Bab 3

41 5 8
                                    

Dua minggu sudah berlalu setelah kami berenam berkawan. Masa dalam dua minggu itu kami berenam sembang banyak dan lepak,it was a sweet memories. 'Haihh what a pleasure god gave to me?'desis hatiku.
Aku ambil phone dari meja solek aku,masuk dalam whatsapp.

Friendship💞

Me: Krng nk lepak tk? Aku bsn ddk rmh.

Adli:On....nk lepak mn?

Shah:On...ha nk lepak mn?

Me:Mn2 je....

Mim:Rumah aku?

Shikin:Blh ke Mim?

Mim:Blh jgn risau

Me:Sure?

Mim:Yes....100% sure.

Me:Okay cun. Jumpa kt rmh Mim.

Shah:okay

Shikin:Yeayy

Me:Mim share location pls

Mim:Okay

Me:Thanks Mim.

Mim:Welcome.

Okay Syamim dah hantar Location,know lets get ready. Mengambil 25 minit untuk aku bersedia. Lepas itu aku keluar bilik kuncikan dan turun ke bawah. Sampai di ruang tamu aku nampak Aishah dan Shikin dah ready.

"Done?"tanya Shikin kepada aku. Aky mengangguk kan kepala sahaje. Kami bertiga keluar rumah,Shikin kunci pintu rumah manakala aku start kereta dan on GPS. Shikin duduk dibelakang manakala Aishah duduk sebelah aku. Lepas kami sedia,aku bergerak ke destinasi kami iaitu rumah Syamim. Semasa perjalanan tiada sesiapa pun bersuara hanya radio dihidupkan. Ia mengambil 35 minit untuk sampai ke rumah Syamim dari rumah kami. Kami bertiga keluar dari tubuh kereta,Aishah tekan loceng bunyi untuk beberapa kali.Akhirnya, Syamim keluar dan buka pintu.

Kami bertiga masuk ke dalam rumah Syamim,kitaorang terkejut tengok rumah dia. 'Bersih dan cantik'desis hatiku.

"Cantik rumah kau Mim"comment Shikin. Aishah angguk kepala tanda setuju.

"Biasa-biasa je. Duduk lah" ujar Syamim. Kami bertiga bergerak ke ruang tamu,aku baru je nak duduk di single sofa tapi suara Syamim hentikan niatku.

"Kit jangan duduk sana" ujar Syamim. Aku angakat kening kat tanya kenapa.

"Itu tempat Ammar,dia tak suka orang duduk jat tempat dia walaupun masa itu dia takde kat rumah. So baik jangan duduk situ,kau boleh duduk sini"jelas Syamim. Aku angguk kepala dan berjalan ke arah Shikin dan Aishah.

"Mana Ammar dan Adli?"tanya Shikin.

"Dia orang pergi beli makanan. Nanti dia orang balik"jawab Syamim. Kami bertiga angguk kepala. Baru sahaje aku nak buka mulut suara Adli muncul.

"Hello korang,ni kita orang ade beli pizza"tunjuk Adli beg plastik yang dia pegang tadi.

"Yeay"

"Yummy"

Suara Aishah dan Shikin bersatu. Aku geleng kepala je,dah segan dengan perbuatan kanak-kanak mereka. Aku pandang beg plastik yang Adli dan Ammar bawak sebentar tadi,ade tiga kotak pizza. Ammar duduk di sofa single manakala Adli dan Syamim duduk di atas karpet katanya selesa.
Aku,Aishah dan Shikin pula duduk ti tempat asal kami.

Misteri Rumah 666.Where stories live. Discover now