Youtuber'ın Delisi/laydaHayvac

105 23 11
                                    

   Upuzun bir aradan sonra merhaba ! Hala orda mısınız? Başına gelmeyen kalmayan telefonum yüzünden uzun bir zamandır buralarda değildim. Hikayeleride bilgisayardan okumak benim için büyük bir eziyet ve sorun olduğu için de yeni bölüm gelmedi. Ama sizden uzak kalmaya daha fazla dayanamadım.( Sanki 5.674.575 kişi okuyor) O yüzden bugün bilgisayarın başına oturdum ve eleştirisini okuyacağınız kitabı okuyup yazısını yazdım. Umarım beğenirsiniz.

   Eleştiriye geçmeden önce söylemem gerek ki yazan kişiyle konuştuğumuz kadarıyla ve bölüm sonunda yazdıklarına bakarak kendisini sempatik buldum.Ama kitap ile ilgili yazdıklarım biraz sert oldu . Bu kadar sert olacağını bende düşünmemiştim. Nedenini gerçekten  bilmiyorum. Belki uzun zamdır yazmadığımdan belki sınav stresinden ama kasıtlı olarak yapmadığımı bilmenizi isterim. O zaman eleştiriye geçelim.

   Öncelikle genel bir bakışla baktığımızda kitapta bariz bir şekilde betimleme eksikliği gözüme çarptı.Onun dışında kitapta kızın makyaj yaptığı her sahnede aynı cümleler geçiyor . Örn:"Uzun olan kirpiklerimi daha uzun göstermek için rimel sürdüm." Biliyorum ben kız karakterlerin makyajlarına epey takılıyorum ama elimde değil. Sanırım ben yapmadığım için. Ama Serseri bölümünü okuyan herkesin bana hak vereceğine inanıyorum.

   Kitap bana biraz fazla hayal dünyasında geldi. Sebebini hemen açıklıyorum. Ana karakterimiz Sueda ve arkadaşı Nehir İstanbul'da (şehir dışında) üniversite kazanıyorlar. Zaten hikaye böyle başlıyor. Mantık hatası ise  hiç bir şekilde ev tutma , kayıt yaptırma , giriş kartı çıkartma kısmına yer verilmiyor. Hatta Sueda eve geldiğinde evin eşyalı olduğunu yeni öğrenmiş gibi tepki veriyor ve bu bana saçma geldi. 

   Onun dışında Sueda youtuber . Bu tarz farklılık olması hoşuma gitti sonuçta Wattpad'de kitapların içeriklerini az çok biliyoruz. Ama Sueda'nın youtuber olduğunu ilerleyen bölümlerde anladım. Sorun bende de olabilir ama ilk başta Sueda'nın arkadaşı Nehir'in youtuber olduğunu düşündüm. Bunun dışında Sueda'ya gelen mesajlar bana çok yapmacık geldi. Bir çoğumuzun bildiği üzere şu anda belli bir kesim herkese linç atma derdinde. Tabi kızımıza gelen kötü mesajlarda vardı ama onlarda bana gerçeklikten uzak geldi.

    Kızımızın bir çok takipçisi olmasına rağmen mesajların bir çoğuna cevap veriyor ki bu da bir çok youtuber ın yapmadığı bir şey. Yine kızımız gelen bir mesaja cevap veriyor ve daha sonra bilinmeyen bir numaradan arıyor . Kızımızın arkadaşı mı yoksa gaza getirme makinesi mi karar veremediğim Nehir hemen aç diyor. Çünkü neden olmasın? (Nehir'in yerinde olsam bende aç derdim yanlış anlaşılmasın ben diğer sahneler için dedim bunları)

   Arayan kişi ona mesaj atan kişi . Yeşim Hanım. Ve Sueda'dan psikologlarını korkutan , kaçıran sorunlu oğlunu iyileştirmesini istiyor. Sadece neden? Bu kadın bu kızı nereden bulmuş derseniz hatırladığım kadarıyla yeğeni bu kızın videosunu izlerken görüp enerjisi yakınlığından dolayı onu seçmiş. Kızımızda anne ve babasının ona verdiği bütün öğütleri unutup Nehir'in gazına gelerek kabul ediyor.

   Oğlanımızın adı Serkan tabiki de bütün Wattpad erkeklerimiz gibi bu da yakışıklı şaşırdık mı hayır. Gerçi hangi kitapta çirkin karakter var ki? Allah'ıma binlerce kez şükürler olsun ki Sueda diğer kızların yaptığı gibi her seferinde bu çocuğun ne kadar yakışıklı olduğundan bahsetmiyor . Bu yüzden onu taktir ettim. İlk gördüğünde söyledi daha da söylemedi Wattpad tarihinde bir ilk. Alkışlarımız Sueda'ya gidiyor. Peki Sueda hep böyle zeki bir kız mı? Tabiki de HAYIR. Karşısına çok alakasız bir şekilde çıkan bu işi kabul etmesinden belli değil mi? Zaten okuduğum kitaplarda, izlediğim dizi ve filmlerde akıllı olan tek kız karakter Harry Potter'daki Hermione'ydi. Bu yüzden ona saygım sonsuz. 

   Her neyse Serkan çoğu Wattpad oğlanının yaptığı davranışları sergiliyor . İnsan ilk başta diyor ki iyide bu çocuk pekte sorunlu değil sonuçta diğer kitap karakterleri de aynısını yapıyor ama onlar bad boy olarak geçiyor bu çocuğun suçu ne? Sonra fark ediyoruz Wattpad sayesinde böyle sorunlu davranışlar artık bize ne kadar normal gelmeye başlamış. Ve bu fazlasıyla kötü bir şey. 

   Gerçi hikayeyi yazan kişinin bu düşünceyle yazdığını sanmıyorum ama ben fazla bu kanıya vardım. Aslında öylesine okuduğumuz şeylerin altında neler neler yatıyor da farkına varamıyoruz. 

   Son olarak kitaba şöyle bir baktığımda söyleyecek birkaç şey daha kalıyor. Kitabın ilk bölümlerinde diğer tüm kitaplardaki gibi acemilik var.( Hangimizinkinde  yok ki?)En başta dediğim gibi betimleme eksikliği fazla göze çarpıyor. Onun dışında şimdilik 10 bölüm var ve son bölüm neredeyse 3 aydan daha önce yazılmış.(Bu ne biçim cümle). Bence bölümlere betimleme eklenirse çok daha iyi olabilir. Merak edersiniz gidip okuyabilirsiniz . Bölümler kısa beğenmeseniz bile çok fazla şey kaybedeceğinizi düşünmüyorum.

   Bu eleştirimde böyleydi umarım beğenmişsinizdir. Eleştirmemi istediğiniz kitapları yoruma yazabilirsiniz.( Eğer kendi kitabınızın eleştirilmesini istiyorsanız lütfen önce Önemli Duyuru bölümünü okuyun.)

Wattpad Kitap EleştirileriHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin