Bab 13

18 1 0
                                    

Kirthana P.O.V.

Selama tunggu 20 minit, Doktor Am keluar daripada wad ICU dengan beberapa nurse. Doktor Am berjalan ke arah kami ngn wajah yang tenang.

"Doktor ape yang berlaku?" tanya Ammar dengan nada kerisaun.

"Nothing to worry about Mr.Adli. Its actually our fault because the siren was a problem but nothing to worry anymore cause its all okay now. I'm sorry behalf this incident."jelas Doktor Am.

"Its okay Doktor." kata aku.

"Bila dia akan jadi normal Dok-"kata-kata Syamim aku tak dengar kerana aku ternampak satu bayang dalam wad Adli.

Bulat mata aku apabila aku nampak satu tubuh yang hitam sedang melihat Adli. Aku tak nampak muka dia sebab dia membelakangi aku.

'Siapa pula ni?'desis hati aku.

"Kit!"panggil Kin. Aku toleh ke arah Kin, angkat kening kiri aku tanya apa.

"Aku panggil kau banyak kali tapi kau tak response pun. Kau fikir ape Kit?"tanya Shikin kat aku.

Aku tak jawab soalan dia,malah aku toleh ke arah wad Adli untuk tengok tubuh hitam tu tapi ia tak de. 

'Aik takkan hilang? Ape benda yang aku nampak tadi tu? Dah la benda tu hitam.' banyak soalan yang muncul dalam diri aku lepas lihat bayang itu.

Ade orang tepuk bahu aku,aku tengok Shikin berdiri sebelah aku ngn muka yang risau.

"Kit kau okay tak? Asal kau senyap je dari tadi? Kau fikir pasal Adli ke?" tanya Shikin.

Supaya aku elak daripada soalan yang pelik dan bukan-bukan daripada Shikin aku hanya angguk kepala je.

"Jangan risau Adli akan okay."nasihat Shikin. Aku hanya angguk lagi. Tak tau la tapi aku rasa macam tak de tenaga untuk buka mulut lepas tengok benda aneh tu.

"Kit kitorang nak pergi solat mahgrib ni. So kau nak ape-ape tak? Klau kau nak nanti aku boleh belikan untuk kau."tanya Syamim.

"Tak takpe. Aku taknak ape pun, korang gi solat dulu. Aku duduk sini saje"kata aku.

"Okay,jumpa nanti"kata Syamim. Aku hanya angguk kepala. Kelibat mereka mula hilang dari pandangan aku. 

Otak aku terus fikir balik tentang bayang hitam yang tadi aku nampak, ape benda la tu? Kalau nak cakap imaginasion aku tu bukan first time aku tengok benda tu pun. Kat rumah sewa kitorang,dalam mimpi aku pun benda tu mucul sekarang kat sini pulak.

Lepas lihat benda hitam tu aku rasa ade something ngn vision Aishah dan accident Adli ni. Aku rasa mungkin kena minta budak laki untuk check ngn polis macam mana Adli accident. Kalau dah tau yang tu mungkin kita boleh linkkan ngn vision Aishah. Lepas tu aku boleh dapat jawapan untuk soalan aku.

Sambil aku fikir pasal ni, aku sandar kepala kat dinding dan silang tangan kat dada. Makin lama mata aku terasa berat dan tertutup.

.

.

.

Aku terasa macam ade orang sedang tenung aku. Aku buka mata danlihat arah kanan...takde.Aku lihat kiri.....jugak takde.

Aku lihat depan dalam wad Adli ade benda hitam yang aku selalu jumpa kat rumah kitorang,mimpi aku and now here. 

Penampilan ia tu sungguh gerun. Baju panjang bewarna hitam,rambut pun panjang sampai boleh tutup muka ia dan warna hitam. Bau ia pilak macam tikus yang dah mati selama berbulan.

Bila makluhk hitam tu tenung mata aku,terus terduduk tegak aku. Bula roma aku mula naik dan aku mula rasa sejuk. Aku beranikan diri dan mula menapak ke arah wad Adli tanpa sebarang rasa takut.

