Jungkook
" Hana , Kook tak sangka Hana sekarang jadi milik Kook . " ujar aku lalu membelai rambut Hana .
Memandangkan petang ini kami free , kami berdating di taman bunga . Kami duduk di bangku . Yela takkan duduk kat loji pulak .
" Kenapa Kook pilih Hana eh ? Ramai lagi student yang lagi lawa dari Hana . Yoona ! Dia lagi lawa dari Hana tau . " kata Hana dengan manja . Comel !
" Buatpe nak kat Yoona tu ? Selekeh je . Dia tu suka terjerit jerit . Kook suka perempuan yang lemah lembut , sopan . Macam Hana lah ! " aku mencuit hidungnya dan dia ketawa comel .
" Em Hana pun tak suka berkawan dengan dia . Dia langsung takde ciri ciri perempuan Korea terakhir . " dia mencebikkan bibirnya membuatkan aku geram lalu mencium bibirnya . Dia membalas lalu kami mula leka dan tak menghiraukan orang sekeliling kami .
×
Yoona
Aku ternampak sepasang kekasih sedang bercium .
Kat tempat awam pun nak bercium . Tak tahu malu betul !
Aku memerhatikan wajah mereka dan aku terkejut apabila melihat rupa rupanya itu adalah Jungkook dan Hana .
Sekali lagi , air mata aku jatuh secara tiba tiba . Aku tak tahu entah bila penderitaan aku bakal berakhir .
×
Author
Awal awal pagi lagi Yoona sudah ke tandas . Dia membelek mukanya di cermin . Baru sahaja hendak keluar , aku ternampak Hana mahu masuk .
" Eh Hana , petang semalam kau keluar dengan Jungkook ke ? " soal Yoona .
Hana mengangguk tanpa memandang Yoona .
" Aku ternampak korang kiss semalam . Aku nak cakaplah , next time janganlah kiss kat tempat awam . Takut nanti orang cakap macam macam pulak . " tegur Yoona lembut . Dia tidak mahu Hana terasa dengan kata katanya .
" Biarlah ! Hidup aku , bukan hidup kau ! Kau jealous ke ? Heh . Sorrylah , kau tu takkan pernah layak untuk Jungkook . Dia sendiri cakap dengan aku yang kau tu selekeh , perangai macam namja . Jadi kau tu takyah berangan nak jadi yeochin dia . " hina Hana lalu dia berlalu keluar dari tandas .
Yoona terduduk . Dia terkejut melihat perubahan drastik Hana . Dia tak sangka dia dihina oleh bestfriendnya sendiri .
" Sunbae . " sapa seorang junior yang menjadi penonton kejadian tadi .
" Hi , Jina imnida . Jina nampak apa yang Hana sunbae buat kat sunbae tadi . " Jina membantu Yoona untuk berdiri .
" Panggil je unnie . " Yoona tersenyum manis ke arah Jina .
" Jina terdengar Hana sunbae sebut nama Jungkook sunbae . Diorang couple ke , unnie ? " soal Jina .
" Haah . " jawab Yoona ringkas .
" Tapi diorang langsung tak sepadan . Jina tengok unnie dengan Jungkook sunbae lagi sepadan . "
" Dah jodoh diorang . Unnie pergi dulu . " Yoona keluar dari tandas dan menuju ke kelasnya .
×
asal pov jungkook sekejap je duh ? kesian bunny raa HAHAHA
YOU ARE READING
(✓) whatsapp ʼ jjk
Hayran Kurgu" Dendam bodoh aku yang menyebabkan aku hilang orang penting dalam hidup aku. " × beautiful cover by @-peachs status : completed