Yoongi
Aku yang sedang menonton drama Kakiku Melekat di Mukamu terganggu oleh loceng yang ditekan berkali kali .
Ding Dong Ding Dong Mahu Masuk !
Aku dengan langkah malas menuju ke pintu untuk membuka . Aku ingin menyuruh Yoona yang membukanya tetapi aku tak mahu menyusahkannya memandangkan dia baru sahaja sembuh .
Aku membuka pintu dan terpacul wajah lelaki yang pernah bergelar sahabatku .
" Em kau nak apa ? " soal aku tanpa memandang mukanya .
" Aku nak jumpa Yoona . " jawab Jungkook .
" Takyah lah jumpa dia . Kau tu bukannya ikhlas pun nak berkawan dengan dia . " balas aku . Ya , aku masih ingat perbuatan dan dendamnya .
" BAGI JELA AKU JUMPA DIA ! " jerit Jungkook yang mula menggila di luar rumah aku .
" EH EH KAU ! DAH AKU TAK BAGI KAU JUMPA DIA , DAHLAH ! PE MASALAH KAU , SETAN ?! " melebih pulak si Jungkook ni .
" Hey ! Apa bising bising ni ? " jerit Yoona dari dalam rumah . Dia ingin membebel tetapi mulutnya seakan terkunci apabila melihat Jungkook .
" Jantan tu nak jumpa kau . "
" AKU ADA NAMA LAH BODO ! "
" Jungkook . Kau tak tahu malu ke ? Datang rumah orang pastu nak terjerit tak tentu pasal . " marah Yoona . Entah , datang rumah orang pastu nak menjerit . Pale bana dia lah . Yang dapat malunya , tuan rumah bukannya engkau .
" Kau nak jumpa aku asal ? " soal Yoona di pagar .
" Aku nak tanya kau something . " jawab Jungkook .
" Kita bincang kat taman . Yoongi , aku keluar kejap eh ! " laung Yoona kepada aku dan aku hanya mengangguk .
×
Author
" Kau nak tanya apa ? " soal Yoona dingin .
" Kenapa kau macam nak mengelak dari aku ? Aku ada buat salah ke ? "
" Huh ? Salah ? Yes memang kau ada buat salah . Salah yang kau sangka aku tak tahu . " jawab Yoona sambil tersenyum sinis .
" Apa maksud kau ? " soal Jungkook pelik .
" Enough , Jungkook . Cukuplah dengan lakonan kau . Hentikan lah niat kau untuk hancurkan hidup aku . Hidup aku dah hancur pun lepas kau dan mama kau ambil kebahagiaan aku . Aku dah cukup terseksa tanpa appa aku . " Yoona cuba menahan tangisnya .
" Aku tak sangka . Kau berkawan dengan aku hanya untuk balas dendam . Time aku dah suka kau , kebenaran ni yang terbongkar . Aku sakit , Jungkook . " rintih Yoona yang sudah terduduk .
Jungkook memandang Yoona dengan perasaan yang berbaur .
" Aku tak sangka mama kau rampas appa aku-oh i mean , papa kau . Kau sama je dengan emak kau . DUA DUA TAK GUNA ! "
PPAK !
Yoona memegang pipinya yang ditampar oleh Jungkook . Cecair merah mengalir dari hujung bibirnya .
Dada Jungkook turun naik , dia cuba menahan marah .
" Kau boleh hina aku ! Kau boleh marah aku ! Tapi jangan sesekali kau hina mak aku ! " tengking Jungkook . Tetapi Yoona langsung tidak berasa gentar .
" Buat apa kau nak backup emak kau yang tak guna tu ? Sedarlah Jungkook . Kau tu cuma anak angkat je ! Aku , Yoongi dan omma aku lebih layak berada di samping appa aku ! Kau tu cuma perampas , sama je dengan mak kau . " Yoona tidak menghiraukan orang yang sudah memandang mereka .
" Heh . Walaupun aku anak angkat , aku tetap dapat kasih sayang dan perhatian papa aku . Daripada kau dengan Yoongi , dibuang macam sampah . Hidup kau lagi kesian , waktu kau lahir appa kau takde pun untuk sambut kau . At least aku lahir ada appa yang sambut aku walaupun bukan papa aku . "
" Ayat yang sama macam kau pernah ucapkan dekat Yoongi . Takpelah Jungkook , kau boleh ambil appa aku . Dia dah pun jadi papa kau seorang . Aku dengan Yoongi boleh hidup tanpa appa . " ujar Yoona . Dia mula mengatur langkah inin beredar dari situ .
" And kau jangan marah Jimin dengan Tae . Bukan diorang yang cerita benda ni dekat aku . Aku taknak diorang pulak jadi mangsa dendam kau . Tak sangka kan , diorang boleh bersubahat dengan perampas macam kau . "
PPAK !
Dan sekali lagi , pipi Yoona ditampar . Cecair merah yang mengalir dikesat Yoona .
" Tamparlah aku sampai kau puas . Biar aku sakit luaran , supaya dapat tutup sakit dalam hati aku ni . "
" Kau dengar sini baik baik . From now on , we're strangers . Aku tak pernah kenal betina macam kau . " sebaik sahaja berkata begitu , Jungkook terus beredar dari situ .
Yoona terduduk selepas mendengar kata kata Jungkook .
" Sampai hati kau .. " ucap Yoona perlahan .
×
geram kan dengan jungkook? 😂
YOU ARE READING
(✓) whatsapp ʼ jjk
Fanfiction" Dendam bodoh aku yang menyebabkan aku hilang orang penting dalam hidup aku. " × beautiful cover by @-peachs status : completed