¬ 29

248 13 0
                                    

Yoona

Aku melihat screen phone aku . 10:29 p.m.

Aku terasa malas mahu pulang . Panggilan dari Yoongi juga aku malas mahu menjawab.

Aku memegang pipi aku yang ditampar dua kali oleh Jungkook . Lelaki yang pernah aku suka dan .. masih aku suka .

Aku tak mampu melepaskan Jungkook dari hati aku walaupun dia telah menyakitkan hati aku .

" Yah Yoona ! " jerit seseorang .

" Yoongi . " balas aku lemah .

" Kenapa kau duduk sorang ni ?! " soal Yoongi cemas . Dia membalut badanku dengan sweater yang dipakainya .

" Yoona , kau baru baik demam . Jom kita balik . " Yoongi memapah aku yang tiada tenaga mahu berjalan .

" Yoongi , aku sakit . Aku dah taknak hidup . Aku nak mati . Dah takde guna untuk aku hidup . Aku tak sepatutnya ada kat sini . " aku yang berada didalam  dakapan Yoongi melepaskan tangis yang sudah lama aku tahan didalam hati .

Yoongi menepuk belakang aku untuk menenangkan aku .

" Yah pabo ! Kalau kau mati , siapa nak jaga omma ? Kalau kau mati , dengan siapa aku nak gaduh ? Janganlah give up dulu . "

" Yoongi , aku nak balik Daegu . " pinta aku .

" Yoon , buat apa kau nak balik Daegu ? Kehidupan kau ada kat sini .  " Yoongi cuba memujuk akh agar terus tinggal di sini .

" Dahlah , kajja balik . " ajak Yoongi . Dia memimpin tangan aku .

×

Author

" Yoona ! Yoona pergi mana ? Omma risau tau bila Yoongi bagitahu Yoona tak balik lagi . " Pn Rae terus mendapatkan Yoona yang nampak lemah itu .

" Kau duduk dulu . Aku ambilkan air . " kata Yoongi sebelum pergi ke dapur .

" Yoona , kenapa hujung bibir Yoona ni lebam ? " soal Pn Rae sambil membelek bibir Yoona .

" Er takde apa lah . "

" Nah . " Yoongi menghulurkan jus oren kepada Yoona .

" Bibir kau lebam ? Jungkook tampar ke ? " soal Yoongi keras .

Yoonamengangguk dengan perasaan takut .

" Tak guna punya Jungkook . " maki Yoongi . Abang mana je yang tak marah apabila adik ditampar oleh bekas kawan sendiri ?

" Yoona naik atas dulu , omma . " Yoona terus naik ke atas dan berkurung di biliknya.

" Dah lama dah omma tak dengar Yoona tanya pasal appa . " ujar Pn Rae tiba tiba .

" Baguslah tu . Buat sakit telinga je kita dengar pasal orang tua tu . " balas Yoongi dengan nada marah .

" Yoongi , tak baik lah . "

" Omma , kalau omma nak tahu , orang yang tampar Yoona tu sebenarnya anak angkat appa . Isteri baru appa tu mandul , jadi diorang ambil anak angkat . Lepastu appa selalu sangat sebut nama Yoona . Sejak dari tu , Jungkook dan isteri baru appa berdendam dengan family kita . Sebabtu Yoongi benci family tak guna appa . Sebab diorang hidup kita merana . Sebab anak diorang , Yoona berubah . " Yoongi terus naik ke atas dan pintu biliknya dihempas .

Pn Rae hanya mengeluh , " Seok , tolonglah lupakan aku dan anak anak kita . Demi kebaikan diorang . Jebal . "

×

don't be a selfish.

(✓) whatsapp ʼ jjkWhere stories live. Discover now