Benzinkút

33 2 0
                                    

Arra ébredtem, hogy megálltunk. Egy benzinkútnál voltunk egy autópályás pihenő egyik parkolójában. Marietta néni feltérdelt a vezető melletti ülésre és próbálta túlkiabálni a buszban uralkodó káoszt.

- Egy pillanat türelmet gyerekek! Mindenki figyeljen rám! – mivel senki se tette meg, amit kért, feladta a próbálkozást. – Tíz perc múlva találkozunk! Annyi időt kaptok. – A buszból kilépni olyan volt, mintha egy olyan embernek adnál egy pohár vizet, aki már egy hónapja a sivatagban van. Friss levegő, szél (ami kicsit enyhítette a meleget) és jó illatok... Leültem egy padra, amit ott találtam, behunytam a szemem és élveztem a napsütést. Annyit még láttam, hogy a buszsofőr kitárja az ajtókat. Szerintem ő is szellőztetni akart már. Hirtelen egy árnyék takarta el a napot.

- Mi a helyzet Ví? – huppant le mellém Alex. A haja belelógott a szemébe, az arc egy kicsit kipirult a melegtől. Fantasztikusan nézett ki.

- Semmi. Örülök, hogy kapok levegőt. – halványan elmosolyodtam, amire ő egy hatalmas vigyorral válaszolt. Oh te jó ég. – Mi lett a meccs eredménye?

- 4- 3 a Barca- nak. Ami baj, mert én Real- os vagyok. – mosolygott. – Te?

- Hát, ha te Real- os akkor én Barca- s. – Vigyorodtam el. Alex összehúzta a szemöldökét és a távolba meredt. – Na léptem. Jön a plasztik. – Alex gyorsan elhúzta a csíkot. Ekkor vettem észre, hogy Adél és bandája felém tart. Na de jó.

- Hello Ví. Szeretnénk a segítségedet kérni. – kérdő tekintettel néztem rá. – Szerinted melyikünk körme lett a legjobb? – a négy lány egyszerre nyújtotta oda a kezét. Adél- é rózsaszín volt apró csillámokkal, Enikő- é fekete, Katáé sötétkék, Sárié pedig lilásrózsaszín.

- Egyikőtöké se szép. Na húzás innen. – kopogtatta meg Adél vállát Mesi. Adél sértetten felhúzta az orrát, aztán királynői méltósággal arrébb vonult. - Micsoda népek. Elképesztő. De tudod mi elképesztő még? A benzinkutas vécék. Nem ajánlom, hogy használd.

- Nem szándékoztam. Nem járok közbudikba. – válaszoltam, aztán feltápászkodtam a padról. – Gyere menjünk. A végén még itt hagy minket a busz.

- Hát, hogy őszinte legyek én azt se bánnám. – sóhajtott Mesi, aztán elindult utánam a busz felé.

OsztálykirándulásWhere stories live. Discover now