KIRTHANA P.O.V.
Now sebab tu la dorang kena ceremah ngn Aishah. Suka sangat buat sekarang pandai-pandai la terima.
Aku pandang Kin yang sedang makan coklat macam budak lima tahun. Kusyuk sangat makan coklat budak tu sampai tak sedar kitaorang semua sedang pandang dia sekarang.
SHIKIN P.O.V.
Sedapnya coklat ni.....yummy. Nanti aku nak beli coklat brand ni dan satu peti sejuk untuk letak kat dalam bilik aku sebab nak simpan coklat ni dalam tu pastu makan sorang-sorang, hehehe.
"Ahem!"
Aku angkat kepala bila dengar bunyi dehem sorang. 'Makhluk mana yang kacau aku ni? Ish kacau betullah la' desis hati aku.
Aku nampak Kit,Mim dan Mar sedang pandang aku ngn pandangan yang bermaksud 'Unbelieveble Kin' manakala Aishah pandang aku ngn tajam macam dia nak bunuh aku.
Aku sengih je. Aku angkat coklat tadi tu kat Aishah.
"Aishah makan coklat ni sedap weyh mesti kau suka dan akan cool lepas makan ni. Its magical you know."
Pandangan Aishah masih sama dan dia mula bertapak ke arah aku ngn perlahan dan yang seram ialah aku boleh rasa aura dingin dia, seram weyh.
Aku toleh kearah Kit minta tolong dia hanya cakap satu perkataan tanpa bunyi 'LARI'.
Aku ready untuk lari bila-bila masa saja.
Ready,
Steady,
GO!
Aku pecut macam lari 100meter kat padang. Dangerous weyh Aishah tapi an sampai sekarang aku tak faham kenapa Aishah marah aku sampai sanggup kejar aku.
Yes dia sedang kejar aku guys.
"AAAAAAAAHHHHHHHHHHH!!!" bergema rumah tu dengar jeritan aku.
*******
Lepas habis main kejar-kejar ngn Cah(nickname Aishah) kami semua duduk di ruang tamu.
"Okay sebab kitorang datang sini sebab Adli"kata Kit.
"Asal sebab Adli? Dia ade buat sesuatu ke?" tanya Mim.
" Tak bukan dia buat sesuatu" kata Cah.
"Sebab kitorang rasa something bur-" kata-kata aku kena potong bila telefon Ammar berbunyi. Kami semua pandang Mar yang jawap panggilan dia, air muka dia berubah tetiba. Di anmpak sangat gemuruh dan cemas sebab tangan dia mula gigil.
Kami semua pandang ngn kerisuan. Mar putuskan panggilan pastu pandang kami semua ngn pandangan sedih,risau, dan takut.
"Adli accident" kata Mar.
Terus bulat mata aku dengar berita tu.
"What?" bisik Kit tapi aku still dapat dengar.
"Hospital mana?"tanya Mim.
"Pantai" kata Mar.
"Jom kita gerak sekaranf juga" arah Mim. Kami semua hanya angguk kepala except Cah. Dia hanya duduk je, air mata dia dah bertakung bila-bila masa je boleh pecah.
Aku terus gi ke arah Cah tolong dia untuk keluar sebab dia macam takde tenaga untuk jalan lepas dengar berita tu.
Kami semua keluar rumah dan bergerak ke Hospital Pantai. Aku, Kit dan Cah satu kereta, budak laki pulak satu kereta. Aku dan Cah duduk belakang Kit yang sedang memandu, Ia ambik 30 minit untuk sampai.
YOU ARE READING
Misteri Rumah 666.
HorrorMengisahkan tentang enam sahabat yang terdiri daripada tiga perempuan dan tiga lelaki. Mereka mengambil kepututsan melulu untuk memasuki teres 666 iaitu rumah yang sudah bertahun tidak berpenghuni. "Kau bawak spirit of the coin?!" "Apa tujuan kita...