¬ 15

273 17 2
                                    

Yoona

Apasal mamat ni terkejut beruk bila tahu aku chat Jimin ?

" Yela , dia dm aku semalam . " jawab Jimin yang sedikit hairan .

" Jadi dia lah awek yang mintak number Jimin semalam ? " soal Jungkook lagi .

Jimin hanya mengangguk .

" Kook , asal kau tetiba tanya soalan banyak2 ni ? " soal aku .

Jungkook yang masih lagi terkejut tanpa sebab tak menjawab soalan aku .

" Klah weh . Aku gerak dulu . " pamit Jimin lalu menuju ke tangga untuk ke kelasnya .

Fyi , Jimin bukan classmate kitorang . Kitorang kelas 3-A1 and Jimin pulak 3-A3 . Jimin kelas ketiga , and aku tak bergaul sangat dengan budak kelas ketiga and seterusnya . Thats why aku tak kenal dia .

Sekian .

×

Jimin

" So asal kau nak jumpa aku ni ? " soal aku kepada Yoona yang sedang makan .

Macam mana aku boleh rehat sesame dengan Yoona ?

Kisahnya begini ...

Flashback

[Di kelas 3-A3]

Ting !

myoona : weh pendek !

abemochi : yah kau asal whatsapp aku time belajar ni ? nanti kantoi bodo !

myoona : ala tak kantoi la , aku dah biasa seludup camni HAHAHA

abemochi : itu kau . aku budak baik , mana pernah seludup main phone time kelas .

myoona : werkk , acah ah kau . pi mampos ah !

abemochi : ee hanatnya perangai -_- woi kau chat aku ni asal ?

myoona : ah lupa pulak . rehat nanti aku tunggu kau kat rooftop au . aku nak bincang something .

myoona : kbye , cikgu bogum dah jeling2 aku ni . tahulah aku cantik , takyah ah jeling2 . klah bye .

abemochi : dehek ? jebon betul perangai minah ni .

End flashback

Ha camtu lah kisahnya .

" Woi Yoona , dah2lah tu . Aku nak cepat ni . Rehat 1 jam je ni . " gesa aku .

Ha sekolah aku rehat 1 jam je au . Kau hado ? Kau takyah nak membongak cakap hado , sekolah kau paling lama rehat pun 30 minit je an ? HAHAHA AKU TAHU !

" Ish kau ni , aku nak makan pun tak senang lah ! " marah Yoona lalu mengambil tisu untuk mengelap (?) mulutnya yang kotor .

" Kau ajak aku datang sini sebab nak bincang something ke nak tunjuk kau makan ? "

" Both . "

" Pakyu . "

" HAHAHAHAHA "

"Weh babi , cepatlah . "

"MIDDLE FINGER FOR YOU , JIMIN PENDEK ! "

"Kau kalau taknak cakap pape , aku chaw lu . " aku bangun dan menuju ke pintu rooftop .

" Weh Jungkook and Yoongi pernah berkawan ke ? " soalan Yoona membuatkan aku terhenti .

" Asal tanya camtu ? "

" Aku terjumpa gambar ni kat bilik Yoongi . " jawab Yoona seraya menunjukkan sekeping gambar polaroid YoonKook .

" Aku peliklah . Setahu aku chingus Yoongi cuma Namjoon , Seokjin and Hoseok . Tak pernah tahu pulak yang dia pernah berkawan dengan biskut pahit tu ." jelas Yoona panjang lebar .

" Then , asal tanya aku ? " aku cuba untuk mengelakkan diri dari membuka mulut tentang hal ni .

" Tae suruh aku tanya kau . " jawab Yoona ringkas .

" Mian , aku tak tahu pape pasal diorang . " aku membuka pintu rooftop dan ingin beredar dari situ .

" Yah aku tahu kau tahu pasal ni . Jebal bagitahu aku . " ujar Yoona sambil membuat aegyo .

Aku mengeluh berat sebelum menceritakan kisah sebenar .

×

kisah sedih harini ;

EXAM MATH SUSAH HANAT ! act en , soalan tak susah pun . cuma raa tak ingt formula . jadi raa dgan senang hatinya mengatakan soalan math susah . tapi mmg betul un susah ;-;

okbyeeeeeee ! vomment , jgan buat2 lupa lak . raa lempang guna lipstick vida kang .

(✓) whatsapp ʼ jjkWhere stories live. Discover now