Újra a valóságban

34 5 0
                                    

Marietta néni benyitott a szobába. Nem tudom mitől rémült meg jobban. Attól, hogy én csendben sírdogáltam az ágyamon, vagy attól, hogy Mesi zenehallgatás közben egy elég erős fekete sminket kent fel magára.

- Jaj, lányok... Mindegy nem kérdezek semmit. Gyertek le a földszintre, megbeszéljük a programokat. – azzal Marietta néni becsukta az ajtót. Bementem a fürdőbe, megmostam az arcom, aztán felkötöttem a hajam kontyba. Elég kócosra sikeredett, de hát ez van. Mesi befejezte a sminkelést, a készletét csak ledobálta az ágyára, aztán belebújt a papucsába. Én is felvettem a cipőmet aztán együtt kiléptünk az ajtón. A lépcsőn lefelé Mesi hirtelen megszólalt.

- Te Ví. Miért sírtál?

- Beszéltem Alex-szel. – mondtam halkan. Mesi elgondolkodva méregetett.

- Ha az a barom még egyszer megbánt én tuti kinyírom. – ölelt át kedvesen. Időközben leértünk a földszintre. Az osztályunk többi tagja már lent volt, közötük a buszsofőrrel és Marietta nénivel. A tanárnő nagyokat nevetve hallgatta a buszsofőrt, Adélék egy tükörben nézegették magukat, Blanka evett, Kristóf neki magyarázott valamiről, a fiúk pedig a telefonjukat nyomkodták. Alex, mikor elmentünk mellette felnézett rám, de nem szólt semmit. Mikor Marietta néni látta, hogy mindenki megvan, belekezdett a programok egyeztetésébe.

- A programokat ezeken a lapokon találhatjátok. Az első lapon – mutatott fel Marietta néni egy zöld papírt – az elkövetkezendő négy nap programjait láthatjátok. A másodikon – mutatott fel egy rózsaszínt – a menüt találhatjátok, ez itt pedig – emelt fel egy sárga lapot – Siófok térképe. Kérlek titeket, hogy alaposan tanulmányozzátok át őket. Vacsorára várok mindenkit. Addig is jó nyaralást. – A csapatunk zajosan kivonult a kertbe. Az udvarban elszórtan padok voltak. Azokra és a fűre ültünk le. Elővettem a zöld színű papíromat. Ez állt rajta:

SIÓFOKI KIRÁNDULÁS
PROGRAMTERV

Érkezés Siófokra: július 12. 14 óra körül
Indulás Siófokról: július 15. 18 óra körül
Reggeli (minden nap): 8:00-10:00
Ebéd: (minden nap): 12:00- 13:00
Vacsora (minden nap): 19:00- 21:00
Lámpaoltás: legkésőbb 23:00
A papíron felsorolt programokon minden tanuló köteles részt venni. Minden nap délelőtt és délután is egy program lesz, a többi mind szabadidő.
1. nap- július 12.
Délután: városnézés
2. nap- július 13.
Délelőtt: Szigliget – várnézés
Délután: mozi
3. nap – július 14.
Délelőtt: hajózás Tihanyba
Délután: „shoppingolás" a plázában
4. nap- július 15.
Délelőtt: közös fürdés a Balatonban

Mindent összevetve egész jó kis programokat állított össze Marietta néni. A legközelebbi program a városnézés volt. Biztos érdekes lesz. Hirtelen egy árnyék vetült a papíromra.

- Tudod Ví én sajnálom. Tényleg sajnálom. – hátranéztem és ekkor (mindenki nagy meglepetésére) Alex- szal találtam szembe magam.

- Alex én... - kezdtem el a mondandómat, de a fiú egy gyengéd mozdulattal rárakta a kezét a számra.

- Ne kérlek, hagyd, hogy végigmondjam. Figyelj Ví én el tudom képzelni, hogy borzasztóan megbántottalak. De a fogadás az nem igaz. Vagyis részben az, mert tényleg volt szó arról, hogy kezdjek el veled járni, de csak szivatásból. Viszont közben rájöttem, hogy én nem csak egy fogadás miatt akarok veled járni. – Alex lehajtotta a fejét. Szomorúan néztem rá.

- Sajnálom. De ezt egy kicsit előbb kellett volna közölnöd nem gondolod? - azzal felálltam és besétáltam a szállásba.

OsztálykirándulásOnde histórias criam vida. Descubra agora