-Past
#2 dage senere#
Jeg vågnede op lige inden faldet i min drøm. Jeg har tit haft disse drømme om at jeg ville falde ned på jorden. Kender i ikke godt det? Når man falder og i sidste sekund vågner man op i et chok.
Jeg vågnede faktisk op engang ved at jeg faldte ned af køjen i tourbussen...
Jeg mærkede min ryg slog mod noget hårdt, imens jeg skreg. Jeg brummede lavt og tog min til ryggen som lige havde ramt gulvet. Jeg åbnede mine øjne og så alle de andre kiggede på mig. Jeg kunne se Olivia fnise med hånden over for munden.
"Hey mate, hvad laver du dernede?" Grinte Louis som lå helt øverst til venstre. Jeg gav ham fingeren, men kunne ikke holde et grin inde. Jeg skrald grinte.
"Sorry Nialler, jeg tror jeg skubbede dig ned faktisk" grinte Olivia. Jeg rejste mig op igen og gabte højlydt.
"Jo tak baby, det var dejligt" sagde jeg sarkastisk.
Jeg tog mig til hovedet. Hvorfor skal alt være så svært? Hvorfor kan man ikke bare have et normalt liv. Hvad nu hvis Michael slet ikke datede Anne? Så ville jeg ikke have mødt Olivia og alt dette var ikke sket. Jeg siger ikke at det er nogens skyld, heller ikke at jeg ikke ønsker Liv her. Men hvorfor?
Jeg kom straks i tanke om billed albummet under mit natbord. Jeg hev det hurtigt ud og kiggede på første billed. Det var Olivia med nogle venner jeg ikke kender. Hun smiler.
"Far?" Lød en svag stemme henne ved døren. Jeg kiggede derhen og så Liv stå i ble og sit sutteklud i hånden. Jeg lagde albummet ned ved siden af mig og spredte mine arme. Liv løb hurtigt op til mig og jeg trak hende op på mit skød.
"Har du sovet godt prinsesse?" Spurgte jeg og kørte min hånd hen over hendes ryg.
"Ja. Hvad lavet du far?" Spurgte hun og pegede på albummet. Jeg tog det op på hendes skød og pegede på det billed jeg kiggede på.
"Det er din mor, med sine venner helt over fra Danmark af" sagde jeg og pegede på Olivia. Liv kørte en hånd over billedet.
"Hvad er Danmark?" Spurgte hun.
"Det er et land. Ligesom England. Jeg kommer selv fra Irland, så det betyder faktisk at du ikke er englænder" sagde jeg.
"Hvad er jeg så?" Spurgte hun. Jeg grinte blidt af hende.
"Du er halv dansker og halv irlænder. Din mor kommer ikke herfra, hun var fra Danmark. Men din bedstemor fandt din bedstefar i Danmark" sagde jeg. Hun nikkede og bladrede om til et nyt billed.
"Det var den dag hun blev 17 år. Dengang var vi ikke engang sammen prinsesse, dengang var du der ikke." Sagde jeg. Hun kiggede op på mig.
"Hvor var jeg så far?" Spurgte hun.
"På det tidspunkt var du en lille bitte kugle. Du var inde i både mig og din mor, men senere var du kun inden i din mor. Senere blev du en lille peanut og så blev du større og her er du nu" sagde jeg.
"Vil du se et billed af dig?" Spurgte jeg. Hun nikkede og jeg slog om på siden hvor vi havde lagt scannings billedet ind. Det var ved siden af vores baby drengs.
"Der, det er dig. Dengang du var ikke større end min hånd tror jeg?" Sagde jeg og viste hende min hånd. Hun tog sine hænder om min hånd og lavede "wow" lyden.
"Jeg har også et af dengang man kunne se mors mave" sagde jeg og slog om på en anden side. Olivia stod i undertøj og med siden til mig. Jeg tog billedet omkring en måned før fødslen.
"Wow far!" Sagde hun.
~*~*~*~
Efter nogle timer hvor vi kiggede på billeder, kunne jeg høre hendes mave rumle stort.
"Hvad var det prinsesse?" Grinte jeg og prikkede på hendes mave. Hun grinte af mig og lagde sig ned på madrassen, stadig grinende.
Jeg begyndte at kilde hende, så hun grinte endnu mere hysterisk. Jeg gjorde sådan at jeg ikke sad på hende, men havde stadig hende under mig. Jeg blev ved med at kilde hende imens vi grinte sammen.
Jeg stoppede igen da jeg selv kunne mærke min mave rumle.
"Hvem kommer først!" Sagde jeg og hjalp hende ned på gulvet. Hun begyndte straks at løbe med mig lige i hælene. Som den far jeg nu er, lod jeg hende komme først ud i køkkenet.
"Din lille fartbølle" grinte jeg imens jeg svingede hende rundt i luften. Jeg satte hende ned i min arm og hun gav mig et kys på kinden imens hun grinte.
"Nu spiser vi morgenmad og så tager vi ned på legepladsen. Okay?"
YOU ARE READING
Famous & Father | N.H
FanfictionResumé Dette er 3'eren af Happy Home! 2'eren er 17 & Pregant! "I have a daughter now. I am married. But it is not as easy as you think" Det er rigtigt. Jeg er far. Jeg elsker min kommende kone. Men jeg troede dog aldrig at være far var så svært! *Læ...