Gå på balen?

52 5 0
                                    

Förra gången """-tacos? Frågade Luca, Evelina medan Alexis stod kvar tyst, lutande mot väggen"""

-gärna! Evelina tog tag i tallriken Luca höll i och fyllde den med mat. Sen satte hon sig vid bordet och väntade. Alexis och Luca tittade på varandra och började gapskratta. En lång stund skrattade de. Evelina var tvungen att avbryta genom att skrika på dem. Luca och Alexis tog mat och satte sig mittemot Evelina som som stirrade surt på sin syster.

-tack för maten! Sa Alexis. Vi går upp nu, kom Luca. Alexis reste sig och plockade bort disken.

-visst. Sa Luca och följde efter Alexis upp för trappan

-hjälp mig med madrassen, Luca! Sa Alexis som nästan mosades under madrassen hon försökte flytta till rummet. Luca tog tag i madrassen, och lyfte både den och Alexis med en hand.

-den går inte igenom dörren! Utbrast Alexis.

-men... Sa Luca. Kan jag inte bara sova med dig? I din säng,

Alexis log, glöm det! Sa hon sedan

-jaja, jag skämtade ju bara! sa Luca och skrattade. Han puttade lätt madrassen som föll in i rummet med en duns.

-tack! Sa Alexis, för att du använder dina super-goast powers. Tack!

-passa dig! Sa Luca. Du vet att jag kan döda dig om jag känner för det

-jag vet! Men det gör du inte. Alexis bäddade iordning på golvet där Luca skulle sova.

-jag skojade ju bara! Sa Luca och puttade Alexis så att hon föll på madrassen. Ha! Revenge! Luca skrattade och slängde sig på madrassen, bredvid henne.

-jag går och byter om. Sa Alexis, reste sig och gick iväg.

Efter ett tag kom hon tillbaka, ombytt. Hon hade ett rosa nattlinne med rosetter, hennes hår var utsläppt och det glänste rött i månens vita ljus.

Hon kröp ner i sin säng.

-godnatt, Luca

-godnatt.........förresten! Du Alex? Sa Luca och försökte titta på henne, det var så mörk så de knappt såg varandra.

-ja, vad är det? Frågade Alexis

Luca harklade sig och samlade mod, (vilket han hade gott om)

-vill du gå på balen med mig? Frågade Luca. Alexis hade aldrig hört Luca så rädd. Var han rädd att hon skulle säga nej?

-såklart Luca! Såklart jag vill! Jag har väntat på att du skulle fråga svarade Alexis. Hon var överlycklig! Alexis tvivlande på om hon någonsin varit så glad över något.

-det gläder mig att höra, sa Luca. Godnatt då Alex

-Godnatt då Luca

-godnatt

-godnatt

När Alexis vaknade var Luca inte där. Hon reste sig ropade efter honom. Han var borta!

-sorry! Luca hoppade in genom fönstret, efter honom kom Soey.

-hej... Sa Alexis stelt.

-hejsan! Sa Soey glatt, hon gick fram till Aleixs och kramade henne. Alexis tyckte att hon påminde om Rose i sättet. Men hon såg inte alls ut som henne. Soey hade långt, vågigt, mörkblont hår. Stora ljusa ögon och rosenröda läppar. Soey hade Alexis drömutseende, typ söt.

-det är nog första gången vi ses på riktigt, utanför skolan alltså. Soey log varmt och hennes ljusblåa ögon glittrade i solljuset som kom in genom set öppna fönstret.

-ja, set är det nog. Svarade Alexis

Soey stod kvar framför Alexis

-vet du vad vi ska göra idag? Samtidigt som Soey sa det suckade Luca som stod kvar vid fönstret.

-näe.... Vaddå? Frågade Alexis nyfiket

-vi ska shoppa! Yeah!!!! Jag har redan pratat med Evelina, hon följer också med! Jippi!

-jippi?

-knack knack! Kan jag komma in? Frågade Evelina som stod utanför dörren.

-visst! Alexis öppnade

-hur kom ni in? Undrade Evelina och blängde frågande på Soey och Luca. Alexis, Luca och Soey tittade på varandra

-ähh! Sa Evelina sen. Det spelar ingen roll! Men skulle vi shoppa klänningar till balen eller?

-ja såklart! Soey släpade ut Alexis ur rummet

-Luca! Rädda mig! Rädda mig från den här onda shoppingturen! Skrek Alexis medan hon blev utsläpad av Soey.

-ledsen! Svarade Luca. Du är förlorad till monstren!

-neeej! JAG KOMMER DÖ!! Aleixs skrattade och försökte samtidigt låta allvarlig

-Vad tycker ni om denna? Evelina kom ut ur omklädningshytten men en persikofärjad, lite kortare klänning

-supersnygg ju! Den eller den vita, sa Soey

-jag kan inte välja! Skrek Evelina. Soey hade valt en Ljusrosa långklänning med rosetter.

-nu är det din tur att prova, Alexis!

-ja, kom igen! Både Evelina och Soey stod och försökte få Evelina att prova klänningar.

-jag har redan bestämt mig! Sa Alexis och reste sig från fåtöljen som stod i affären.

-har du? Frågade Soey och Evelina i kör

-jupp! Den som våran mamma hade på sin skolbal. Ni får se den på balen!

Soey och Evelina stod kvar länge och bara stirrade på varandra

-va?

-Hemma igen! Skrek Alexis när hon klev in genom dörren, hon möttes av en stel blick från Luca.

-hej? Sa han tyst

-vad är det? Frågade Alexis hon tog av sig sina skor och fortsatte efter Luca in i hallen.

-jag har gjort lite efterforskningar och vi har en bra och en dålig nyhet.

Komet (pausad..)Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang