¬ 5

343 26 0
                                    

Jungkook

Aku ralit memerhatikan Yoona yang berpakaian serba hitam yang simple namun tetap bergaya .

"Awak pakai apa pun lawa . Geram pulak saya tengok ."

Yoona mencebik mendengar kata2 aku .

"Kalau boleh , aku nak kau tukar panggilan 'saya awak' kepada 'aku kau' ."

"Kalau taknak ?"

"Taknak sudah , aku malas nak kesah ."

"Okayokay , aku tukar panggilan ."

Makaii , kuat gila aura Yoona . Aku lelaki pun seram .

"So where are we going ?" soal aku yang dah mulakan pemanduan .

"Up to you la . Kau yang drive ." jawab Yoona yang asyik memandang luar .

"Kita pergi funfair la ." putus aku yang mula menetapkan destinasi di GPS .

"Ala clichénya kau ." ujar Yoona dengan nada sindiran .

"Ikut jelaaaaaa ." aku menjeling Yoona .

×

Aku dan Yoona berdiri di pintu masuk funfair dan kemudian saling berpandangan .

"LETS ENJOY ITTTTT !" jerit aku dan Yoona serentak .

Aku membeli 2 tiket untuk menaiki roller coaster . Selesai membeli , aku memberi tiket itu kepada Yoona dan kami menunggu untuk giliran kami .

"Yoona , kau takut ke ?" soal aku yang dari tadi ternampak Yoona menggigil .

"Mm-mana a-aadaa . Aku okay je ." ujar Yoona sedikit gementar .

"Weh relax la , aku ada ." aku memegang tangan Yoona yang sejuk akibat terlalu gementar untuk menenangkan dia .

Tiba giliran kami , kami duduk bersebelahan . Apabila roller coaster itu mula bergerak , aku terdengar ...

"OMMA , YOONA NAK BALIK !"

"OMMA , YOONA TAKNAK MATI !"

"SOMEONE , HELP MEHHHH ! I DUN WANT TO DIEEEEEE !"

"HUWAAAAAAA AKU NAK TERKENCING !"

"STOP DIS PLISSSSSS JEBALLLL "

"ARGHHHHHHHHHHHHHH !"

... macam2 jeritan Yoona .

Selepas beberapa minit berpusing , roller coaster itu pun berhenti . Rambut Yoona yang tadinya kemas kini berserabut . Aku membantu Yoona bangun dan berjalan .

"Duduklah dulu , aku pergi beli some drinks and food ." ujar aku meninggalkan Yoona seorang diri di bangku.

Setelah beberapa minit , aku kembali dengan 2 strawberry slurpee , 2 burger , 1 pretzel .

"Nah ." aku hulurkan strawberry slurpee dan burger pada Yoona .

"Gomawo ." sambut Yoona lalu menghirup sedikit slurpee itu .

"Kau taknak pergi toilet ke ? Rambut kau dah serabut tu ." ujar aku sambil tergelak kecil melihat diri Yoona .

"Nantilah ."

Aku mendekati Yoona dan membetulkan rambut Yoona .

×

Yoona

Jarak aku dengan dia terlalu dekat hinggakan aku boleh dengar nafas dia .

Aku tak tahu kenapa aku berdebar .

"Weh jom balik . Aku tak larat dah ni ." ujar aku lemah .

Jungkook mengangguk dan memimpin tangan aku .

Tak lama lepastu , aku rebah dan pandangan aku gelap .

×

ok hambar dan merepek , pakej tau HAHAHA baidewei vote n comment okehh ! ai sayang uolls ❤️

(✓) whatsapp ʼ jjkWhere stories live. Discover now