(Syamim P.O.V.)
Ape dorang buat kat sini pulak?
"Assalamulaikum Mim" Aishah dan Kin bagi salam. Kit hanya lambai kat aku.
"Assalamulaikum. Ape korang buat kat sini?" tanya aku. Mereka pandang satu sama lain "Kitorang akan bagitau bila kau bagi kita masuk Mim" kata Kin. Aku hanya angguk.
Lepas masuk rumah, Kin tanya aku mana Ammar aku kata kat atas tengah buat assignment. Aku suruh mereka duduk di ruang tamu dan gi panggil Ammar.
Tokk! Tokk!
"Ammar turun bawa Mar" kata aku. Tapi takde balasan. 'Tidur ke mamat ni kat dalam?'desis hati aku. Aku ketuk lagi ngn kuat tiada sahutan jugak.' Ahh buka je la pintu'desis hati aku.
Aku buka pintu tengok kat dalam mamat tu baring atas katil then aku dapat dengar bunyi dengkuran? Nampaknya mamat ni tidur, orang suruh buat kerja ni tidur senangnya hidup dia.
Aku gi dekat ngn dia bangunkan budak ni. Haish budak ni ingat aku ibu dia ke?
"Oik Mar bangun budak perempuan ade datang dorang kat bawah. Bangun la Mar" Dengan segala usaha aku aku cuba bangkun mamat ni tapi tak jadi jugak. Nak je simbah air kat dia supaya mamat ni bangun. I got a idea
Aku lihat pintu bilik air dia dan pandang Ammar balik ngn senyuman evil aku.Hihihi(peace).Aku masuk bilik air mamat tu dan ambil sebaldi air dan datangbalik kat dia.
1,2,3 and GO!
"HAAAAAHHHH!!!!!"
(Di ruang tamu) (Kirthana P.O.V.)
"HAAAAHHHH!!!"
"Mak kau hijau hantu pocong berlagak" melatah Kin lepas dengar jeritan tadi. Aku dan Aishah gelak dengar Kin melatah, makin kuat bunyi ketawa kami. Lepas tenangkan diri sendiri, aku dan Aishah pandang Kin.
"Jangan la gelak weyh. Aku tak suka au"rungut Kin.
"Kalau kau tak nak digelakkan jadi jangan buat lawak macam tadi. Seriously 'hantu pocong berlagak' dari mana kau dapat tahu Kin?"kata Aishah.
Aku hanya menggeleng kepala lihat kerenah Kin,serious cam budak doh. Sifat dia ni tak boleh dipisahkan ngn dia tapikan bukan ni je ade au,ade banyaknya lagi cumma korang tak tau lagi. So untuk tau lagi sambung je baca cerita ni.
"Dah jom kita naik atas tengok sipa yang jerit kalahkan perempuan"kata aku.
Kami bertiga mula naik tangga satu per satu dengan perlahan. Mana tau betul2 ade pocong kang. Aku yang kat depan belakang aku Aishah dan belakang dia lagi Kin. Tadi dia yang nak sangat kat belakang weyh kata dia klau ade something yang unexpected dia boleh lari dulu dgn laju lagi. Aku pulak yang mangsa sebab kat dean mereka.
Haihh....tak guna punya kawan betul dorang ni.
Lepas sampai je atas kami bertiga berlalu ke bilik yang hujung di sebelah kiri sebab dari situ bunyi orang jerit tu datang. Bila depan muka pintu aku jugak yang kena ketuk suruh mereka memang taklah katanya takut. Pastu takkan aku tak takut doh, dorang ni ingat aku ade special power ke nak halaukan ape2 saje yang muncul depan aku nanti.
"Nak ketuk ke?" hah keluar soalan bodoh tu dari mulut aku sebelum kawal. Nampak sangat yang sistem andrelina aku fungsi waktu ni.
"Ehh takyah ketuk robohkan je weyh Kit" balas balik Kin ngn nada geram pada aku. Aku pula hanya sengih. Aishah dah geleng kepala.
"Cepat la Kit" Aishah tolak aku ke depan suruh ketuk pintu. Aku pun ketuk pintu beberapa kali tapi tiada sahutan tapi an bila dekatkan telinga dgn pintu aku dapat dengar suara seorang laki ni yang sedng jerit kat seorang dan ade jugak bunyi gelutan dalam bilik tu.
YOU ARE READING
Misteri Rumah 666.
HororMengisahkan tentang enam sahabat yang terdiri daripada tiga perempuan dan tiga lelaki. Mereka mengambil kepututsan melulu untuk memasuki teres 666 iaitu rumah yang sudah bertahun tidak berpenghuni. "Kau bawak spirit of the coin?!" "Apa tujuan kita...