminya pulang. Dia gembira sehingga dia melihat keadaan suaminya maka senyumannya hilang.  'Dia mabuk ke?' desis hati Sarah.Matanya menangkap botol di tangan kiri suaminya.'Ya dia mabuk' hatinya desis.

"John,awak okay ke? Sarah nak bagitau sesuatu ni tapi saya rasa ini bukan masa yang sesuai" Sarah berjalan dekat suaminya sambil bercakapnya. Apabila dia berdiri di sebelahnya,dia cuba mengambil botol dari dia tetapi suaminya menolak dia dengan kasar sehingga dia jatuh.

"Kau jangan berani cuba ambil botol ni dari aku. Jika kau cuba aku kan bunuh kau" dia berdiri dan berjalan dekat Sarah. John mencangkung sebelah dia sambil renung mata isterinya, dia senyum sinis. Dia bangun dan berjalan ke arah dapur.

Sarah berdiri dan rasa ade cecair mengalir turun dari kepalanya. Die sentuh belakang kepalanya dan melihat balik tangan dia ade.......darah. Tetiba dia berasa pening,dia panggil John untuk beberapa kali tapi suaminya tidak muncul.

Jadi dia berjalan ke arah dapur,dia dapat melihat suaminya baring di atas meja. Sarah menggoncangkan tubuh suaminya untuk bangun tetapi John tidak bangun. Sarah muncuba sekali lagi sampai John menolak dia dengan lembut. Dia tidak putus asa lagi untuk membangunkan suaminya. Dia mencuba lagi dan.....

"Berhenti Sarah!!!" John meneking dekat isterinya. Dia kembali ke tempat asal dia dan Sarah bangunkan dia sekali lagi, masa itu Sarah tidak perasan bahawa ade pisau di sebelah suaminya."I'm warning you Sarah. Stop it" dia bercakap melalui celahan gigi.

"John,I'm dizzy...please....please...help me" Sarah bercakap perlahan sambil tahan rasa sakitnya belakang kepalanya. Isterinya menggoncang badan dia sekali lagi,dia terus bangun kerana kehilangan kesabarannya. Dia juga terambil pisau yang berada di sebelahnya. Sarah ketakutan,dia tidak tahu kena buat ape.Suaminya menhampiri dia, "AKU KAN DAH CAKAP BERHENTI!!! TAPI KAU TAKNAK DENGAR!!" dia meneking dekat Sarah.

Sarah cuba melarikan diri tetapi John tankap dia dan menolak dia dengan kasar hingga tubuh isterinya bertemu dengan dinding. Apabila Sarah mencuba jerit untuk minta tolong, John dengan segera menekup mulut isterinya."Mmph....mmph...mmph!!!!" Sarah cuba untuk menjerit sebalik tangan suaminya tetapi tidak berjaya.

Melihat isterinya mencuba untuk jerit terus John tikam perut Sarah berkali-kali. Apabila John melepaskan tangannya tubuh Sarah terduduk di lantai dapur,terus John campakkan pisaunya dan menaiki tangga untuk merokok. Rokok akan menolong dia untuk hilangkan stressnya.

Dia buka pintu biliknya dengan kasar dan mencari rokoknya, apabila dia mendapat dia terus keluarkan sebatang rokok dan menyalakkannya. Sambil sedut rokok dia ternampak sekeping sampul. Dia jatuhkan rokoknya dan memijak. Dia berjalan ke arah sampul itu dan mengeluarkan beberapa helai kertas. Semasa dia membaca kertas itu dengan teliti wajahnya berkerut seribu kali.

Apabila dia tersedar, dia berlari laju ke bawah dan menghampiri pintu dapur. Semasa berdiri di depan pintu dapur dia nampak pisau di lantai dengan darah. Dia berjalan perlaahn ke dalam, dia dapat melihat tubuh isteri kesayangannya yang tidak bermaya.

Dia terduduk sebelah isterinya,dia melihat wajah isterinya dengan teliti 'cantik' walaupun mukanya kelihatan pucat. Matanya jatuh pada perut isterinya yang sedang membawa anaknya. Air matanya keluar, dia memeluk erat tubuh isterinya sambil menangis.

"Minta maafkan abang,sayang..tsk...tsk....abang tak dapat kawal....tsk....tsk...tsk...abang minta...ma..af sayang...tsk." John menangis sekuat dia boleh.

Dia ternampak pisaunya,dia mengambil pisau itu dan pandang wajah isterinyna. Dia mengeluh berat,sambil meletakkan tangan kanannya di perut Sarah dan tangan kirinya yang memegang pisau dekat dengan tenggorokannya.

"I'm sorry for doing your mummy like this baby.....please forgive your papa" Dia mencuim bibir isterinya dan juga perutnya untuk kali ke-terakhir. John menutup matanya dengan erat sambil memeggang erat pisau di tanganya. Lepas 30 saat dia membunuh diri sendiri di sebelah isteri kesayangannya.

*
*
*
*
*
*
*
*
*

Berita Terkini.

-Terdapat mayat pasangan suami isteridi Rumah 666 pada pukul 11.00 pagi.Polis dapat maklumat bahawa isteri dibunuh oleh suaminya ketika bergaduh manakala suaminya bunuh diri di sebelah isterinya. Nama suami John Malik,berumur 45 dan isterinya Maisarah,berumur 42. Maklumat yang baru dapati dari Hospital HUKM adalah isterinya, Maisarah dibunuh semasa beliau hamil. Puncanya polis akan siasat lebih dalam dan itu sahaja daripada saya, Nur Hajiah. Sekian terima kasih.

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

Hello ni story pertama saya,kalau ade kesalahan ejaan ataupun kesalahan imbuhan/tatabahasa.....minta maafkan saya.

Jangan lupa untuk vote dan comment!!!

Misteri Rumah 666.Where stories live. Discover now