TRING!!!!!!
Buka mata perlahan dan memandang syiling warna putih kosong. Aku gosok mata sambil berjalan ke arah bilik air. Selepas mandi aku menyarung baju lengan biru dan jeans hitam. Aku tak suka pakai make-up tebal sangat so aku just pakai simple eye liner,mascara dan lip gloss tu je.
"KIRTHANA!!!!!" terkejut bahu aku dengar suara itu.'Gila ke minah ni?? Jerit macam aku pekak je'. Aku bukak pintu bilik dan turun ke bawah. Bila aku berada di bawah aku nampak minah tu berdiri bercekak pinggang depan aku.
"Kau pahal jerit macam baru sedar dari koma? Kau ingat sebelah takde jiran ke dahlah suara macam gajah" sindir aku.
"Jaga kata kau kit. Kang kau mati kat sini" balas Kin. Full name dia Rashikin tapi dia suruh kita orang panggil dia Kin(nick name). Dia tu actually lembut dan lawak. Kadang2 gila juga. Perangai kalah monyet dan otak dia tu kadang2 berfikir luar kotak. Tu je aku boleh cakap pasal dia kalau nak puji dia tu comel dan gila.
"Kau juga yang susah kalau aku mati" balas aku sambil berjalan ke arah dapur. Lapar siak!!
"Orang sedang cakap dia pulak berjalan camtu je. Siapa punya kawan lah ni?" Kin geleng kepala.
"Kau punya kawan lah" jeritku dari dapur. By the way nama aku Kirthana,yes I'm an Indian. Aku berumur 23 sama juga Shikin lagi sorang kawan kami. Kita orang kawan sejak High School.
"Bertuah punya kawan" Shikin cakap perlahan tapi Kirthana boleh dengar jugak, telinga tikus kot🤔. "I can hear you!!"balas Kirthana. Shikin hanya geleng kepala. Dia berjalan ke arah dapur untuk makan sarapan bersma kawanya. Lagi satu hilang kemana entah.
"Good morning guys" satu suara muncul di depan pintu dapur. 'Panjang umur budak ni' desis hati Shikin. Kirthana pulak hanya pandang sekilas kawanya.
"Good morning Aishah" balas Shikin dengan senyuman lebar. Bukan senang nak tengok Shikin cam ni au. Shikin ni enti dengan Aishah, sama juga Aishah. Shikin pandang Kirthana yang hanya diam saje. Dia berasa pelik.
"Sombong" Aishah muncung bibirnya. Lepas tu dia tarik kerusi sebelah Shikin. Shikin pulak duduk bertentangan dengan Kirthana.
"Kau takyah buat muka merajuk" Kirthana buka mulut setelah diam. Dia pandang Aishah dengan tajam.
Aishah pulak berasa pelik dengan Kirthana tetiba je moody. Shikin dengan Aishah berpandangan sebelum Shikin buka mulut
"Kau kenapa Kirt? Moody je kau ni" tanya Shikin tapi Kirthana tak balas pun. Dia terus berdiri dan berjalan ke pintu utama. Dia berhenti dan menoleh ke belakang, dia pandang Aishah dan Shikin yang dah buat muka macam....author tak boleh jelaskan so sorry guys,just imagine suka hati korang okay. Back to the story
"Aku gi ke kolej,balik lambat" itu shaja yang keluar dari mulut Kirthana sebelum tubuhnya hilang di pandangan Aishah dan Shikin.
Mereka berdua berpandangan"Asal dengan Kit doh?" tanya Aishah.
Shikin pulak angkat bahu tanda tidak tahu."Biarlah dia nanti dia akan okey trust me." Aishah hanya mengangguk kepalanya.
SITUASI DI KOLEJ.
Kirthana berjalan laju sebab dia dah lambat lima minit untuk ke kelasnya. Sedangkan dia berjalan laju,dia dilanggar oleh seorang lelaki.
Bukk!!
"Aduh sakitnya buntut aku" mengadu Kirthana dengan suara perlahan.
"Ya Allah! Sorry I didn't see you coming. I'm really sorry" lelaki tadi tunduk untuk menolong Kirthana kutip bukunya.
"Its okay. Its my fault also" Kirthana kerling jam tangannya. Dah lambat SEPULUH MINIT!!Terus Kirthana gelabah mengutip bukunya. Lelaki itu pandang perempuan itu yang sedang gelabah.
YOU ARE READING
Misteri Rumah 666.
HorrorMengisahkan tentang enam sahabat yang terdiri daripada tiga perempuan dan tiga lelaki. Mereka mengambil kepututsan melulu untuk memasuki teres 666 iaitu rumah yang sudah bertahun tidak berpenghuni. "Kau bawak spirit of the coin?!" "Apa tujuan kita...