(Aishah's P.O.V.)
"Dah Kin jom kita keluar. Aishah nak mandi" kata Kit kat Kin. See Kit faham tapi beruk yang kat depan aku ni kenapa tak faham? Bukan susah pun untuk faham.
"Tak pe Kit. Aku stay je kat sini kau je yang keluar sebab Aishah tak kisah pun kalau aku berada kat sini. Kan Aishah?" tanya Kin tanpa malu.
Eii budak ni nak mati dalam tangan aku rasa. Klau tak dia takkan cakap cam ni kat aku. Aku pandang Kin dengan tajam, minah tu pulak boleh sengih macam kerak busuk.
"Umm Kin aku rasa baik kau keluar ngn aku klau tak aku tak jamin nyawa kau."kata Kit sambil pandang aku. Sebab Kit faham minah ni pulak aku tak tau bila dia akan faham aku. Aku rasa lepas dunia khiamat baru dia akan faham itupun nasib la.
Kin pandang Kit ngn kening angkat kira tanya 'kenapa'. Kit bagi isyarat mata tapi aku pasti minah tu takkan faham.
"Ape kau cakap ni Kit? Aku tak faham la" kata Kin.
Kan aku dah cakap minah ade masalah otak. Nak je aku tarik rambut minah ni pastu hentak kat dinding sampai dia masuk koma. Geram betul aku ngn budak ni.
Kit guling mata atas pastu tarik tanagan Kin sampai keluar bilik aku. Kin pulak jerit minta suruh Kit lepas kan tangan dia. Sebelum Kit keluar dia sempat bagitau aku.
"Jangan kisahkan Kin. Mandi pastu turun bawah kita bincang."
Aku hanya angguk kepala. Pastu masuk bilik air mandi dan solat. Lepas tu aku turun bawah macam Kit suruh.
Aku turun bawah je aku dapat dengar suara Kin. Kesian Kit kena layan kerenah budak tu sampai aku datang bawah.
"Ahemm" aku berdehem supaya bagitau yang aku dah turun sebab dah 15 minit dorang tak perasaan pun yang aku tengah berdiri kat sini.
Kit dan Kin toleh ke arah aku. Aku terus gi duduk kat single sofa, Kit duduk sebelah Kin.
"Okay Aishah bagitau kitorang kenapa kau baring kat lantai masa kitorang jumpa kau dan kenapa kau jerit cam tu tadi?" tanya Kit. Shikin hanya angguk kepala.
Aku tarik nafas dalam dan hembus dan mula cerita A sampai Z ape yang berlaku. Ia ambik masa yang lama like 25 minutes, lepas habis cerita. Aku pandang muka dorang, Kit speechless and Shikin pulak muka dia dah pucat.
"Serious uh kau nampak benda hitam tu???"tanya Kin dengan nada yang tidak percaya. Aku angguk je. Aku pandang Kit and bukak mulut tanya
"Kit?? Cakap la ape2 je. Jangan diam weyh"
"Aku tak tau nak cakap ape doh"kata Kit balik.
"Tapi an aku rasa benda ni berlaku sebab haritu Adli ajak kita gi rumah hantu tu. Ingat tak haritu aku ade cerita kat korang and budak laki dekat kafe ape yang aku nampak di rumah tu. Lepas tu aku pun mula rasa ade yang perhatikan aku pastu follow aku. Kadang-kadang aku mimpi negeri weyh tentang kita ataupun sesiapa je. Aku pernah tanya budak laki dorang pernah kena kacau ke ataupun rasa something yang pelik daripada usual tapi dorang kata tak pernah." panjang lebar Kit bagitau kitorang.
"Kau pernah mimpi?"tanya Kin kat Kit.
"Semua orang mimpi Kin"kata Kit.
"Tu aku tau la. Maksud aku mimpi negeri?"tanya Kin. Kit angguk kepala tanda yes.
"Asal tak pernah bagitau kitorang?" tanya Kin lagi. Aku hanya angguk kepala tanda setuju ngn soalan Kin.
"Aku taknak buat korang risau sebab tu lagi pun aku ingat yang mimpi ni datang sebab aku fikir tentangnya dalam sangat sebab tu aku mimpi tapi lepas dengar Aishah aku rasa tak. Mungkin mimpi aku betul or its like a vision yang nak warn kita sebelum benda tu jadi" kata Kit.
"So kau kata gambar yang aku nampak tadi tu a vision?"tanya aku.
"Yeah" jawab Kit.
"So aku rasa kita patut call Adli ataupun kita gi jengguk kat rumah dia. Ape kata korang?"tanya Kin. Aku dan Kit pandang satu sama lain.
"First kita cuba call kalau tak angkat kita gi ke rumah dorang je" kata Kit. Aku dan Shikin hanya angguk kepala tanda setuju.
"So siapa yang nak call Adli?"tanya aku sambil pandang mereka berdua.
"Kau" mereka kata ngn serentak. Aku dah agak aku jugak yang akan kena. Haih ape la nasib aku harini tadi kena terkam dengan hantu sekarang kena call mamat tu.
Aku keluarkan phone aku dan dial nombor Adli and its ringging.
Tring!! Tring!!
Aku pandang mereka sambil tunggu Adli angkat phone mereka hanya tunggu.
Tutt!!
Aku geleng kepala pandang mereka tanda dia tak angkat mereka hanya angguk.
"So kita gi ke rumah dorang jelah" cadang Kin. Aku dan Kit hanya angguk kepala.
Kami bertiga gerak ke kereta aku. Ambil 25 minute untuk sampai ke rumah budak laki. Lepas sampai kami bertiga keluar dari badan kereta dan mula melangkah ke arah pintu utama rumah mereka. Kin tekan butang bunyi loceng rumah dan kami hanya menunggu untuk salah sorang keluar.
Akhirya keluar jugak sorang ingat tadi dah hilang ke mana entah.
******
(Syamim P.O.V.)
Tringg!! Tringg!!
Siapa pulak ni aduh kacau betul la. Orang nak tidur pun tak boleh. Aku ambil phone aku tengok siapa yang call tapi takde pun misscall. 'Aik tak silap aku tadi aku dengar bunyi call tapi takde misscall pulak,peilnya' desis hati aku.
Tringg!! Tringg!!
Baru je aku nak tutup mata balik ade pulak orang datang, haih. Siapa pula ni?? Klau Adli dia ade kunci tak silap aku so siapa ni?? Malasnya aku nak gi tengok.
Aku bangun jalan ke arah pintu dan bukak. Keluar je aku nampak muka tiga ekor yang aku kenal sangat dan muka tuan itu ialah
1-Kirthana
2-Aishah
3-Shikin
Ape pulak dorang buat kat sini?? Tertanya-tanya aku.
.
.
.
.
.
VOTE & COMMENT.
TBC
YOU ARE READING
Misteri Rumah 666.
HorrorMengisahkan tentang enam sahabat yang terdiri daripada tiga perempuan dan tiga lelaki. Mereka mengambil kepututsan melulu untuk memasuki teres 666 iaitu rumah yang sudah bertahun tidak berpenghuni. "Kau bawak spirit of the coin?!" "Apa tujuan kita...