(Ammar P.O.V.)
Selepas budak perempuan balik, aku naik atas sebab ade assignment yang kena buat. Semasa aku sedang buat aku terasa macam ade yang sedang tenung aku.Benda ni buat aku meremang bulu roma aku,tapi bila aku toleh ke arah tu takde pape pun ni buat aku pelik. But still aku buat cam tak tau dan sambung balik kerja aku.
Krikk! Krikk!
Aku pandang ke arah bunyi pelik tu datang tapi takde pape pun so aku ingat mungkin bunyi tu datang dari bawah.
Aku pun turun bawah untuk check tapi gi bawah tengok aku nampak Syamim tidur dekat sofa tv pulak tutup. Aku cari satu lagi mamat tapi takde. Aku tengok Mim balik kesian pulak tengok dia tidur kat sofa tu tapi malas nak suruh dia gi tidur kat atas.
Ahh! Biarlah dia tidur kat situ je malas aku.
Author: Baik punya kawan.
Ammar: Kau diam!
Author: Fine. BTS
Ammar: BTS?
Author: Back to story, ni pun tak tau. So bad so sad.
Ammar: Get lost!
Author: Bye2
(BTS)
'Mana pulak Si Adli ni pergi?' desis hati aku sambil mata aku cari mamat kerek tu.
Tapi tak nampak jugak. Aku naik atas balik untuk check kat bilik dia. 'Aduh diorang ni tak bagi aku buat kerja aku ngn senang pun,Ish!' rungut aku dalam hati.
Lepas kat depan bilik dia aku tak ketuk pun, aku bukak je. Harap2 mamat tu tak bogel kat dalam klau tak boleh mati terkejut aku. Aku jenguk kepala dalam, what I get is......
Kosong.
Berkerut dahi aku fikir mana pulak mamat ni hilang.Aku masuk tangan aku dalam poket cari phone aku, takde jugak. 'Pahal hari ni semua aku cari takde jugak? Hari ni hari takde ape ke?'fikir otak aku. Aku masuk balik bilik aku cari phone dapat je aku on kan. Ade notfication kat screen depan aku bukak tengok
Mamat Kerek.
Wei aku keluar jap au. Nak ape2 tak?
Bertuah punya kawan. Keluar tak bagitau tapi message pulak. Aku reply balik yang aku tak nak pape pun. Pastu dia balas balik, ok je?
Tak guna betul dia ni. Aku tak balas balik pun. Aku biarkan je bluetick. Pastu aku lupakan dari mana bunyi tu datang ,aku sambung buat assignment aku. Kena hantar esok weyh terpaksa buat klau tak sekarang ni aku akan main PUBG. :)
30 minutes later......
Omg sleepy pulak aku. ' Huh! Tidur dulu jap' desis hati aku.
Tanpa Ammar sedar ade dua mata yang sedang tenung dia dari tadi. Ia tersenyum sinis, 'Aku akan dapat korang tak lama lagi,HAHAHAHA!' desis hatinya.
.
.
.
.
.
(Girls House) (Aishah P.O.V. dlm bilik)
Susah weyh nak sapu bilik ni dahla banyak barang pastu bilik pun kecil susah nak sapu. 'Tulah hari pertama suruh pilih bilik, kau suruh kawan kau pilih dulu yang tinggal tu nanti kau ambik tanpa ape2 rungutan. Tapi sekarang kau sedang rungut yang bilik ni kecil la banyak barang la, padan muka kau!' kata hati.
Ish kau ni tak guna la, kau bukan sabarkan aku malah tambahkan lagi je kerja kau. 'Kalau aku tak guna kau pun tak guna sebab aku dalam diri kau' kata hati lagi.
Ayat dia tu buat aku guling mata doh. Aku teruskan sapu bilik ku tanpa endahkan kata-kata hati aku. Sedangkan aku sapu, aku ternampak sesuatu kat lantai. Dia cam liqiud.
"Ape benda ni pulak?"
Aku sentuh liqiud tersebut dan bawa dekat ngn mata aku untuk lihat dengan lago jelas and its a blood. Macam mana aku tau tu darah? Sebab ia warna merah la takkan darah ade yang warna hijau ke biru ke.
Terbeliak mata aku tengok titisan darah di bilik aku.'Ni bukan darah aku' desis hati aku. Jatuh lagi satu titis darah buat aku meremang bulu roma aku. Aku tengok aku terkejut beruk sebab ade sesuatu yang hitam di atas syiling aku yang sedang renung aku sambil senyum lebar.
"HAAHHH!" aku jerit sekuat hati aku sebab benda hitam tu JATUH atas aku dan aku pun terjatuh di lantai bilik aku disebabkan benda tu. Terus hitam duniaku.
Unknown Place.....
Aku kat mana doh? Asal tempat ni gelap sangat??
Clikk!
Tetiba aku nampak satu gambar dan ia bergerak. 'Uish gamabar bergerak?'desis hati aku. 'Tu bukan gambarla bodoh' kata balik hati aku. 'Hmm fine kau diam' marah aku dekat hati aku. Yelah dia tu aku buat kesilapan sikit je ia ambik kesempatan untuk ejek aku siot punya hati.
Eh! Aku nampak Adli doh. Dia tu sedang lintas jalan raya, aku ternampak satu tubuh hitam belakang Adli yang sedang tersenyum nipis kat dia. Benda tu tengok kiri aku pun toleh ke arah kiri dan aku nampak sebuah lorry datang ngn laju.
Pada masa yang sama barang Adli jatuh atas tar dan dia ti nak gi kutip barang dia tanpa dia sedar lorry tu dah langgar Adli.
"ADLI!!" jerit aku sekuat aku boleh. Tapi sayang Adli tak dengar dan lorry tu pun dah lanngar dia.
Semua orang mula berkumpul di tempat itu. Benda hitam tu pulak pandang aku ngn senyuman sinis dan ia cakap sesuatu. Aku tak dengar tapi aku dapat baca ape yang benda tu cakap. Terbeliak mata aku lepas dapat baca ape yang benda hitam tu cakap, terus berhenti masa sekeliling aku. Cepat-cepat aku tutup mata aku dan telinga aku.
"Aishah! Aishah!!" aku dapat dengar suara Kit tapi aku tak nak buka mata sebab terlalu takut.
"SITI AISHAH BINTI HAMSANI!!!!" serentak Kit dan Kin jerit.
Terus aku buka mata aku. Aku tengok sekeliling aku, aku kat bilik aku atas lantai. Berpeluh tubuh aku macam aku baru mandi habis. Aku pandang muka Kit dan Kin, dorang tengah pandang aku ngn mata kesian?
"Ape yang berlaku Cah?"
"Asal kau baring kat lantai?"
"Asal badan kau berpeluh Cah?"
"Kau okay ke tak?"
"Kalau korang tanya soaalan bertubi-tubi aku nak jawab soalan korang tu cam mana?"
"Okay2. First kau bersihkan badan dulu pastu jawab soalan kitorang okay?"kata Kit.
Aku hanya angguk kepala.
"Dah keluar" aku halau mereka.
"Kau halau kitorang? Sampai hati kau Cah?" Shikin buat muka sedih+comel dia kat aku.
Ingat kau ni comel buat muka camtu kat aku. Buruk weyh, sebelum aku muntah baik kau keluar. Nak je cakap cam tu kat dia tapi nanti dia buat free drama pulak kat sini kang. Tak dapat aku nak mandi.
.
.
.
.
.
.
VOTE & COMMENT
TBC
YOU ARE READING
Misteri Rumah 666.
HorrorMengisahkan tentang enam sahabat yang terdiri daripada tiga perempuan dan tiga lelaki. Mereka mengambil kepututsan melulu untuk memasuki teres 666 iaitu rumah yang sudah bertahun tidak berpenghuni. "Kau bawak spirit of the coin?!" "Apa tujuan kita...