Yoona
Hari ni aku terasa rajin nak mengemas bilik aku yang dah macam kapal karam . Lepas merajuk dengan Yoongi , terus mood rajin datang . Aku pun memulakan misi mengemas dengan mengemas meja belajar aku . Tiba tiba aku ternampak gambar aku dengan Jungkook .
Gambar itu diambil waktu aku dengan dia pergi ke Sungai Han . Secara automatik aku teringat perbualan kami .
Flashback
" Yoona ~ " panggil Jungkook dengan nada yang sengaja dileretkan .
" Nak apa ? " balas aku sambil memandang pemandangan di Sungai Han .
Pemandangan di Sungai Han pada waktu malam sangat indah . Kena pula tak ramai orang pada waktu itu .
" Kau sayang aku tak ? " soal Jungkook yang sedang baring diatas paha aku . Kakiku aku lunjurkan supaya tidak lenguh . Entah apa yang merasuk Jungkook tiba tiba nak manja manja dengan aku .
" Kenapa tanya ? " soalku pelik .
" Saja je . Manalah tahu kau tak sayang aku kan . " balas Jungkook dengan nada sedih .
" Mengarut jela kau ni . Orang gila pun boleh sayangkan kau tau sebab perangai kau yang caring , loving , manja . " puji aku lalu mencuit hidung Jungkook .
Kalau orang lain melihat kami , pasti kami dianggap kekasih . Tetapi kami hanyalah kawan baik yang saling memerlukan antara satu sama lain .
" Yoona , aku minta maaf eh kalau satu hari nanti aku tersakitkan hati kau . " ucap Jungkook sambil memegang tanganku .
" Ey dahlah . Geli pulak aku ! Aku mana pandai sweet sweet ni ! " aku segera menolak Jungkook . Hakikatnya pipi aku sudah merah kerana terlalu malu .
" Min Yoona malu lahh ! " usik Jungkook .
" Hanatnya perangai . " aku memukul bahu Jungkook dengan kuat sehingga Jungkook mengaduh kesakitan . Aku segera berlari dan menyebabkan Jungkook mengejarku .
Sedang aku berlari , aku tersadung dan hampir terjatuh . Tetapi ada tangan yang melingkari pinggangku . Aku membuka mataku dan terlihat wajah Jungkook yang amat dekat dengan aku .
" Er Jungkook . " sepatutnya aku menolak dia tapi entahlah , aku rasa selesa berada dengan dia .
Dia mendirikan aku tetapi dia masih memeluk aku dengan erat . Hidung kami bersentuhan . Dan bibirnya menyentuh dahiku .
" Saranghae , Min Yoona . " ucapnya lalu dia melepaskan aku .
End Flashback
Aku tersenyum seorang diri mengenangkan peristiwa itu . Kemudian aku menyentuh dahi aku . Dahi yang pernah dicium oleh bibir Jungkook .
Nado saranghae , Jeon Jungkook .
Dan akhirnya aku tertidur tanpa mengemas bilik .
×
two chapters left!
YOU ARE READING
(✓) whatsapp ʼ jjk
Fanfiction" Dendam bodoh aku yang menyebabkan aku hilang orang penting dalam hidup aku. " × beautiful cover by @-peachs status : completed