@inebriant
Upuzun bir aradan sonra merhaba. Karantina süreciniz nasıl geçiyor? Ben halimden memnun sayılırım. Yinede bu sürecin bir an öne bitmesini diliyorum. Evlerimizden ne kadar az çıkarsak o kadar çabuk biter. Bu yüzden sizlerde evde kalın.
Konuşmamı da yaptığıma göre eleştiriye geçebilirim. Bu hikaye aslında bir texting ana karakterimiz olan Lal ve bilinmeyen bir numaranın mesajlaşması söz konusu. İsminden de tahmin edebileceğiniz üzere kitap ana karakterimizin kilosuna odaklanmış durumda. Lal yeme bozukluğu (anoreksiya ) yaşıyor ve bu ona zarar veriyor ama çevresindeki bir çok kişi bunun farkında değil olsa bile ona yardımcı olamıyorlar.Anonim kişimiz ise Lal'e yardımcı olmaya çalıyor. Çünkü ona aşık.
Lal'in ani tavırları ve tutarsızlığı beni sinirlendirsede genel olarak güzel bir kitaptı bence. Toplumun güzellik algısının eleştirilmesi bir yana bu algı uğruna insanların başına neler geldiği ele alınmıştı. Sadece bu da değil öylesine söylenen sözlerin insanların üzerinde etkisi de belirtilmiş. Bu açıdan güzel bir kitaptı.
Yazan kişinin bilinmeyen kişiden önce Lal'in yaşadıklarını anlattığı bir kitabı daha var bildiğim üzere, onu okumadım ama kötü olacağını sanmıyorum. Her ne kadar texting olduğu için karakterlerin hislerini çok fazla bilmesekte bence güzel bir kurguydu.
Bu günlerde bir oturuşta bitirebileceğiniz bir kitap. Bence bu kısa kurgunun en güzel kısımları özel bölümlerdi .Kitabın genelinden daha çok şey barındırdığını ve daha güzel olduğunu düşünüyorum.
Tek sorun texting sevmiyorsanız seveceğinizi pek sanıyorum çünkü tanımadığınız iki kişinin mesajlaşmalarını okuyorsunuz ve bunun herkesin seveceği bir tür olduğunu düşünmüyorum. Eğer başlayacaksanız bunu göz önünde bulundurmanızı isterim.
Yinede bence şans verebileceğiniz bir kitap. Ayrıca beğenmeseniz bile çok fazla kaybınız olacağını düşünmüyorum çünkü fazlasıyla kısa bir kitap. Hatta bir çok bölüm benim yazdığım bu eleştiriden bile kısa.
Şimdilik görüşmek üzere, kendinize iyi bakın.