Yoona
" Morning omma ! " sapa aku riang lalu memeluk omma ku dari belakang .
" Dah sihat dah ? Boleh lah pergi sekolah ya ? " ommaku mencubit pipi aku .
" Yoona dah sihat lah ! Yoona nak pergi sekolah ! "
" Tapi Yoongi dah pergi dulu . Dia tak tahu yang Yoona dah boleh pergi sekolah , jadi dia pergi dulu . " ujar omma .
" Oh okay , pergi dulu ! Bye ! " aku berlari ke luar rumah dan menunggang basikal aku untuk ke sekolah .
×
Author
Seperti biasa , Yoona orang pertama yang tiba di kelas 3-1 . Yoona menghidupkan suis lampu dan menuju ke mejanya . Selalunya sampai di kelas , dia akan tidur . Tetapi kali ini dia hanya termenung .
Semalam , Jungkook menghantar mesej kepadanya . Tetapi dia tidak membalas . Dan Jungkook terus menerus menghantar mesej kepadanya sehingga Yoona memblock Jungkook .
Tingtut !
bbyhana : weh yoon , aku ada something nak gitahu ni !
myoona : benda ?
bbyhana : harini aku akan pindah ke sekolah kau !
myoona : w-wait w-whatttt ?!
myoona : tapi semalam ...
bbyhana : act semalam time aku call kau , aku dah ada kat Seoul . tapi aku tak bagitahu kau . nanti tak suprise lah !
myoona : pandai kau eh ? ingatkan bodoh selamanya HAHAHA
bbyhana : cam odo ;-;
Bluetick √
bbyhana : taguna hengko !
×
Yoona
Aku tersenyum melihat chat aku dan Hana . Tak sangka hari ini aku akan jumpa ma beloved bestfriend ! Huwaa tashabar !
Kemudian , aku mengeluarkan novel untuk dibaca . Yela takkan untuk dibaling pulak ? Tak baik tau baling bahan bacaan .
Punyalah syiok aku baca novel , aku tak sedar yang Cikgu Moon , bukan Star eh HAHAHA k hambar . Cikgu Moon masuk ke dalam kelas . Aku melihat Jungkook yang sudah ada di mejanya . Taehyung tidak terlihat , lambat datang mungkin .
" Okay students ! Harini kita akan menerima seorang pelajar baharu ! Girl , come in ! " arah Cikgu Moon kepada pelajar baharu itu .
Aku sudah tidak sabar menunggu kehadiran Hana .
" Annyeonghaseyo . Cheonun Kang Hana imnida . Saya berasal dari Daegu . And nice to meet all of you . " Hana tunduk sebagai tanda hormat kemudian dia tersenyum . Dan kemudian bunyi bising meriuhkan kelas ini .
" Okay , Hana awak boleh duduk di— "
" Sini Cikgu ! Sebelah saya kosong ! " jerit aku . Siapa je taknak duduk sebelah bestfriend . Boleh membawang huehue .
" Taknak lah . Nanti Hana terikut perangai sewel awak . " kutuk Cikgu Moon selamba.
" Ewah ewah cikgu . Selamba nenek moyang cikgu je kutuk saya eh . Hana tu memang sewel dah , takyah ikut saya pun . Sewel dia memang dah ada sejak azali lagi . " kata kataku disambut dengan gelak tawa pelajar lain . Hana menjegilkan matanya kepada aku , dan dibalas dengan jeliran lidahku .
" Hana duduk sebelah Jungkook lah . Saya tengok diorang berdua ni macam secocok je . Bagus jugak kalau awak berdua ni kahwin . " kata kata Cikgu Moon seperti memukul hati aku .
" Pewit ! Suwit lah Hana dengan Jungkook ! " - Aerim
" Hana and Jungkook , equal to Hakook ! " - Baekhyun .
Hati aku sakit mendengar ayat ayat itu tapi aku sedaya upaya bereaksi seperti biasa ." Tapi cikgu , tu kan tempat Taehyung . " aku cuba menghalang Hana dari duduk sebelah Jungkook .
" Alah biarlah . Siapa suruh Taehyung tak datang ? Yang awak ni kenapa ? Jeles eh Hana duduk sebelah Jungkook ? " usik Cikgu Moon membuatkan kelas riuh semula .
" Ish takdelah cikgu . Dahlah , cepatlah belajar ! " Belum sempat kami hendak memulakan pembelajaran , Taehyung mengetuk pintu dan ingin menuju ke mejanya tetapi langkahnya terhenti .
" Ha Taehyung , awak boleh duduk di sebelah Yoona . Hana dah duduk sebelah Jungkook . Siapa suruh datang lambat ? " aku perhatikan Taehyung yang hanya mengikut arahan Cikgu Moon .
Semasa belajar , aku perhatikan Jungkook dan Hana yang bergelak ketawa melalui ekor mataku . Dan hati aku mula dirundum kesedihan .
×
just enjoy kayh! ❤
YOU ARE READING
(✓) whatsapp ʼ jjk
Фанфик" Dendam bodoh aku yang menyebabkan aku hilang orang penting dalam hidup aku. " × beautiful cover by @-peachs status : completed