Prawie ostateczna lista najgorszych koszmarów

101 7 0
                                    

autor : Krystal Sutherland

Ups! Ten obraz nie jest zgodny z naszymi wytycznymi. Aby kontynuować, spróbuj go usunąć lub użyć innego.

autor : Krystal Sutherland

wydawnictwo : wydawnictwo dolnośląskie

oryginalny tytuł : A Semi - Definitive List of Worst  Nightmares

książka z cyku ,, #UWAGAMLODOSC

opis fabuły :

W rodzinie Esther wszyscy są skazani na fobie . Ojciec cierpi na lęk przestrzeni , brat bliźniak nie zniesie ani chwili w ciemności , matka hipsterka panicznie obawia się pecha . Dziewczyna jeszcze nie wie , jaki strach zawładnie jej życiem , lecz na wszelki wypadek unika potencjalnych zagrożeń i spisuje je na specjalnej liście . Gdy pewnego dnia zostaje okradziona znika także niedokończona lista najgorszych koszmarów ! Te niefortunne okoliczności doprowadzają Esther do nawiązania przyjaźni z kimś , kto jest  gotów pomóc jej w pokonaniu wszystkich fobii...

moja recenzja :

Na początek przepraszam , że przepisałam opis fabuły , który znajduje się z tyłu książki , lecz nie wiedziałam za bardzo jak opisać całość tej oto powieści . Przepraszam również za zdjęcie książki ( wiem ,że te tulipany są piękne ) ale nie dałam rady skopiować zdjęcia samej książki , bez żadnych dodatków .

Może zacznijmy od tego , dlaczego zakupiłam tą książkę .

Dobrze , przyznaje się , że skusiła mnie okładka , na której znajduje się ten wspaniały , różowy rak , oraz oczywiście oryginalny tytuł . Jestem pewnego rodzaju sroką , która często kupuje książki , ponieważ ich okładki przykuwają uwagę . ( tak było w przypadku całej serii ,, Rywalek " Kierry Cass )

No dobrze , więc można powiedzieć , że opis okładki mamy już za sobą . Przejdźmy może do tego co sądzę o tej książce a wierzcie mi , obawiam się , że będzie to dosyć długie , ponieważ ta książka jest tak oryginalna i nietypowa jak ten różowy rak na okładce .

Rozpoczynając książkę , jesteśmy świadkami nietypowego życia jakie prowadzi Esthera . W sumie cała ta książka jest dosyć nietypowa , więc bądźcie przygotowani , to słowo będzie się tutaj często pojawiało .

Esthera to nastoletnia dziewczyna , która mieszka wraz z dosyć kontrowersyjną rodziną . Każdy z członków rodziny posiada jakieś fobie , które każdego w swoim czasie doprowadzają do ruiny lub nawet śmierci .

Książka rozpoczyna się , kiedy Esthera spotyka na przystanku autobusowym pewnego chłopaka ( jej dawną miłość z drugiej klasy ) , który wygląda na pobitego i prosi ją o pieniądze oraz dostarcza jej przelew na konto . Kończy się to tym , że Esthera zostaje nikczemnie okradziona . Należy zapamiętać tego chłopaka , ponieważ w historii książki jest on bardzo ważną postacią .

Wspomniałam już , że rodzina Esthery zmaga się z ogromnymi fobiami . Główna bohaterka stara się uniknąć popadnięcia w podobną przypadłość , więc sporządza ona listę rzeczy , które mogą spowodować u niej paniczny strach , a co za tym idzie , wywołać fobię .

Chłopak , który wcześniej okradł Estere w ramach przeprosin postanawia pomóc dziewczynie stanąć twarzą w twarz ze strachem i ,, Człowiekiem Który Okazał Się Śmiercią '' .  Oboje ( wraz z bratem i przyjaciółką Esthery ) spełniają każdy z 50 punktów na jej liście koszmarów .

Nie jestem zadowolona z tego co napisałam powyżej . Ale uwierzcie mi jest to ciężka do zrecenzowania książka .

Może dlatego tak okropnie dziwna i nietypowa , ale w dobrym tego słowa znaczeniu . Cała książka jest nasycona dziwactwami , które bawią , uczą , powodują zdziwienie . Na przykład główna bohaterka co dziennie ubiera się w kostiumy różnych bohaterów , i w ogóle nie chodzi w normalnych ubraniach .

Nie wspomniałam również o wątku samobójczym w tej książce . Więc , brat głównej bohaterki boryka się z myślami samobójczymi ( przy końcu książki podejmuje nieudaną próbę samobójczą ) .

Ogólnie okazuje się , że fobie i to wszystko co znajduje się w tej książce ma na celu pokazanie jakie wielkie są problemy samobójcze wśród młodzieży .

Boże jakie je dziwaczne rzeczy powypisywałam powyżej . Zapewne udzielił mi się nietypowy klimat tej książki .

Pomyślałam również , że opowiem o tym jak ja zaczynałam czytać tę książkę . No więc pierwsze 50 stron okropnie mnie nudziło . No dobrze jest dziwna dziewczyna w kostiumach i fobie w jej dziwnej rodzinie . Jednak później książka rozwija się i jest niesamowicie ciekawa . I co dziwne , podobało mi się w jaki sposób autorka wykreowała postacie w tej książce . Zazwyczaj wiele postaci z książek denerwuje mnie swoim zachowaniem to w tej książce postacie były , jak na mój gust ciekawe .

Jednak nie powiem powieść ta ma również swoje złe strony . Chyba najgorsze było to , że czasami nie potrafiłam jej zrozumieć . Nie rozumiałam wielu rzeczy z wątku o ,, Człowieku Który Okazał Się Śmiercią '' , i co dziwne na początku byłam pewna , że przyjaciółka Esthery jest zjawą a nie człowiekiem ...

Jednak pisząc teraz tą recenzję postanowiłam przeczytać tę powieść jeszcze raz , żeby wyjaśnić i zrozumieć w niej wszystko co było dla mnie niezrozumiałe . Z niektórymi książkami tak trzeba .

Dobrze to teraz moja ocena :

okładka : 9/10

bohaterowie : 8,5/10

fabuła : 8/10

Prawie Recenzje O WszystkimOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz