Jungkook
Aku melihat Hana yang sedang berbual dengan mama aku . Harini aku bawa Hana jumpa parents aku untuk membincangkan tentang kami . Sekarang masanya untuk aku memulakan hidup baru bersama Hana .
" Kook ah . "
" Nae papa ? "
" Papa rasa tadi papa jumpa Yoona , anak papa yang papa tak pernah jumpa . " ujar papa aku .
" Papa tahu Kook jealous bila papa masih lagi teringatkan Yoona dan Yoongi . Tapi diorang anak papa . Mana mungkin papa boleh lupakan diorang . Papa tahu semua rancangan Kook dan mama . Jimin dan Taehyung yang beritahu . Papa terkilan dengan perbuatan Kook dan mama . Tapi papa faham . " hujah papa yang sedang menahan tangisnya .
" Tapi Kook pun kena faham papa . Bukan Kook sorang je anak papa . Yoongi dan Yoona pun anak papa . Kalau Kook ada kat tempat diorang , apa yang Kook rasa bila ada orang pisahkan Kook dengan appa Kook ? Mesti sedih kan ? Macamtu jugak diorang . Kook tak boleh lah buat macamni . Kook tahu tak perbuatan Kook ni bukan je hancurkan hati Yoongi dan Yoona , tapi benda ni pun hancurkan hati Kook . Kook ego , Kook taknak mengaku yang Kook masih sayangkan diorang . Ikutkan sangat ego tu memang takkan ke mana . " tambah papa panjang lebar .
Aku terdiam mendengar hujahan papa . Ada betulnya juga kata kata papa .
" Papa tahu Kook tak cintakan Hana . Kook masih cintakan Yoona kan ? Jangan tipu perasaan Kook . Nanti Kook jugak yang merana . "
" Tapi .. Yoona mesti tak boleh terima Kook lepas apa yang Kook buat pada dia . " ujar aku . Aku tahu Yoona takkan memaafkan aku .
" Yoona mesti boleh terima Kook kalau dia dapat rasa keikhlasan Kook . " kata kata papa membuatkan hatiku tenang .
" Jungkook ! " panggil mama dari dalam rumah .
" Kook masuk dulu ya . " aku terus berlari ke dalam rumah .
" Mama dah bincang dengan Hana . Your wedding akan diadakan pada hujung bulan ni . " ujar mama membuatkan aku terkejut .
" Kenapa Kook ? Kook taknak kahwin dengan Hana ke ? " soal Hana dengan nada manja tetapi entah kenapa aku tak rasa cair dengan kemanjaan dia .
" Ani , cuma Kook rasa its too fast . "
" Kita dah lama kenal . Since sekolah lagi . Kook nak sampai bila lagi ? Ke Kook dah ada someone else ? " tebak Hana .
" Klah ma , Kook hantar Hana balik eh . " aku segera menarik lengan Hana dan berjalan keluar dari rumah .
×
Hana
" Kook ni kenapa ? Sakitlah lengan Hana ! " marah aku sambil menggosok lengan aku yang merah akibat ditarik terlalu kuat oleh Jungkook .
Kami masuk ke dalam kereta dan Jungkook memulakan pemanduan .
" U better tell me now . Kenapa Kook rasa its too fast ? " soal aku .
" Kook perlukan pastikan kewangan Kook stable untuk sara hidup kita nanti . " jawab Jungkook dengan nada mendatar .
" I cant believe your answer . There is must be something else in your mind . Hana bukannya baru kenal Kook , dah bertahun Hana kenal Kook . I know u very well ! "
" Hana , please just stop it . Kook penat with all of this . Penat nak ikut cakap orang , penat nak layan kerenah Hana . " kata katanya mengejutkan aku .
" What do you mean by penat nak layan kerenah Hana ? Kook dah bosan dengan Hana ? Is that what u meant ? " soal aku yang hampir hilang sabar .
Jungkook yang mula hilang fokus tidak dapat memandu dengan baik . Dan akhirnya , kereta kami bertembung dengan kereta seseorang .
×
omg accident! siapa yang jungkook langgar eh. 🤔
YOU ARE READING
(✓) whatsapp ʼ jjk
Fanfiction" Dendam bodoh aku yang menyebabkan aku hilang orang penting dalam hidup aku. " × beautiful cover by @-peachs status : completed