Bugün sizlerle Sırlar Okulu'nu eleştireceğiz. İlk olarak kitap Danganronpa isimli bir animeden uyarlanarak yazılmış. İkincisi karakter isimleri yabancı örneğin ana kız karakterimizin adı Victoria.
Kitabın ilk bölümü o kadar hızlı geçiyorki kız okula alındığının haberini alır almaz okulun kapısında beliriyor sanırım ışınlanmayı bulmuş. Bunun bizler için önemli bir gelişme olduğunu ve diğer insanlara paylaşılması gerektiğini düşünüyorum. Haksız mıyım?
Tabi okul bizim bildiğimiz okullardan değil. İlk olarak en yetenekli gençlerin bulunduğu bir okul sporcusundan sihirbazına , sihirbazından kumarbazına kadar hepsi var. Fiziksel olarakda bizim tuvaletin önünden geçerken burnunuzun direğinin kırıldığı , kantinde tostun içine sucuk diye kırmızı yuvarlaklar konduğu okullar gibi değil daha çok Hogwarts gibi. Ben demiyorum kızın kendisi diyor.
Her neyse kız okula girdiği sırada bir anons duyuluyor bütün öğrenciler konferans salonuna çağrılıyor. Ama birde bakıyorlar bu ünlü okulda sadece 15-20 öğrenci var. Herkes ne oluyor modundayken müdür gelip açıklama yapmaya başlıyor. Neymiş efendim okulun bütün camı ve kapıları kilitlenmiş . Buradan çıkabilmek için birbirlerini öldürmeleri lazım ve her cinayetten sonra toplantı olacakmış falan filan. Bizimkiler bu denilenlere inanmayınca müdürümüz oracıkta bir kızı öldürüyor sonra gidiyor.Tabi bu çocukların anne ve babaları ne yapıyor diyeceksiniz onuda ilerleyen bölümlerde okuyoruz. Çok ayrıntıya girmiyorum okurken tadı kaçmasın.
Ardından karakterlerimiz kendilerini tanıtmaya başlıyorlar. " Ben kızlarla çıkmam, yatarım." diyen bir bad boyumuz bile var. Ama benim en çok dikkatimi çeken Sam isimli karakter oldu. Neden mi? Eminim aranızda ciddi anlamda sporla uğraşanlar vardır. Ve bir sporda en iyi olabilmek , her şeyi tam anlamıyla mükemmel yapabilmenin yıllar aldığını yeri geldiğinde uykunuzdan yeri geldiğinde sosyal hayatınızdan fedakarlıklar yapmanız gerektiğini bilirsiniz. Hatta olimpiyatlara katılan sporcuların yıllarca gece gündüz çalışıp küçük bir hatadan diskalifiye olduğunu veya onca şeye rağmen sonuncu olduklarını bilirsiniz. (Çok konuştum kusura bakmayın) Ama ne hikmetse karakterimiz Sam neredeyse bütün sporlarda birinciymiş. Aklımdaki tek soru nasıl? Doğduğu andan beri yemeden, içmeden, uyumadan, konuşmadan spor mu yapıyor ;yoksa diğer herkes mi çok beceriksiz. Abarttığımı düşünenler olabilir ama sporcu olanların beni gayet iyi anlayacağını biliyorum. Bunun yanı sıra ana karakterimiz ve Dean isimli karakterimiz yeteneklerinin ne olduğunu bilmiyorlar . HARİKA.
Ayrıca karakterlerin tepkileri çok donuktu. Hayatını etkileyen biri sürü olay oluyor karakterler tamam bir şey yok iyiyim deyip geçiyorlar. Duyguları alınmış tek açıklaması bu. Betimlemede pek fazla yok her şey bir anda oluyor bu yüzden karakterlerin yaşadığı duyguları hissedemiyorsunuz. Bana kalırsa karakterlerde pek bir şey hissetmiyor ama neyse. Özellikle Victoria zaten ölücem ne olursa olsun moodunda takılıp durduğu için bana kafayı yedirtecekti.
Yazım yanlışları ilk başta çok olmasa bile sonradan fazlasıyla artıyordu. En büyük sorun ise yanlış hatırlamıyorsam 8. bölümden sonra toplu konuşmalarda tırnak işareti kullanılmamış ve kimin ne dediği çoğunlukla yazılmamıştı bunun yerine yazı koyulaştırılmıştı. Kim ne söylüyor belli değildi bunu sizin bulmanız gerekiyordu. Ayrıca bir tartışma sırasında bir karakter alakasız bir şekilde habire " Çok geç, çok geç, çok geç." deyip duruyordu ve bunu kullanmak için çok alakasız bir yerdi bence. O yüzden mantığını anlayamadım.
Açıkçası hikayenin tamamını okumadım ama konusunun bad boy masum kız klişelerinden çok daha iyi olduğunu söyleyebilirim. Tek sorun yazım şekliydi . Yazan kişi hisleri ve olanları iyi aktaramamıştı bence . Yeniden elden geçerse iyi bir şey çıkacağını düşünüyorum ama şu anki hali ile beni pek etkileyemedi. Animesi hakkında ise hiç bir fikrim yok ama konu ilginizi çektiyse bakabilir ve beğenirseniz yorumlara yazabilirsiniz.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Wattpad Kitap Eleştirileri
Документальная прозаİstediğiniz ve istemediğiniz kadar eleştiri.