"Vi har ett problem"

51 3 0
                                    

Förra gången """Hon kunde inte sova, hon hade för mycket att tänka på. Som Tillexempel: varför hon inte blev förvånad över att Luca är ett spöke, och att Luca faktist är 281 år, vad Soey typ är... Och om hon skulle berätta för Evelina. Men..... ZZZzzzzzzzzZzzzZzZZZZZzz"""

-va?! Alexis vaknade med ett ryck

-hallå sömntuta! Sa Evelina som hade puttat på Alexis så att hon skulle vakna.

-godmorgon! Upp och hoppa! Sa Evelina skuttade upp och ner bredvid Alexis säng.

-vad är det, frågade Alexis? Som såg väldigt förvånad ut över Evelinas uppförande

-DAA? Det är exakt en vecka kvar till skolbalen! Och folk kommer börja fråga varandra!! Om man vill gå tillsammans Iiiiiiii!!!!! Evelina lyste som en sol, så glad var hon. Evelina hade nämligen längtat till den första skolbalen i åratal.

-jaha! Kul för dig då.... Sa Alexis och klev upp ur sängen. Kan du gå kanske? Jag ska byta om!

-visst, Evelina suckade och gick ner.

Efter tag kom Alexis och ner till köket. Evelina satt vid bordet och läste skvallertidningar

-titta! Det står att Justin Biber dejtar Selena Gomez igen! OMG! Evelina babblade på om olika kändisar.

-Ooo spännande! ......inte. Sa Alexis och satte sig på andra sidan av bordet. Dem åt frukost och sen så hoppade dem på 08:20 bussen. På vägen till skolan kunde Alexis fundera, skulle hon försöka undvika Luca? Eller skulle hon prata mer med honom. Hon han inte bestämma sig innan de var framme.

-men asså hej! Sara och Evelina blev typ galna när de såg varandra och när de gick förbi killar så spelade de tuffa. I hopp om att någon skulle bjuda dom på balen.

Det ringde in, men Alexis såg inte Luca. Han var inte i skolan på hela dagen... Inte Soey heller. Var kan dom vara någonstans? Alexis och Evelina gick i skolan till 14:10 idag... Men det kändes som en evighet. Alexis hatade dagen för att Luca inte var där, och Evelina hatade dagen för att bara 2 killar frågade henne om hon ville gå på balen med dem.

-det här var hemskaste dagen i mitt liv! Sa Evelina när de klev in genom dörren.

-mmm... instämde Alexis och gick upp mot sitt rum.

-AAAAAA! Alexis skrek innan hon insåg vad det var, Luca....

-vad är det?! Ropade Evelina förvånat från nedervåningen.

-inget! Ropade Alexis tillbaka och stängde dörren till sitt rum ned en smäll.

-du måste sluta göra så där, Luca! Sa Alexis och blängde på Luca som satt på hennes säng. Hans blonda hår lortigt, hans kläder sönderslitna med fläckar av svart blod.

-förlåt då..... Sa Luca.

-jag tänker inte ens fråga vad du gjort för att se ut sådär.

- gör inte det då! Men vi har typ ett litet problem...... Sa Luca osäkert.

DUM DUM DUM! 😱 Kort avsnitt... Jag vet, men ärligt talat så undrar man vad problemet är? Som Luca ska berätta alltså😊 fortsättning följer😉

Komet (pausad..)Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz