autor : Victoria Aveyard
oryginalny tytuł : The red queen
wydawnictwo : moondrive
w mediach piosenka która powstała specjalnie na potrzeby książki
opis fabuły :
Akcja książki dzieję się w kraju Norta , którego społeczeństwo jest podzielone na Srebrnych i Czerwonych . Srebrni są uważani za bogów . Wyglądają jak bogowie , zachowują się jak bogowie a to wszystko przez kolor ich krwi , która jest błyszcząca i srebrna . Dzięki innemu kolorowi krwi posiadają oni nadprzyrodzone zdolności i dzięki temu udało im się zawładnąć krajem . Czerwoni z kolei , są to normalni ludzi o zwyczajnym , czerwonym kolorze krwi , bez zdolności nadprzyrodzonych . Są traktowani jak robale , insekty , pasożyty u stóp Srebrnych .
Mare Barrow jest osiemnastoletnią dziewczyną należącą do Czerwonych . Żyje w małej miejscowości , którą tonie w błocie , utrzymuje się z drobnych kradzieży , nie ma pracy , więc z dniem kiedy skończy osiemnaście lat zostanie przydzielona do wojska , gdzie prawdopodobnie zginie . Jej jedyną rozrywką są znienawidzone przez nią walki Srebrnych , którzy dla zabawy zadają sobie ciosy .
Jednak z dniem kiedy opiekun jej przyjaciela Kilorna umiera , a chłopak pomimo posiadania pracy również będzie musiał wstąpić do wojska , Mare postanawia wraz ze swoją młodszą siostrą Gisą zakraść się do Palatium Słońca , miasta należącego do Srebrnych z letnią siedzibą rodziny królewskiej . Tam następuje nieszczęśliwy wypadek związany z jej siostrą . Załamana Mare , która pozbawiła siostrę pracy zatapia się w tym co potrafi najlepiej czyli w kradzieży w karczmie . Tam poznaje chłopaka , który jak się okazuje , całkowicie odmieni jej przyszłość . W międzyczasie Mare wstępuje do Szkarłatnej Gwardii , organizacji , która wraz z Czerwonymi szykuje bunt przeciwko tyrani Srebrnych .
Mare za pomocną poznanego chłopaka trafia do pracy na królewskim dworze , gdzie przez przypadek okazuje się , że pomimo jej czerwonego koloru krwi ona również posiada magiczne zdolności . Rodzina królewska , aby zapobiec skandalom i zamieszkom związanym z Mare kreuje z niej całkiem nową osobę i ogłasza zaręczy jej i młodszego księcia Mavena .
moja recenzja :
Nawet nie macie pojęcia jak się cieszę , że wreszcie zabrałam się w sobie i dzięki miłym komentarzom pewnej osoby xyz148
udało mi się wreszcie zacząć pisać recenzje Czerwonej Królowej , zdecydowanie mojej ulubionej serii .
To co widzicie u góry to tak jakby wstęp książki , czyli to , co dzieje się na pierwszych stu stronach . Dla wszystkich osób , które zaciekawią się tą książką ostrzegam , że posiadanie samej , czterotomowej serii to koszt około 200 zł oddzielnie no chyba , że znajdziecie tańczą ofertę w internecie .
Stało się już chyba tradycją , że zawsze piszę , dlaczego sięgnęłam po tą książkę . A no dlatego , że wcześniej czytałam o niej krótką recenzję w internecie a następnie zobaczyłam ją na półce bestsellerów . Po za tym zaciekawił mnie również świat , jaki autorka wykreowała w tej książce . Oczywiście nie zapomnijmy o okładce , która skradła moje serce ( jak zresztą wiele , wiele innych ) .
Może powinnam wyjaśnić nieco bardziej o co chodzi w tej książce , ale boję się , że sypnę jakimś spoilerem a i tak już zdradziłam sporą część fabuły w opisie . Chodzi mniej więcej o to , że Srebrni są bogami a Czerwoni traktowani są jak podludzie . Główna bohaterka przez to , że jest odmieńcem i pomimo swojego koloru krwi zostaje schwytana przez rodzinę królewską a do jej osoby zostaje przypisana historia kim tak naprawdę jest . Książka zawiera , zwłaszcza w kolejnych częściach dużo scen walki , ponieważ głównym wątkiem tej książki jest wojna między Srebrnymi i Szkarłatną Gwardią . ( w późniejszych częściach również między sąsiednimi krajami ) . Chciałabym jeszcze przybliżyć wam nieco sylwetki Srebrnych . Otóż Srebrni to nadludzie , którzy uważają siebie za bogów . W ich żyłach płynie srebrna krew , która sprawia , że posiadają oni zdolności nadprzyrodzone , np. Wodniacy potrafią władać wodą a Szeptacze potrafią wkradać się komuś do umysłu i kierować nim . Srebrni w większości należą do Szlachetnych Domów , czyli do wpływowych rodzin .
Ciężko jest tłumaczyć mi o co chodzi w Czerwonej Królowej . Trudno mi nawet powiedzieć , jak bardzo ta seria skradła moje serce . Może dlatego , że duża cześć akcji przedstawia pałacowe intrygi , książka pokazuje przepaść miedzy ludźmi i ich życiem , wplata się tam wątek miłosny ( i to nie jeden ) po za tym książka nasycona jest niespodziewanymi zwrotami akcji , których nie da się przewidzieć . W ogóle , czytając Czerwoną Królową niemal wchodziłam do niej , świat i postacie są tak dobrze wykreowane . Świat Srebrnych , ten przelewający się złotem jest tak namacalny , że niesamowicie dobrze mi się ją czytało . Cała seria nie należy do cienkich książek , bo o ile się nie mylę pierwsza część ma coś koło 478 stron bez podziękowań ( chciałabym wam podać prawdziwe informacje , ale aktualnie pożyczyłam ją pani od angielskiego ) a ostania 700 coś . Dużo osób porównuje Czerwoną Królową do Igrzysk Śmierci . Wiecie , przepaść między ludźmi , niesprawiedliwość , wojna i rewolucja . Owszem to wszystko jest podobne , ale ja nie lubię kiedy osoby recenzujące książkę mówią coś w stylu ,, Fajne , ale w sumie to samo co w Igrzyskach Śmierci " . Nie . Każdy autor ma swój własny styl a po za tym jest już tyle książek , że ciężko wymyślić coś oryginalnego w czym nic się nie pokrywa . Ja osobiście uważam , że pomimo wielu podobieństw styl jest całkiem inny . Inaczej napisane są Igrzyska Śmierci a Czerwona Królowa ( mam nadzieję , że wiecie o co mi chodzi ) . Po za tym Igrzyska śmierci to raczej science - fiction a Czerwona Królowa fantasy . Jednak to moja opinia i okej , jeżeli ktoś uważa , że wszytko jest tam takie same , zostawiam was i sami zdecydujcie .
Czerwona Królowa jest jak Polsat , ostrzegam . Każda z części ( zwłaszcza Szklany Miecz i Królewska Klatka ) kończą się tak niespodziewanie i nagle , że człowiek czyta , czyta , czyta i nagle orientuje się , że to była ostatnia strona i wtedy uświadamia sobie , że przez cały czas czytania lekko wstrzymywał oddech .
Książka ta nie należy również do opowieści typowo dla nastolatków i nie każdemu się musi podobać . Powiem tak , kiedy ja czytałam ostatnią część , moja nauczycielka od geografii również ją czytała a dwie pierwsze części pożyczyłam nauczycielką od angielskiego i matematyki bo tak bardzo o nią prosiły .
Z czystym sumieniem mogę powiedzieć , że jeżeli nie straszne są wam długie książki i lubicie taki gatunek , to polecam !
ocena książki :
okładka : 9,5 / 10
bohaterowie : 10/10
fabuła : 10/10
Teraz proszę wszystkich przygotować się na kolejne trzy tomy tej serii
CZYTASZ
Prawie Recenzje O Wszystkim
Ficção AdolescentePierwsze rozdziały to recenzje książek Kolejne będą już przeplatały się z filmami itp ^^