'Padahal kau takut gila sial'desis hati aku. Tak guna punya hati,at least  bagi la aku kata-kata untuk beranikan diri ni tak. Buat aku makin takut, sial punya hati baik gi mati.

Aku dah masuk wad pun dia still tenung aku macam akulah makanan yang terakhir untuk dia makan. Aku beranikan diri untuk tanya soalan.

"Ka...kau si...siapa?"tanya aku tergagap-gagap.

Author: NI bukan berani namanya. Ni penakut

Aku: Kau diam Author! Aku seorang je yang tau ape feeling aku sekarang ni.

Auhtor: Whatever.

Dia tetap tenung aku tanpa jawab soalan aku tadi. So aku tanya soalan lain.

Bijak tak aku?

"Kau nak ape?" Hah tengok sekarang aku tak gagap pun. This is called BRAVE.

Dia senyap untutk seminit then dia angkit jari telunjuk dia ke arah ADLI then ME then kat luar okay kat luar tu aku tak tau siapa sebab aku tak nak toleh ke arah luar.

Sebab? Kalau aku pandang luar pastu pandang balik, takut nanti dia hilang pulak. Kang merona aku nanti fikir pasal benda tu lagi.

Terasa bahu aku sedang digoncang, aku tengok depan dia senyum kat aku then 

BUSH!

Aku buka mata je semua tadi yang aku nampak dah

Hilang.

Aku toleh ke kiri, aku nampak muka Aishah yang risau dan kanan pulak Shikin yang sedang makan coklat sambil main game. 

Somethings never change. 😒

Aku pandang balik Aishah dengan muka blur. Tadi bukan aku kat dalam wad ke? Asal sekarang aku duduk kat luar pulak.

Pelik.

"Kau okay tak Kit?" tanya Aishah ngn nada risau.

"Aku okay. Asal tanya?" kata aku dalam suara berbisik.

"Sebab tadi kau meracau dalam mimpi so aku bangunkan kau"kata Aishah. 

Mimpi? So tadi yang aku nampak tu dalam mimpi aku lagi bukan reality nampaknya.

"Yeke?" tanya aku. Dia hanya angguk kepala.

" Aku cakap ape tadi?"tanya aku untuk confirmkan doubt yang aku ade.

"Aku tak tau. Sebab kau meracau dalam bahasa yang aku tak faham"kata-kata Aishah buat aku tenang.

"Ape yang kau mimpi Kit?"tanya Aishah.

Pulak dah! Macam mana aku nak cover ni??

Aku garu kepala yanag tak gatal untuk cover. Hah dapat pun idea!

"Mana Syamim dan Ammar?"aku ubah topik.

"Ouh dorang gi ambik baju end then beli makanan untuk kita."jelas Aishah. Aku angguk kepala.

"Eh jap! Makanan aku siapa yang orderkan?"

"Aku yang orderkan. Harap kau tak marah."

"Eh aku tak marah pun, cuma tanya. Apa yang kau orderkan untuk aku?"

"Nasi goreng ngn telur rebus. Okay tak?"

"Okay, thank you"

"Welcome"

Nasib lepastu Aishah tak tanya aku pasal mimpi tu pun. Aku taknak bagitau dorang sebab klau dorang dapat tahu mimpi nanti dorang risau pasal aku. Dah la Adli dalam wad ICU nanti ni lagi memang tak ah aku nak tambah masalah lagi.

Lepas tu kesunyian ambik tempat.Shikin pulak dah lama tidur sebelah aku. Aku pun rasa ngantuk. Aishah aku tak tau. 

Sekarang ni aku nak tidur, penat weyh.

Sebelum tidur aku baca mantera supaya benda tu tak muncul dan tak kacau aku lagi. Pastu aku terus masuk ke dalam alam mimpi aku.

Mimpi yang baik guys 😉

.

.

.

.

.

Tolong jangan lupa untuk vote and comment.

And please sis rayu jangan jadi silent reader.

TBC

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 19, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Misteri Rumah 666.Where stories live. Discover now